SPIS TREŚCI (1/2007)

aktualności
   Wiedza podstawą sukcesu10
   Co nas czeka w branży?14
ekonomia
   Leasing ze środków unijnych16
technika
   Tak się zyskuje przywiązanie klienta!18
   Złoto dla lamp22
   Nowa era opalania28
   Z myślą o potrzebach klientów29
   Doskonałe opalanie30
kosmetyki solaryjne
   Magiczna elegancja brązu24
premiera
   Gwiazdy na scenie32
   Soleo Bronze Satisfaction38
   Soltron Sun Racer – wyścigowa promocja42
   Piękno i zdrowie44
   Nowoczesna kosmetyka ciała46
marketing
   Sytuacje konfliktowe – jak sobie z nimi radzić?48
wywiad
   W raju z megaSun – Solar Studio52
   Z wertykalnego punktu widzenia56
   Nie tylko wałkowanie62
sonda
   Trzy w jednym64
wydarzenie
   Ze wskazaniem na jesień68
targi
   Ze słońcem we włosach72
   Zadbaj o kondycję132
   Światowe trendy w SPA & Wellness157
   Dobre założenia i rozwój158
aranżacje
   Modna łazienka cz. III74
relacje
   Ze słońcem w tle78
zdrowie
   Niezbędny łyk tlenu80
   Dlaczego powinieneś go mieć?130
   Kwadrans dla zdrowia146
   Dieta omnibusa148
   Relaks i uroda w saunie150
prezentacje
   Opalenizna w kilka sekund84
   W świetle reflektorów86
   Stworzony by zachwycać90
   Nowa płyta czy mocniejsze lampy91
   Estetyka i skuteczność92
   Nowe horyzonty opalania94
   Opalaj się jak gwiazda96
marketing
   Sztuka negocjacji98
   Innowacje to ogromny potencjał zysków144
kosmetyki solaryjne
   Ocean SPA100
   Bogactwo Bronze Systems102
   Złap słońce105
   Sukces inspiruje106
porady
   Dobry początek108
kosmetyka
   Przywrócić młodość110
   Nawilżanie skóry przez cały rok112
   Kombajn kosmetyczny114
   Nieinwazyjne modelowanie sylwetki116
   Będziesz promieniała120
   Szczupłe ciało bez rozstępów i cellulitu122
   Postawmy na systematyczność!124
   Tajemnica aktywnych substancji126
nowości
   Owocowy sukces134
   Urządzenia, lampy, kosmetyki136
wellness
   Ajurwedyjska Warszawianka152
   Gdzie zdrowie spotyka piękno156
   Fascynacja Wschodem160
   Harmonia zdrowia i urody w kapsule162
relaks
   Cały świat jest wibracją dźwięku164
redakcja
   Tak było w minionym roku 2006168

 

W numerze 1/2007 polecamy Państwa uwadze następujące artykuły:

  • Gwiazdy na scenie (str. 32)
  • Soleo Bronze Satisfaction (str. 38)
  • Sytuacje konfliktowe - jak sobie z nimi radzić? (str. 48)
  • W raju z megaSun - Solar Studio (str. 52)
  • Ze słońcem we włosach (str. 72)
  • Postawmy na systematyczność! (str. 124)
  • Ajurwedyjska Warszawianka (str. 154)
  • Cały świat jest wibracją dźwięku (str. 164)

  •  

     

    Gwiazdy na scenie


    Wraz z początkiem sezonu 2007 Ergoline zaprezentował nowe gwiazdy w programie solariów profesjonalnych.

    Dynamic Power
    Wraz z przyszłościową technologią Dynamic Power, Ergoline otwiera nowy rozdział w zakresie emisji promieniowania UV. Zmienne dławiki elektroniczne pozwalają uzyskać o ok. 25% mocy UV więcej na każdy wat zużytkowanej energii. Dzięki programowo zdefiniowanym ustawieniom Power Settings solaria stają się prawdziwymi mistrzami adaptacji. Zgodnie z indywidualną filozofią biznesu każdego studia można użytkować urządzenia wyposażone w Dynamic Power w trybie oszczędnościowym lub z pełną mocą opalania. I wszystko to bez wymiany lamp i przeróbki solarium. Wystarczy zmiana zaprogramowanego ustawienia. Dopasowanie solarium do specyficznych dla każdego kraju norm staje się dziecinnie łatwe. Co bardzo istotne, żywotność lamp przedłuża się do 1200 godzin w przypadku wyboru ustawienia ekonomicznego. Odpowiedni Power Setting dba dodatkowo o równomierne wysterowanie lamp przez cały okres ich eksploatacji, maksymalnie do wybranego poziomu mocy.
    Wszystkie urządzenia Dynamic Power dostępne są, za dopłatą także w wersji z czujnikiem IQ, zapewniającym indywidualną opaleniznę od stóp do głów.

    Lider rynku przedstawia jednocześnie trzy nowe serie produktów, oferujące innowacyjne technologie UV oraz liczne funkcje komfortowe. Także seria Open Sun świętuje premierę nowego silnego modelu.

    Seria Prestige

    Prestige, nowa topowa seria w programie Ergoline, ustanawia nowe standardy dla solariów profesjonalnych. W postaci technologii Dynamic Power i Extreme Power Prestige oferuje naraz dwie nowe koncepcje w zakresie UV. Opalacze twarzy i ramion pracują wyłącznie w oparciu o wydajną i efektywną technologię Ultra Performance. Imponujący wygląd zewnętrzny pociąga za sobą wygodę i przestrzeń podczas opalania. Ogromny tunel solarium i ekstra szeroka leżanka Multi Relax z wgłębieniami na ramiona i wielopunktowymi podnóżkami zapewniają nieograniczoną swobodę ruchów i absolutnie zrelaksowaną pozycję ciała. Dzięki klimatyzacji Climatronic Plus z szybami akrylowymi na obu końcach leżanki, powstaje zamknięta przestrzeń opalania, w której utrzymywana jest stabilnie przez całą sesję ustawiona temperatura powietrza. Dodatkowego odświeżenia dostarczają systemy Aqua Fresh i Aroma. A nowy system audio 3D-Sound ze zintegrowanym subwooferem zamienia solarium w salę koncertową. Poprzez gniazda MP3-Dock-in i SD-Card-Slot możliwe jest słuchanie indywidualnie wybranej muzyki. Obsługę solarium ułatwia innowacyjny pulpit sterujący w kokpicie, zaopatrzony w duże, podświetlane symbole oraz prowadzenie tekstowe na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym i przewodnik głosowy Voice Guide.

    Seria Prestige oferuje dwa warianty mocy, zależnie od indywidualnych upodobań.

    Model Dynamic Power Prestige 990 z 52 lampami UV i 4 opalaczami twarzy przekonuje swoją mocą UV i różnorodnością zastosowań. Prestige 990 jest również dostępny w wersji z czujnikiem IQ. Prestige 1100 Extreme Power spełnia oczekiwania zawarte w swojej nazwie. 52 lampy UV oraz 4 jednostki wysokociśnieniowe i 3 lampy spaghetti UV-B plasują go bezapelacyjnie na pierwszym miejscu w lidze mocy.

    Wysokiej jakości powierzchnie i błyszczące elementy lakierowane nadają tej topowej serii szczególnego wyrazu.

    Wzrok przyciągają fascynujące motywy świetlne i podświetlane Mood Lights. Każdy model serii Prestige, niezależnie czy w spokojnych, harmonicznych kolorach, czy też w krzykliwych barwach, zachowuje swój nieporównywalny charakter. Prestige 990 dostępne jest w awangardowych kolorach Fashionpink Orange, ekskluzywnym Shining Blue lub eleganckim Silverpearl Blue. Kolor Mystic Black nadaje Prestige 1100 szczególnie spektakularny wygląd.

    Seria Esprit

    Wyraziste formy i kolory w połączeniu z podświetleniem Mood Lights, tworzą niezrównany wygląd serii Esprit. Także w tym modelu ogromny tunel solarium i leżanka Multi Relax z wgłębieniami na ramiona i wielopunktowymi podnóżkami zapewniają absolutne odprężenie podczas opalania. Opcjonalnie seria Esprit dostępna jest również z klimatyzacją Climatronic i odświeżającymi systemami Aqua Fresh i Aroma. Nowy system audio 3D‑Sound z subwooferem i gniazdami MP3-Dock-in i SD-Card-Slot oferuje klientom indywidualne przeżycia muzyczne. Szczególnie łatwy w obsłudze jest innowacyjny kokpit (identyczny jak w serii Prestige).

    Parametry techniczne są równie podniecające.

    Wszystkie modele Esprit 770 wyposażono w przyszłościową technologię Dynamic Power, sterującą 48 lampami UV i 4 opalaczami twarzy Ultra Performance. Dopełnieniem jest nowy opalacz ramion w technologii Ultra. Wszystkie modele Esprit mogą zostać zamówione wraz z czujnikiem IQ, zapewniającym indywidualną opaleniznę od stóp do głów. Design serii Esprit przekonuje zdecydowanymi liniami i wymownymi formami. Podświetlenia Mood Lights perfekcyjnie pozycjonują to solarium na każdej scenie. Powierzchnie wysokiej jakości i połyskliwe lakiery zapewniają perfekcyjne wykończenie.

    Trzy zdecydowane warianty kolorystyczne dają wybór: modny Candy Orange, zimny Ice Blue i rozpędzony Silverpearl Red. Dzięki temu seria Esprit harmonijnie dopasuje się do każdego studia.

    Seria Affinity

    Seria Affinity łączy w sobie klasyczną elegancję i innowacyjne pomysły: poprzez prostą wymianę lamp możliwa jest zmiana kolorów podświetleń Mood Lights i Ambient Light. Nowa leżanka Body Shape gwarantuje relaksujące sesje opalania. Znakomitą jakość dźwięku gwarantuje nowy system 3D-Sound. Dostępny za dopłatą pakiet audio zawierający MP3-Dock-in i SD-Card-Slot zapewnia także przewodnik głosowy Voice Guide. Wszystkie modele Affinity wyposażone są w technologię Ultra Performance. Kombinacja zoptymalizowanego reflektora szklanego i wielowarstwowego filtra szklanego gwarantuje wydajność opalaczy twarzy. Niezrównana moc 20 jednostek wysokociśnieniowych w części górnej i 19 lamp UV w dolnej przekonuje do modelu Affinity 950 Ultra Power nawet najbardziej wymagających klientów. Z 50 lampami UV i 4 opalaczami twarzy Ultra Performance oferują także modele Affinity 880 i 800 moc opalania najwyższej klasy: w elastycznej wersji Dynamic Power i oszczędnościowej Smart Power w Affinity 880 lub w wersji Twin Power w Affinity 800. Także Affinity 660 i 600 z 46 lampami UV i 3 opalaczami twarzy Ultra Performance są dostępne w wersjach: elastycznej Dynamic Power, oszczędnościowej Smart Power lub Twin Power. Affinity 500 pozostaje kolejną możliwością wyboru ze swoimi 43 lampami UV w technologii Twin Power lub Super Power oraz 3 opalaczami twarzy Ultra Performance. Wszystkie modele Affinity w wersji Dynamic Power są także dostępne z czujnikiem IQ. Swoim eleganckim wzornictwem seria Affinity z pewnością przyciągnie nowych klientów. Srebrna obudowa i elementy dekoracyjne lakierowane na wysoki połysk w kolorze Titanium lub Light Silver nadają temu solarium szlachetny i dynamiczny wygląd. Zmienne podświetlenia Mood Lights w kolorach Blue, Yellow, Red i Magenta zapewniają magiczną siłę przyciągania urządzeń. Dopasowane kolory podświetlenia ściany za solarium Ambient Light kładą podniecające akcenty i otaczają kabinę nastrojowym światłem.

    Open Sun 1050

    W serii Open Sun świętujemy premierę prawdziwego mocarza. Open Sun 1050 przekonuje 30 jednostkami wysokociśnieniowymi Ultra Performance. Komputerowo wyliczone usytuowanie i pozycjonowanie w 5 grupach tworzy geometrię UV, gwarantującą intensywną i równomierną opaleniznę. Otwarte opalanie nie było jeszcze nigdy tak silne. Ze względu na swoją otwartą budowę i intensywną wentylację ciała klient nigdy nie odczuwa nadmiaru ciepła. Funkcje komfortowe, jak leżanka Multi Relax, nowy system audio3D-Sound z gniazdami MP3-Dock-in i SD-Card-Slot oraz łatwy w obsłudze kokpit z wyświetlaczem LED powodują, że opalanie stanowi zawsze niezapomniane przeżycie.

    Także design Ergoline Open Sun 1050 jest niezwykły. Nowoczesne kolory Sterling Blue i dominujące formy wywołują respekt już od pierwszego wejrzenia. Imponująca obudowa w połączeniu z szybującą w powietrzu leżanką, fascynujące podświetlenia Ambient Light i szczegóły konstrukcji gwarantują silną pozycję w każdym studio.

    Szczegółowe informacje o wszystkich nowościach dostępne są u doradców handlowych Ergoline lub w Internecie pod adresem: www.ergoline.pl

    Spis treści

     

     

    Bronze Satisfaction


    Wszystko wskazuje na to, że w nadchodzącym sezonie obserwować będziemy rosnącą popularność kosmetyków do opalania z efektem brązującym. Coraz częściej klienci pytają w salonach właśnie o tego typu produkty.

    Rosną również ich wymagania jeśli chodzi o jakość i skuteczność działania kosmetyków solaryjnych. To z kolei wynika ze wzrostu świadomości i wiedzy na temat pielęgnacji opalanej skóry, a także wymagań co do samej usługi solaryjnej. Jednym z najważniejszych zadań stojących przed producentem kosmetyków jest uważne wsłuchanie się w te potrzeby – i wyjście im naprzeciw.

    Bronze Satisfaction

    Na rynku solaryjnym jest wiele bronzerów, czasem trudno odróżnić jeden od drugiego. Często klienci zadają sobie pytanie – jak w takiej sytuacji wybrać ten najlepszy? Najbardziej odpowiedni do indywidualnych potrzeb skóry? Czy jeden bronzer może być równie dobry dla osoby o ciemnej karnacji jak i o jasnej, delikatnej skórze?

    Odpowiedzi na te pytania pojawiają się wraz z nową linią kosmetyków brązujących: Soleo Bronze Satisfaction. W jej skład wchodzą 3 produkty przeznaczone dla osób o różnych karnacjach, typach skóry, opalających się z różną częstotliwością. Czytelne stopniowanie i zrozumiały opis ułatwiają klientowi wybór odpowiedniego kosmetyku dostosowanego do indywidualnych potrzeb.

    Te potrzeby najlepiej wyrażają pytania często zadawane obsłudze przez klientów salonów:

    Czy mogę używać bronzera jeżeli mam jasną i delikatną cerę?

    Tak, ale jego składniki muszą być niezwykle starannie dobrane, aby na skórze nie zostały nieestetyczne smugi i przebarwienia. W linii Soleo Bronze Satisfaction znajdziemy właśnie kosmetyk dla osób rzadko opalających się, o jasnej i delikatnej karnacji – Rich Bronzer. To również doskonała propozycja dla tych, dla których przygoda z solarium jest jednorazowa: opalają się przed imprezą czy ważną uroczystością i chcieliby w krótkim czasie osiągnąć widoczne efekty, bez ryzyka smug i nierównej pigmentacji.

    Dość często korzystam z solarium, czy mogę zastosować mocny bronzer?

    Osoby pragnące intensywnie brązowej i długotrwałej opalenizny powinny wypróbować Spectacular Bronzer. Jest przeznaczony dla osób często opalających się i tych o ciemnej karnacji, osób które poszukują kosmetyku umożliwiającego pełne wykorzystanie sesji i przedłużającego jej działanie. Składniki tego produktu zostały dobrane tak, aby wzmocnić efekt opalania, zapewnić błyskawiczne rezultaty i pobudzić skórę do wzmożonej produkcji pigmentu.

    Bardzo często opalam się, ale chciałabym znaleźć bronzer, który pozwoli mi uzyskać efekt najgłębszej i najciemniejszej opalenizny!

    W linii Soleo Bronze Satisfaction znajduje się produkt dla prawdziwych ekspertów opalania, odwiedzających solarium kilka razy w miesiącu. Total Bronzer zapewnia wyjątkowo silny efekt najgłębszej i najciemniejszej opalenizny, a dodatkowo intensywnie nawilża skórę przez 24 godziny.

    Blisko klienta

    Soleo to marka bardzo bliska konsumentowi. Nowe kosmetyki powstają często na życzenie klientów lub na podstawie ich sugestii. Oni także przeprowadzają weryfikację formuł, zapachów, konsystencji. Ścisła współpraca wybranych salonów i staranne badania konsumenckie pozwalają na stworzenie kosmetyków najlepiej dostosowanych do potrzeb użytkowników. To właśnie osoby korzystające z solarium mają decydujący głos przy kreacji nowości.

    W ten sposób powstała również linia Soleo Bronze Satisfaction. To konsumenci zgłosili potrzebę posiadania dobrego bronzera, który nadawałby skórze pięknie opalony wygląd, ale nie niósł ryzyka smug, poplamionych ubrań, szarego kolorytu. Po starannym zbadaniu potrzeb konsumentów okazało się, że jeden kosmetyk to za mało! Nie sprosta w równym stopniu wymaganiom skóry jasnej i delikatnej, jak również śniadej lub często opalanej. Dlatego linia Soleo Bronze Satisfaction to trzy bronzery wysokiej jakości, dostosowane do różnych wymagań różnych klientów solarium.

    Oto krótki przegląd nowości Soleo:

    Rich Bronzer basic
    Intensywna i szybka opalenizna bez ryzyka!

    Podstawowy bronzer w linii. Polecany wszystkim miłośnikom opalania, którzy poszukują bronzera szybkiego, skutecznego, pozwalającego na uzyskanie w bezpieczny sposób równomiernej i ładnej opalenizny. Preparat dostosowany do potrzeb słabo opalonej skóry, bądź jasnej karnacji. Formułę oparto na innowacyjnym kompleksie Quick Multibronze Solution łączącym wieloskładnikowy bronzer o szerokim spektrum działania z intensywnym aktywatorem opalania. Dzięki niemu, proces powstawania melaniny jest intensyfikowany już na poziomie komórki. Pozwala to szybciej uzyskać oczekiwany przez klientów efekt brązowego koloru opalenizny, a jednocześnie skóra jest chroniona przed fotostarzeniem. Dodatkowo Rich Bronzer zawiera masło shea, D-panthenol i glicerynę – składniki głęboko nawilżające, natłuszczające, uelastyczniające i zapobiegające podrażnieniom. Dzięki zastosowaniu oleju abisyńskiego znacznie poprawia się wygląd skóry, a  zmarszczki zostają wygładzone.

    Spectacular Bronzer advanced
    Trwałe i szybkie opalanie!

    Kosmetyk przeznaczony dla osób często korzystających z solarium, pragnących wzmocnić, przedłużyć i utrwalić efekt opalania. Spectacular Bronzer zawiera innowacyjną formułę Long-Lasting Multibronze Solution, łączącej poczwórny bronzer z nowoczesnym intensyfikatorem opalania. Zastosowany kompleks składników pomaga w powstaniu głębokiej i naturalnej opalenizny - szybko i równomiernie. Jednocześnie przedłuża jej trwałość i zapobiega przesuszeniu skóry. Jeszcze przez 2 doby po sesji w solarium opalenizna ulega stopniowemu pogłębianiu. Dodatkowe składniki pielęgnujące: masło shea, D‑panthenol i gliceryna – głęboko nawilżają, natłuszczają i uelastyczniają skórę. Olej abisyński pomaga poprawić wygląd skóry i wygładzić zmarszczki.

    Total Bronzer expert
    Najmocniejsze efekty i głębokie 24-godzinne nawilżenie!

    Najmocniejszy i najintensywniejszy bronzer, dla prawdziwych fanów opalania. Niezwykle skuteczny nawet dla osób mocno opalonych, bardzo często korzystających z usług solarium. Zawiera nowoczesny kompleks Extreme Multibronze Solution zapewniający wyjątkowo silny efekt najgłębszej i  najciemniejszej opalenizny. Łączy cztery mocne bronzery i superinten­syw­ny nawilżacz o 24-godzinnym działaniu, który zapewnia wysoki poziom nawodnienia skóry. W tym produkcie zastosowano również masło shea, D-panthenol i glicerynę, składniki pielęgnujące skórę i chroniące ją przed niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi.

    Indywidualne podejście

    Czym wyróżnia się linia Soleo Bronze Satisfaction na rynku pełnym bronzerów? Przede wszystkim doskonałym dopasowaniem do indywidualnych potrzeb każdego potencjalnego klienta solarium. Zamiast jednego „uniwersalnego” kosmetyku dla wszystkich konsumentów, w nowej linii znajdziemy trzy różne produkty, z odpowiednio dobranymi składnikami, które zaspokoją potrzeby każdego klienta z osobna.

    W produktach linii Soleo Bronze Satisfaction zastosowano innowacyjne rozwiązania technologiczne.

    Połączono działanie składników brązujących z nowoczesną substancją roślinną aktywującą i przyspieszającą opalanie oraz przedłużającą efekt opalenizny. To wyróżnia tę linię spośród innych propozycji na rynku.

    Produktom Bronze Satisfaction towarzyszą atrakcyjne i praktyczne materiały promocjno- -reklamowe (POS). Do dyspozycji salonów solaryjnych są: ekspozytor, katalogi produktów, karnety, próbki. Zestaw takich materiałów można uzyskać na specjalnych promocyjnych warunkach – kupując 10 saszetek każdego produktu (120 zł brutto) klient otrzymuje ekspozytor, próbki (30 szt.), ulotki i karnety Bronze Satisfaction gratis.

    Spis treści

     

     

    Sytuacje konfliktowe – jak sobie z nimi radzić?


    W popularnym znaczeniu konflikt to starcie się niezgodności lub sprzeczności, w którym obydwie strony czyli klient i kosmetyczka próbują narzucić sobie nawzajem swoją wolę.

    W sytuacji konfliktu każda z zaangażowanych stron musi podjąć decyzję, co do sposobu działania, strategii, którą zastosuje:

  • Kosmetyczka może próbować zastosować strategię dominacji, chcąc osiągnąć swoje cele i interesy, nie biorąc pod uwagę celów drugiej strony czyli klienta.
  • Może też ustąpić, zrezygnować z realizacji swoich dążeń, akceptując wygraną klienta.
  • Może nic nie robić, czyli zrezygnować z jakiejkolwiek formy aktywnego działania, licząc na samoistne wygaśnięcie konfliktu po zniknięciu jego przedmiotu.
  • Może zastosować strategię polegającą na rozwiązywaniu problemu, czyli poszukiwaniu (najczęściej wspólnie z drugą stroną czyli klientem) możliwości jednoczesnej realizacji niektórych przynajmniej interesów obu stron.

    Ostatnia strategia uważana jest za najlepszą, ponieważ większość konfliktów ma charakter gry o sumie niezerowej, a więc wygrana jednej ze stron nie musi oznaczać przegranej drugiej.

    Zasady dobrej kłótni

    Nie neguj opinii klientów

    Zamiast: „to nieprawda”, „było inaczej” – mów: „ja się z tym nie zgadzam”, „ja postrzegam te wydarzenia zupełnie inaczej”.

    To pierwsze zawsze jest odbierane jako atak i eskaluje nieracjonalne widzenie problemu. Niezgoda wyrażona w pierwszej osobie liczby pojedynczej, jest Twoją opinią i nie będzie odebrane jako atak. Poza tym, opinie mogą się różnić, podczas gdy spieranie się o „fakty”, „jak było naprawdę” zmusza strony do ustalenia jednej wersji (czyjej?) wydarzeń.

    „Często można usłyszeć, że klienci zmieniają zdanie bez uzasadnionego powodu – lecz jeśli usłyszą, że to, co powiedzieli nie jest słuszne, czują się urażeni i tym zapalczywiej trwają przy swoim.” (M. Folta „Negocjowanie i mediacja w życiu”).

    Słuchaj

    „W dobrym dialogu proporcje mówienia i słuchania powinny być pod specjalnym nadzorem: umiejętność słuchania z uwagą, milczenia z pełnym zainteresowaniem jest diamentową cechą negocjatorską” (M. Folta „Negocjowanie i mediacje w życiu”).

    Kosmetyczka powinna być dobrym słuchaczem i powinna charakteryzować się następującymi cechami:

  • duża motywacja (świadomość celu, zainteresowanie zadaniem, wiara w sukces);
  • cierpliwość (wyraża się ona w daniu rozmówcy szansy wypowiedzenia się, w wysłuchaniu go bez przerywania);
  • wrażliwość (odbieranie i rozumienie „mowy ciała” tzn. w tym przypadku tonu głosu, zauważanie nawet drobnych sygnałów, identyfikowanie emocji i odróżnianie np. lęku od złości);
  • tolerancja (oddzielanie treści wypowiedzi rozmówcy od formy);
  • aktywność intelektualna (koncentracja na treści rozmowy, zadawanie pytań);
  • elastyczność (dostrajanie się do partnera swoim zachowaniem);
  • umiejętność udzielania wsparcia.

    Z braku umiejętności słuchania wynika wiele konfliktów, nieporozumień i przedłużające się spory. W ciszy wsłuchuj się w każde słowo klienta. Dopiero kiedy skończy mówić zareaguj na to, co zostało powiedziane. Umiejętność słuchania można poprawić przy pomocy trzech gestów:

  • Patrz na klienta – odsuń na moment wszystko, rzeczywiście oderwij się od tego, co teraz robisz. Takimi gestami powiesz odbiorcy „to może poczekać, ty jesteś najważniejszy”, dodatkowo, to po prostu pozwoli ci rzeczywiście słuchać.
  • Podnieś oczy i nawiąż kontakt wzrokowy z klientem. Na twojej twarzy ma pojawić się wyraz zainteresowania. Jeśli twoja twarz pozostanie obojętna, takie samo będzie twoje nastawienie.
  • Pochyl się trochę do przodu i przyjmij postawę pełną uwagi. Lekkie pochylenie się w kierunku klienta w języku ciała oznacza: „słucham cię, uważam to co mówisz za istotne.” Wtedy też klient nie będzie musiał podnosić głosu lub okazywać zdenerwowania, domagając się twojej uwagi.

    Jeśli zamierzasz wysłuchać klienta, zrób to porządnie.

    Słuchaj, a w tym co słyszysz, znajdziesz najlepszy (najskuteczniejszy!) argument, choć zazwyczaj sądzisz, że uważnie słuchając tracisz cenny czas na poszukiwanie własnych argumentów.

    Zastosuj parafrazę

    Parafrazowanie polega na powtórzeniu własnymi słowami myśli rozmówcy w celu upewnienia się czy została ona dobrze zrozumiana.

  • Parafrazując upewnisz się czy dobrze zrozumiałaś poglądy klienta. Bardzo często okazuje się, że chciał on powiedzieć coś zupełnie innego niż to, co ty zrozumiałaś.
  • Parafrazując oznajmiasz klientowi, że interesuje cię to, co on mówi i że chcesz to lepiej zrozumieć. Jest to sygnał dla klienta, że jest on dla ciebie ważny.
  • Ten typ wypowiedzi najsilniej zachęca klienta do dalszego, bardziej szczegółowego i swobodniejszego wyrażania swoich myśli, ponieważ ma on dowód, że słuchasz go bez uprzedzeń.
  • Parafrazowanie zmusza cię do uważnego słuchania i uporządkowania myśli.
  • Przeciwieństwem parafrazowania są wypowiedzi oceniające, zwłaszcza krytykujące. Powodują one znaczne utrudnienie procesu komunikacji.
  • Parafrazowanie zaczynaj np. od zdania: „Jeśli dobrze Panią rozumiem, chodzi o to, że...”

    Parafraza polega na tym, że każda osoba może wypowiedzieć się dopiero po przeformułowaniu idei i odczuć poprzedniego rozmówcy w sposób dokładny i satysfakcjonujący tego mówcę.

    Parafrazy nie mogą być prostym powtórzeniem. Trzeba upewnić się, czy nasze rozumienie jest zgodne z intencjami klienta. Klient akceptuje bądź nie naszą parafrazę, ale nie wolno mu w tym momencie wprowadzać żadnej nowej treści.

    Przydatne zwroty:

  • „Jeśli dobrze rozumiem, chodzi ci o...?”
  • „Czy to znaczy, że według ciebie...?”
  • „Rozumiem, że uważasz, że...”

    Metoda ZOS (Zbadaj Obie Strony) – „zwiad” na terytorium drugiej strony

    Pozycja pierwsza (asocjacji): To widzenie, słyszenie i odczuwanie sytuacji własnymi oczami, uszami i emocjami. Myślisz kategoriami tego, co jest ważne dla ciebie, co chcesz osiągnąć, zdobyć. Twój język zawiera wyrażenia takie jak „czuję”, „chcę”, „słyszę”, „widzę”. „Ja” odnosi się do ciebie osobiście. W istocie przeżywasz sytuację jako ty, ze swojego punktu widzenia. Pierwsza pozycja jest dobra, gdy na początku wyznaczasz sobie cele, kiedy chcesz zająć własne stanowisko, widzieć sprawy z własnej perspektywy, słyszeć swój wewnętrzny głos i mieć kontakt z własnymi uczuciami. Z tej pozycji zadajesz sobie pytanie: „Jaki jest mój cel?”

    Pozycja druga (dysocjacji): Oznacza wejście w położenie klienta i odbieranie sytuacji tak, jakbyś nim była. Kiedy naprawdę znajdujesz się w położeniu innego, a nie filozofujesz na ten temat, wtedy to, co druga osoba czyli klient robi i mówi ma sens. Niezależnie od tego jak dziwne wydaje ci się czyjeś zachowanie, to w jego położeniu okazuje się normalne. Gdy znajdujesz się na drugiej pozycji, to używasz słowa „ja”, które oznacza klienta, ponieważ na tę chwilę jesteś nim.

    Pozycja trzecia (meta-dysocjacji): To zdolność wycofania się z sytuacji i doświadczania jej tak, jakbyś była niezależnym obserwatorem. W umyśle jesteś w stanie widzieć i słyszeć siebie i drugą osobę czyli klienta w taki sposób, jakbyś była kimś trzecim. W tej pozycji raczej nie odczuwasz emocji. Pozycja ta okaże się cenna, gdy zechcesz „robić remanent”, wycofać się i obiektywnie zastanowić nad sytuacją. Może być ona szczególnie przydatna, gdy chcesz uniknąć emocji związanych z sytuacją. Ludzie, którzy potrafią radzić sobie z agresją ze strony innych w sposób kontrolowany i nieemocjonalny, robią to często z trzeciej pozycji, nie doznając przykrych emocji, które mogliby odczuwać w pierwszej pozycji.

    Zarzuty, spory, zażalenia – wyjaśniać czy nie?

    Wyjaśnienia zawsze brzmią jak usprawiedliwianie się. Prowokują do dalszego kontynuowania narzekań. Twój klient nie interesuje się przyczynami, ale jest sfrustrowany z powodu istniejącej sytuacji. Bardziej niż fakty, wyjaśnienia i przyczyny interesuje go zmiana tej sytuacji i poprawa stanu rzeczy.

    Zastanów się, co jest twoim celem? Najprawdopodobniej jest nim jak najszybsze zakończenie sporu i zmiana nastawienia rozmówcy. Nie marnuj więc czasu!

    Zastosuj technikę 3P

  • Przytaknięcie (przyznanie racji): „Tak, ma pani rację...” – ubolewanie z powodu tego, co się stało nie oznacza przyznania się do winy! To przyznanie klientowi prawa do zdenerwowania lub frustracji, a także wyrażenie ubolewania z powodu tego, co się stało.
  • Przeproszenie: „Bardzo mi przykro, że...”
  • Przystąpienie do działania: „Pozwoli pani, że w takim razie...” W przypadku fałszywego zarzutu można stosować Technikę 2 P:
  • Przekonaj, że rozumiesz: „Tak mi przykro...”
  • Przystąp do działania: „Czy mogę jakoś pomóc w tej sytuacji? Może...”

    Sposoby rozwiązywania konfliktów

    Zamiast tracić czas na zastanawianie się nad tym, co powinno być zrobione i dlaczego nie jest zrobione, dobrze jest: przejść do zastanawiania się nad tym, co należy i można zrobić, aby zmienić sytuację, rozwiązać problem itd.

    Przejmij kontrolę przez koncentrowanie się na rozwiązaniach!

    Szukaj rozwiązań, a nie winnych.

    Co daje awantura i wytykanie błędów? Bądź tą, która zatrzyma tę lawinę i przekieruje uwagę stron zaangażowanych w spór (oczywiście istnieją wyjątkowe sytuacje, które domagają się dochodzenia winnych, np. w przypadku osób, które naruszyły prawo itp.).

    Zamiast „Kto to zrobił?” użyj: „Co możemy zrobić?”. Poznaj: „gesty mediacji”. Gest uniesionej ręki może po prostu oznaczać: „Nie wchodzę w to”, „Nie dam się wciągnąć w emocjonalny, prowadzący donikąd spór”, „Uspokójmy się i zacznijmy rozmawiać w sposób bardziej uporządkowany”.

    Zarządzenie przerwy. Twórcy szkoły negocjacyjnej opartej na współpracy radzą: „Idź na galerię.” W chwilach, kiedy kłótnia, sprzeczka czy dyskusja osiągnie poziom zbyt intensywnych emocji, kiedy czujesz już, że masz nad nimi słabą kontrolę i coraz mniej „przytomnie” dobierasz argumenty zrób coś, co pozwoli ci ochłonąć i spojrzeć na całą sprawę z większego dystansu (tak, jak na galerii w operze możesz oglądać przedstawienie z pewnej odległości). Wystarczy poprosić o 5 minut przerwy, wyjść na zewnątrz, do drugiego pomieszczenia lub, jeśli to możliwe, przejść się na krótki spacer. W niektórych przypadkach dobrze jest rzecz przełożyć na zupełnie nową wizytę w salonie kosmetycznym za kilka dni.

    Zwrócenie uwagi na wspólny cel. To pomaga obu stronom zachować twarz. Strony rezygnują ze sporu („przeciągania liny”), w imię wyższego wspólnego celu. Dodatkowo koncentruje to uwagę na poszukiwanie drogi do wspólnego celu, nie zaś na różnicach stanowisk i opinii. Wycofuj się z dyskusji, które prowadzą donikąd. Powiedz: „Wrócimy do tego później” i zajmijcie się mniej kontrowersyjną sprawą w relacjach ze swoim klientem.

    Katarzyna Świtalska

    Spis treści

  •  

     

    W raju z megaSun – Solar Studio


    „megaSun – moje ciało należy do ciebie” – tak właśnie rozpoczęła się przygoda Agnieszki Hochel w krainie wspaniałych urządzeń, przepięknych kolorów i wrażeń, która na długo pozostanie w jej pamięci.

    Przepustką do tej przygody okazała się wygrana w konkursie zorganizowanym przez firmy KBL Solarien i Nova 2, jednak tak naprawdę historia ta rozpoczęła się już w momencie zakupu pierwszego urządzenia megaSun.

    Korzystając z nadarzającej się okazji odwiedziliśmy Agnieszkę Hochel, aby na własne oczy zobaczyć jak przygotowała swoje salony i w jaki sposób dba o samopoczucie klientów.

    Już pierwsze chwile spędzone w salonach pozwoliły poczuć tę wspaniałą atmosferę, która nie pozostaje obojętna dla tych wszystkich, dla których opalanie w solarium to nie tylko doskonały relaks, ale przede wszystkim cudowna, naturalna i co najważniejsze zdrowa opalenizna. Udało mi się na początku zwiedzić trzy kieleckie punkty i muszę przyznać, że te miejsca zrobiły na mnie niebywałe wrażenie. To, co już na pierwszy rzut oka wyróżnia te miejsca spośród innych, które dane mi było obejrzeć, to na pewno atmosfera. Radosna, życzliwa i miła obsługa i… duża liczba klientów, co akurat nie powinno dziwić, bowiem chyba każdy miłośnik opalania z przyjemnością spędziłby w tych miejscach sporo czasu.

    Wszystkie studia odwiedzaliśmy w towarzystwie właścicielki Agnieszki Hochel, z którą przeprowadziliśmy ciekawą rozmowę.

    SOLARIUM & Fitness: Skąd pomysł na ten rodzaj usług i czym to było podyktowane?

    Agnieszka Hochel: Mój pierwszy salon powstał w niezwykle modnej w ostatnim czasie miejscowości, a mianowicie Włoszczowej. Myślałam o własnym biznesie i od pewnego czasu zaczęłam zastanawiać się, jaki wybrać kierunek. Kierowałam się nie tylko własnym wyborem, ale z uwagą śledziłam to wszystko, co mówią moje znajome, zwłaszcza w zakresie usług, którymi były zainteresowane. Często, aby skorzystać z konkretnych usług musiały wyjeżdżać do nawet bardzo odległych miejsc.

    Wybór okazał się dosyć prosty i, co chyba najważniejsze, był to przysłowiowy strzał w dziesiątkę.

    W miejscowości, z której pochodzę tego typu punktu usługowego po prostu nie było, chodzi oczywiście o salon z prawdziwego zdarzenia. Nie ograniczyłam się tylko do jednego miejsca i wkrótce przyszedł czas na wspomniane wcześniej Kielce. Wraz z mężem Pawłem bardzo skrupulatnie zbadaliśmy rynek. Dokładna analiza rynku, pozwoliła nam na poznanie oczekiwań klientów, a potem zrobiliśmy wszystko, aby je spełnić w 100%.

    S & F: Początek, a więc decyzja w sprawie zakupu odpowiednich urządzeń. Co przesądziło o wyborze?

    A. H.: W tamtym czasie najlepszym urządzeniem w Kielcach było solarium Ergoline 600. Zdecydowaliśmy się więc na mocne wejście z nowoczesnymi łóżkami, które miały zapewnić nam sukces. Przy wyborze sugerowałam się wieloma czynnikami. Urządzenia miały posiadać dodatki w postaci aromy, bryzy, miały być nowoczesne i bezpieczne, a przede wszystkim o niespotykanym, wręcz szokującym wyglądzie. Mój wybór padł na urządzenia megaSun i muszę przyznać, że to naprawdę doskonały wybór. Otwierając salon nie ograniczyłam się do jednego czy dwóch modeli, wybrałam pięć doskonałych urządzeń opalających. Zdawałam sobie jednak sprawę, że urządzenia to nie wszystko. Niebagatelną rolę odgrywa również odpowiednia aranżacja salonu. A przecież zależało mi na mocnym wejściu i…chyba tego dokonałam.

    S & F: Jakie były początki?

    A. H.: Pierwsze studio prawie od samego początku zaczęło cieszyć się ogromną popularnością. Oczywiście miałam świadomość efektu nowości, ale na tym nie poprzestałam i do dnia dzisiejszego uwagi i życzenia płynące ze strony klientów są dla mnie bardzo ważne i w miarę możliwości je spełniam. Moja ciężka praca dała efekty. Nie chodzi tutaj o samą czysto ekonomiczną satysfakcję, a bardziej o to, w jaki sposób klienci odbierali i odbierają moje salony. Cieszy mnie to tym bardziej, że aranżację kolejnych punktów stworzyłam wspólnie z mężem. Zaczynało się od luźnych rozmów, wstępnej koncepcji, a później siadaliśmy razem i…powstawały kolejne salony.

    S & F: Pierwszy z nich?

    A. H.: Pierwszym salonem była Romantica, we wnętrzu znajdowały się kolumny i granitowa podłoga jako motywy greckie. Praktycznie wspólnie z ekipą budowlaną stworzyliśmy ten salon od podstaw, zgodnie z naszymi wyobrażeniami, stąd i radość była podwójna. Projektując kolejny lokal, nadal pozostawaliśmy w klimacie egzotycznych krajów. Tym razem wybór padł na Egipt. W trzecim większy nacisk położyliśmy na naturę, roślinność, piasek, owoce morza – stąd też taki właśnie wystrój.

    S & F: Czy jesteście bezkonkurencyjni?

    A. H.: Myślę, że nie można tego w ten sposób ujmować. Na pewno nie spoczniemy na laurach, to nam nie grozi. Nie planujemy w najbliższym czasie otwarcia kolejnego salonu w Kielcach, nie oznacza to jednak, że się nie rozwijamy. Stale podnosimy komfort i doposażamy nasze salony w coraz to nowocześniejsze solaria. Poza tym niedawno otworzyliśmy salon w Jędrzejowie, więc o stagnacji na pewno nie może być mowy.

    S & F: Czy salony w Kielcach nie są dla siebie konkurencją?

    A. H.: Patrząc na to, co dzieje się w tym mieście, mamy możliwość zaobserwowania jak zmienia się i wyrównuje poziom klientów w podziale na poszczególne salony. W chwili obecnej praktycznie liczba osób w poszczególnych punktach wyrównała się i ustabilizowała na jednakowo wysokim poziomie.

    S & F: Wiele salonów rozszerza wachlarz usług. Czy Wasze studia pójdą w tę stronę?

    A. H.: Zdecydowanie nie. W chwili obecnej nie zamierzam wprowadzać kolejnych usług. Wychodzę z założenia, że każdy powinien robić to, w czym czuje się najlepiej. Nie jestem do tego tematu także odpowiednio przygotowana, brakuje mi zarówno sprzętu, jak i wykwalifikowanego w tym zakresie personelu. Nie uznaję półśrodków, stąd też nie zamierzam wprowadzać nowego segmentu usług. Dla mnie na chwilę obecną solaria to numer jeden i nie chcę tego zmieniać, zresztą nie czuję ku temu potrzeby.

    S & F: Bez fałszywej skromności możecie powiedzieć „osiągnęliśmy sukces”. Co najbardziej przyczyniło się do tego?

    A. H.: Myślę, że na taki stan rzeczy miał wpływ fakt, że ludzie w Kielcach znają nas i poznali nasz profesjonalizm z innych dziedzin życia. To na pewno pomaga. Klienci bardzo często decydują się na odwiedzenie nowego salonu kierując się czystą ciekawością. Wystarczy im, że my otwieramy ten lokal. Wiedzą, że będzie to nowoczesny salon, z najnowocześniejszym sprzętem, zrobiony w ciekawym stylu z dbałością o każdy, najmniejszy nawet element. To duża odpowiedzialność spadająca na nasze barki i tym bardziej zależy nam, aby nie zawieść zarówno siebie, jak i naszych klientów. Cieszy na pewno to, że my jako Solar Studio, jesteśmy utożsamiani z wszystkim, co najnowocześniejsze w branży solaryjnej, a to duża nobilitacja.

    S & F: Czy to wszystkie składowe sukcesu?

    A. H.: Oczywiście, że nie. Na pewno najważniejszy jest odpowiedniej klasy sprzęt solaryjny, odpowiednia aranżacja wnętrz, ale także – co niezwykle istotne – wykwalifikowany personel. Wiem, że to sformułowanie jest powtarzane jak mantra, ale tak właśnie jest. W naszych salonach pracuje doskonale przygotowany personel, to doświadczony, odpowiednio przeszkolony zespół młodych ludzi. Klient niezwykle ceni sobie merytoryczną pomoc. Ładne, uśmiechnięte dziewczyny to wizytówka naszych punktów i to na pewno niezwykle jasna i mocna strona naszych kontaktów z klientami. To jakby jedna strona, druga to odpowiedni partner, dostawca sprzętu, który w odpowiedni sposób dba o nasz komfort. Liczymy na jego profesjonalizm w doborze odpowiedniego sprzętu i nie zawodzimy się. Firma Nova 2, bo o niej mowa, nie raz już pomogła nam i wiemy, że możemy liczyć na jej pracowników pod każdym względem, zaczynając od doradztwa, po sprzedaż, a kończąc na usługach pogwarancyjnych. To także nasz niewątpliwy atut.

    S & F: Co szczególnie wyróżnia Wasze salony?

    A. H.: Chyba jako pierwsi w Polsce wstawiliśmy do naszego salonu specjalną kapsułę DermaLife – Hydration Station specjalnie zaprojektowaną do zastosowania w salonach solaryjnych, którą zobaczyliśmy na stoisku Nova 2 w trakcie targów Salon Wiosna 2006. Klienci są z tego urządzenia bardzo zadowoleni. Kapsuła doskonale nawilża skórę, posiada trzy unikalne programy: 1 – przygotowanie – dla lepszej, głębszej i trwalszej opalenizny, poprawia odcień i strukturę skóry, utrzymuje poczucie nawilżenia; 2 – przedłużanie – dla uzyskania maksymalnych rezultatów opalania, pomaga w uzyskaniu równomiernego odcienia opalenizny, wspomaga wchłanianie witamin, wydłuża trwałość opalenizny; 3 – ochrona – dla energetyzacji i rewitalizacji skóry, głęboko nawilża, minimalizuje negatywne skutki opalania, wydłuża trwałość opalenizny. Często tego typu usługę oferujemy w ramach np. karnetu. Jest to doskonała forma promocji, ponieważ wielu klientów decyduje się później na kolejne zabiegi na tej kapsule. Podkreślają, że zabieg nawilżania, ochrony skóry, czy wreszcie przedłużania efektu opalenizny jest niezwykle skuteczny. Byłam pełna obaw, ale jak widać zupełnie niepotrzebnie. Cieszy mnie, że ten pomysł spotkał się aprobatą klientów. To kolejny dowód na to, że rozwijamy się we właściwym kierunku.

    Oczywiście trzymamy kciuki, a sądząc z dotychczasowej pracy i wytrwałości w dążeniu do realizowania pomysłów, nie musimy się obawiać o losy salonów Agnieszki Hochel. Z taką determinacją, z takimi pomysłami i radością czerpaną z każdego dnia, z całą pewnością wszystko pójdzie we właściwym kierunku ku zadowoleniu właścicielki  i jej klientów.

    Spis treści

     

     

    Ze słońcem we włosach


    To będzie na pewno niezapomniane wydarzenie.

    Mamy ogromną przyjemność zaprosić Państwa do udziału w siódmym Forum Fryzjerstwa i Kosmetyki LOOK, które odbędzie się 14-15 kwietnia 2007 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

    To jedna z najważniejszych imprez targowych w branży związanej z szeroko rozumianą urodą, organizowanych w naszym kraju.

    Forum LOOK to spotkanie dla profesjonalistów, doskonała okazja do prezentacji najmodniejszych trendów w stylizacji i koloryzacji włosów, najnowszych preparatów i kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, a także najmodniejszych dekoracji paznokci. LOOK to także miejsce prezentacji nowoczesnego wyposażenia salonów fryzjerskich, kosmetycznych i solaryjnych. Wydarzenie to z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno wśród wystawców jak i zwiedzających. W 2006 roku podczas forum zaprezentowało się ponad 160 firm. Niezwykle interesującą ekspozycję, obfitującą w szereg atrakcyjnych pokazów, seminariów i prezentacji obejrzało ponad 8.000 specjalistów. W tym roku również nie może zabraknąć tego wszystkiego, co przyciąga do Poznania rzesze gości. I tak podczas imprezy toczyć się będzie walka o zaszczytne trofea Mistrzostw Polski, przygotowano też niezliczone pokazy mistrzów fryzjerskich. W końcu podczas LOOK’a można dowiedzieć się i zobaczyć nowości, które będą obowiązywać w najbliższym czasie. To wszystko razem stanowi o sile wydarzenia.

    LOOK od lat żyje własnym życiem, tysiące gości, piękne fryzury i ta przewijająca się prawdziwa rewia mody. Piękne kobiety, szarmanccy mężczyźni, chciałoby się powiedzieć: dla każdego coś miłego. Tym właśnie różni się LOOK od solaryjnych imprez branżowych. Tu na stoiskach toczą się pokazy, mistrzowie czeszą, publika nagradza owacjami każdą stylizację. To niesamowite chwile. Kto chociaż raz pojechał do Poznania na te targi, wracać tam będzie co roku.

    LOOK to impreza skierowana nie tylko do fryzjerów.

    Już od dłuższego czasu nasza redakcja bierze udział w przygotowaniu Seminarium Solaryjnego.

    Przygotowano bogaty program wykładów, a wśród prelegentów znaleźli się: Bogdan Ślęk (Philips, Prezes Polskiego Związku Solaryjnego), który wygłosi referat na temat „Światło w życiu człowieka. Czy możemy opalać się bezpiecznie?”. Ponadto będziemy mieli przyjemność gościć Aleksandrę Janicką (psycholog pracy i edukacji, trener) – „Powody dla których klienci odchodzą do konkurencji” oraz Andrzeja Spinek (Aroma Trend) z tematem „Metody i sposoby skutecznej promocji kosmetyków w usłudze solaryjnej”.

    Organizatorzy w tym roku przygotowali wszystkim nie lada niespodziankę, bowiem całe targi zostały przeniesione do nowej, ogromnej i nowoczesnej hali. To warto i należy zobaczyć!

    Serdecznie zapraszamy.

    Szanowni Państwo,
    mamy przyjemność zaprosić do uczestnictwa w IV Seminarium Solaryjnym podczas Forum LOOK w Poznaniu, pod patronatem naszej redakcji
    15 kwietnia 2007 r., godz. 11.00-13.15. Pawilon 7, Speaker’s Corner

    Ze słońcem we włosach

    • Bogdan Ślęk (Philips / Prezes Polskiego Związku Solaryjnego)
      - „Światło w życiu człowieka. Czy możemy opalać się bezpiecznie?”
    • Aleksandra Janicka (Psycholog pracy i edukacji, trener)
      - „Powody dla których klienci odchodzą do konkurencji”.
    • Andrzej Spinek (Aroma Trend)
      - „Metody i sposoby skutecznej promocji kosmetyków w usłudze solaryjnej”.

    Spis treści

     

     

    Postawmy na systematyczność!


    Niewłaściwa dieta, brak aktywności fizycznej, zaburzenia hormonalne i stres to najczęstsze przyczyny nadwagi i cellulitu.

    Cellulit, zwany również „skórką pomarańczową”, to nieprawidłowe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej, wody i produktów przemiany materii. Najczęściej występuje na udach, pośladkach i brzuchu.

    Walka z cellulitem oraz nadmiarem tkanki tłuszczowej wymaga cierpliwości, systematyczności oraz skutecznych produktów idealnie przystosowanych do potrzeb kobiety.

    Zalecenia pielęgnacyjne:

    • regularnie masuj ciało ruchami kolistymi w kierunku serca: pod prysznicem żelem do peelingu lub na sucho oliwką w żelu;
    • stosuj naprzemienny chłodny i ciepły prysznic;
    • uprawiaj sport o charakterze aerobowym (np. pływanie, biegi, jazda na rowerze, TBC, Fat Burning);
    • odżywiaj się prawidłowo (usuń z diety produkty wysokoprzetworzone, zredukuj sól, cukier, kawę, odkryj kiełki, błonnik, ryby, unikaj smażenia);
    • stosuj nowoczesny suplement wyszczuplający Nivelazione® woman (wystarczą dwie kapsułki dziennie).

    Domowe sposoby pielęgnacji:

    • peeling orzechowo- -kawowy: wymieszaj po łyżce zmielonej kawy, drobno zmielonych orzechów i płynnego miodu, dodaj odrobinę mleka lub śmietanki;
    • ujędrniająca kąpiel z algami: suszone algi (dostępne w aptekach i sklepach zielarskich) namocz w lekko podgrzanej oliwie, nałóż na skórę, po 20 minutach zmyj. Do wanny z ciepłą wodą wsyp garść soli wyszczuplającej np. Nivelazione® woman, zmyj pozostałości alg;
    • tak przygotowana nałóż miejscowo ampułki lub koncentrat aktywnie wyszczuplający, następnie, na całe ciało, krem wyszczuplający. Owiń biodra i uda folią spożywczą, na 20 min okryj się kocem.

    Aby poprawić wygląd skóry, wygładzić i wysmuklić ciało, warto sięgnąć po specjalistyczne kosmetyki wyszczuplające.

    Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona we współpracy z biokosmetologami oraz kobietami dotkniętymi cellulitem opracowało nowatorską serię preparatów przeznaczonych do samodzielnej, kompleksowej kuracji wyszczuplającej i antycellulitowej.

    Nivelazione® woman to innowacyjne kosmetyki zawierające precyzyjnie dobrane aktywne składniki, które likwidują cellulit, wyraźnie wyszczuplają oraz ułatwiają spalanie nadmiaru tłuszczu. Ich regularne stosowanie zapewnia gładką, jędrną skórę oraz piękną sylwetkę. Spektakularne efekty działania kosmetyków z serii Nivelazione® woman zostały potwierdzone niezależnymi badaniami aplikacyjnymi.

    Spis treści

     

     

    Ajurwedyjska Warszawianka


    Centrum Kongresowe Hotel Warszawianka w Jachrance pod Warszawą coraz częściej pojawia się na ustach wszystkich.

    Nic w tym dziwnego – rozmach poczynionych ostatnio inwestycji w postaci aquaparku połączonego z centrum SPA, jakość wykonania, dbałość o szczegóły stanowiące o niepowtarzalnej atmosferze tego miejsca oraz zatrudnienie odpowiedniego, wykwalifikowanego personelu, w tym specjalistów z dalekich Indii jest podstawą do wysunięcia śmiałej tezy:

    Pod Warszawą powstało niezwykle prestiżowe centrum SPA.

    O tym, gdzie narodził się pomysł i jak został zrealizowany, rozmawiamy z Beatą Adamczyk, menedżerem SPA w Centrum Kongresowym Hotel Warszawianka.

    SOLARIUM & Fitness: Jak zrodziła się koncepcja ajurwedyjskiej Warszawianki?

    Beata Adamczyk: Pomysł na centrum SPA w Hotelu Warszawianka od momentu powstania był konsekwentnie wprowadzany w życie. Tym, co miało wyróżniać to miejsce, miały być egzotyczne masaże, ze szczególnym naciskiem na ajurwedę. Prezes hotelu wiele podróżowała po świecie, często odwiedzając miejsca znane z doskonałej szkoły masażu.

    Dla mnie temat ajurwedy nie był obcy. Wiele razy miałam okazję się z nim zetknąć, także w trakcie moich zagranicznych podróży. W związku z tym, pomysł oparcia masaży na ajurwedzie wydawał się absolutnie naturalny, pozostała więc już tylko kwestia odpowiedniej realizacji. Mekką ajurwedy są Indie, tam też się udałyśmy, aby na miejscu poszerzyć jeszcze naszą wiedzę i znaleźć ludzi, którzy pracowaliby w naszym centrum SPA. Miałyśmy okazję odwiedzić wiele ośrodków, korzystałyśmy z usług ajurwedyjskich również w szpitalach, aby mieć pełen obraz i porównanie, jak to dokładnie wygląda.

    S & F: Wyjazd okazał się owocny?

    B. A.: Zdecydowanie tak, znalazłyśmy odpowiednie osoby. Terapeuci przyjechali do nas z Kerali, czyli zagłębia ajurwedy i jest to tradycyjna, oryginalna ajurweda. To ten rodzaj masażu, który nie został zmodyfikowany i przystosowany do potrzeb Europejczyków, ale jest dokładnie, krok po kroku taki, jak w oryginale.

    S & F: Wydaje się to być absolutną nowością na rynku polskim.

    B. A.: Tak, to jedyny ośrodek w Polsce, gdzie mamy autentyczne oleje i stoły wykonane z litego drewna, wszystko to sprowadzone bezpośrednio z Indii, a elementy te są niezwykle istotną kwestią jeżeli chodzi o zachowanie oryginalności tych zabiegów. Wracając do stołów, wykonane są one ze specjalnego rodzaju drewna, nazywanego przez Hindusów meditation wood. No i wreszcie najważniejsza część spinająca całość – terapeuci. Wykonują oni zabieg tak, jak powinien on wyglądać, czyli dwie osoby pracują synchronicznie z klientem przez cały czas. W zależności od zabiegu trwa to od 1 do 2 godzin.

    S & F: W Warszawiance zauważyłem masażystki i masażystów z Indii.

    B. A.: Tak, zatrudniliśmy dwie kobiety i dwóch mężczyzn. Ta sytuacja wynika z ich kultury. W Indiach kobiety pracują z kobietami, mężczyźni z mężczyznami. Zwłaszcza panie wyraźnie zaznaczały, że po przybyciu do Polski, chciałyby aby ta kwestia była szczególnie respektowana. Oczywiście spełniamy tę prośbę, chociaż w naszej kulturze może zostać to dziwnie odebrane. Często bowiem padają pytania ze strony mężczyzn, dlaczego masaż nie może być wykonywany przez kobiety. Tłumaczymy więc, że to tradycyjna ajurweda, tak jak wynika to z ich kultury i nie próbujemy tego zmieniać.

    S & F: Jak klienci się na to zapatrują?

    B. A.: Szanują to, zwłaszcza ludzie, którzy kochają i znają ajurwedę. Dla nich to nie jest problem, a ci, którzy chcą ją poznać nie sprzeciwiają się. Wydaje mi się, że nie ma czegoś pośredniego, ajurwedę albo się kocha, akceptuje i poddaje tego typu zabiegom, albo też nie.

    S & F: Centrum SPA w Hotelu Warszawianka wyróżnia się wielkością, a przede wszystkim starannością wykonania poszczególnych elementów. Skąd pomysł na takie wnętrza i takie wykonanie?

    B. A.: Skorzystaliśmy z pomocy profesjonalnego studia projektowego, które było z nami w stałym kontakcie. Konsultowaliśmy się ze sobą odnośnie przeznaczenia poszczególnych pomieszczeń do wykonywania konkretnych zabiegów. Te informacje zostały dokładnie zapisane i przekazane projektantom, co pozwoliło na przygotowanie pomieszczeń w 100% funkcjonalnych, a przede wszystkim takich, które zyskują w oczach klientów szczególną aprobatę. Zależało nam na maksymalnie dużej powierzchni przeznaczonej na poszczególne sale. Mieliśmy na względzie przede wszystkim komfort klienta. Trzeba także przyznać, że odpowiednia powierzchnia ma doskonały wpływ na same urządzenia, zarówno ich wizualny odbiór, jak i pracę na nich wykonywaną. Duża przestrzeń pozwala na łatwość poruszania się wokół stołu. Dzięki temu nasi terapeuci, kosmetyczki i masażyści mogą swobodnie poruszać się wokół klienta, a zabieg wygląda tak jak powinien. Nie traci się czasu i nie modyfikuje zabiegów pod kątem możliwości, np. jak wykonać pewien rodzaj masażu z tej strony, gdyż po przeciwnej nie ma swobody ruchów. Poza tym w małych pomieszczeniach samopoczucie klienta jest zdecydowanie gorsze niż w dużych, przestronnych salach, ładnie przygotowanych, komfortowo wyposażonych.

    S & F: Hindusi, ajurweda – to na pewno Wasze mocne punkty, będziecie z tego znani absolutnie w całej Polsce. Dodam, że w chwili obecnej jest to jedyne tego typu miejsce w Polsce. Proszę powiedzieć, co jeszcze tak piękny ośrodek ma do zaoferowania swoim klientom.

    B. A.: W naszym centrum mamy 16 gabinetów odnowy biologicznej, w tym dwa pomieszczenia do zabiegów ajurwedyjskich, ajurweda damska i męska. Możemy poszczycić się bardzo szerokim wachlarzem zabiegów wykonywanych na dwóch oddzielnych markach kosmetyków. Jednym słowem pełen zakres zabiegów na twarz i ciało. Do tego wszystkiego posiadamy niezwykle nowoczesne urządzenia, na których możemy wykonać szereg najnowszych zabiegów i tak: wielofunkcyjne łóżko do zabiegów ajurwedy i masażu ThalaxaSPA, kapsuła DermaLife SPA Oceana, Vichy Shower, wanna z hydromasażem, wyjątkowo komfortowe leżanki do masażu i zabiegów na ciało MLW niemieckiej firmy Gharieni i absolutnie najlepsze w tej chwili fotele kosmetyczne na rynku Ballerine 2003. Poruszając temat sprzętu nie mogę nie odnieść się w kilku słowach do firmy z którą współpracujemy, czyli Nova 2 z Warszawy.

    Gdybym miała określić jednym słowem tę współpracę powiedziałabym: profesjonalizm w każdym calu.

    Począwszy od pomocy w wyborze sprzętu, poprzez elastyczność w kwestiach finansowych, po rzetelność i taką ludzką życzliwość, wszystko odbieram bardzo pozytywnie. Także dlatego, z prawdziwą przyjemnością, wzięliśmy udział w targach Salon Wiosna, gdzie na stoisku firmy Nova 2 nasi terapeuci pokazywali różne rodzaje masażu.

    S & F: Urządzenia, świetny personel, jak to przekłada się na pracę z klientami?

    B. A.: Wykorzystując szeroką bazę urządzeń staramy się zaproponować klientom interesujący program pobytu. W chwili obecnej szczególną popularnością cieszy się nasz pokój dla dwojga, przygotowany z myślą nie tylko o parach w sensie intymnym, ale mogą to być również np. dwie koleżanki, które w tym samym czasie chcą skorzystać z zabiegów. W tym pokoju znajduje się także duża wanna – jacuzzi, w której przygotowujemy kąpiele. To miejsce przeżyło prawdziwe oblężenie w okresie walentynek, ale także obecnie często wykonywane są w nim zabiegi, zwłaszcza dla nowożeńców, którzy z przyjemnością w tym samym czasie poddają się zabiegom oferowanym w naszym centrum SPA. Organizujemy często tzw. wieczorki kawalerskie lub panieńskie, wtedy w zależności od zapotrzebowania rezerwujemy część lub całe SPA ze szczegółowym rozpisaniem zabiegów na poszczególne pokoje.

    S & F: Państwa centrum SPA może funkcjonować jako SPA pobytowe, ale także ze względu na nieznaczną odległość od Warszawy, może spełniać rolę Day SPA, czyli spa jednodniowego.

    B. A.: Właśnie tak próbujemy to organizować. Mamy w ofercie pakiety kilkugodzinne, które są skierowana do osób zamieszkałych w pobliżu i które nie chcą korzystać z zaplecza hotelowego. Przyjeżdżają do nas na kilka godzin i wykonują zabiegi.

    Dużym powodzeniem cieszą się również wizyty pobytowe.

    Przygotowaliśmy pod tym kątem niezwykle szeroką ofertę: pakiety dwu-, trzy-, cztero- i wielodniowe, oraz specjalne pakiety weekendowe. Są również pakiety zaadresowane do poszczególnych grup odbiorców tj. weekend dla dwojga, weekend dla wspomnianych wcześniej nowożeńców, czy np. tydzień dla wyszczuplenia sylwetki. Staramy się to łączyć z zabiegami fitness, korzystając z pięknie wyposażonej sali, do dyspozycji pozostaje także siłownia. Dzięki temu mamy możliwość przygotowania bardzo ciekawych i bogatych programów pobytowych. Nasi hinduscy terapeuci prowadzą także zajęcia z jogi. Jesteśmy w trakcie przygotowywania niespodzianki dla gości z całej Polski. W niedługim czasie będziemy wykonywać masaż, który jest nowością w świecie i przewidujemy, że spotka się z dużym zainteresowaniem. Nasza oferta zostanie wzbogacona o masaż tajski, wykonywany przez masażystów z Tajlandii.

    S & F: Czy to wszystko?

    B. A.: Nie, mamy jeszcze świetnie zaaranżowany basen ze zjeżdżalniami i innymi licznymi atrakcjami. Możemy poszczycić się częścią zwaną światem sauny: mamy tam do dyspozycji saunę suchą, łaźnię parowo-ziołową, a na koniec możemy zaproponować wiadro zimnej wody lub beczkę.

    S & F: Warszawianka to ogromne i niezwykle popularne centrum konferencyjne. Czy podobnie jest już z centrum SPA?

    B. A.: Mimo że nasze centrum działa dopiero od kilku tygodni mogę powiedzieć, że mamy już pełne obłożenie w weekend i z tego faktu jestem niezmiernie zadowolona. Jeśli chodzi o dni powszednie, to godziny popołudniowe i wieczorne cieszą się sporą popularnością. Z pewnością więc wszystko zmierza w bardzo dobrym kierunku.

    Centrum SPA w Hotelu Warszawianka to miejsce szczególne, świetnie zaaranżowane, doskonale wyposażone i prowadzone przez ludzi z wizją i zdeterminowanych, aby te plany wykonać w 100%. Wszystko to jest gwarancją, że będzie to jedna z jaśniejszych gwiazd na firmamencie polskiego SPA.

    www.warszawianka.pl

    Spis treści

     

     

    Cały świat jest wibracją dźwięku


    Czy zastanawialiście się, czym byłby świat bez muzyki?
    To chyba największe źródło inspiracji i piękna nie tylko dla artystów!

    Muzyka wywołuje rozmaite emocje: radość, wzruszenie, melancholię. Muzyka koi, łagodzi obyczaje... Wyzwala ogromną energię również twórczą! Ponad „rozładowaniem” napięć każdy z Was ma swoje ulubione style, gatunki dźwięków, melodii, które w zwyczajny sposób upiększają swym brzmieniem życie.

    Przypomnijcie sobie muzykę, która Was kiedyś wyjątkowo wzruszyła. Być może przebiegł Was dreszcz, twarz się rozjaśniła, a z oczu popłynęły łzy. Możliwe, że towarzyszyły temu wspomnienia. Byliście wzruszeni i bardzo, bardzo szczęśliwi, a cały świat należał do Was. Taką reakcję wywołała siła wibracji dźwięków muzyki, której słuchaliście. Podobnych wrażeń można doświadczyć słuchając muzyki relaksacyjnej, która znajduje się na załączonym krążku CD.

    Piękne linie melodyjne oraz subtelnie wplecione dźwięki natury w doskonały sposób wpływają na redukcję napięć oraz wyciszenie umysłu. Praktycznie, wszędzie obecna muzyka, w doskonały sposób kształtuje bądź odzwierciedla wnętrze ludzkiej osobowości.

    Co czyni muzykę piękną, najlepszą bądź profesjonalną?

    To nie przypadek, że wchodząc do sklepu, pubu czy restauracji słyszymy przeboje najmodniejszych wykonawców. To powszechna praktyka stosowana w celu zatrzymania klienta czy zwyczajnego uprzyjemnienia spędzanego czasu.

    Naukowe badania wykazały, że muzyka ma również znaczny wpływ na rozwój ludzkiego umysłu oraz inteligencji.

    Szczególne osiągnięcia ma na tym polu muzyka klasyczna, zwłaszcza Mozart. Te same badania wykazują, że wszystkie czujące istoty reagują na bodźce dźwiękowe. Stąd też coraz częściej wykorzystuje się muzykę w medycynie. Coraz częstsze jest też zastosowanie muzykoterapii. Mając bowiem wpływ na cały organizm, jest wykorzystywana jako element pomocniczy na salach operacyjnych. Muzykoterapia jest stosowana w wielu dziedzinach medycyny. Zajęcia muzyczne stosowane są w pracy socjoterapeutycznej. Wspomagają także profilaktykę i rehabilitację. Jej znaczny wpływ na procesy życiowe powoduje, że nawet rośliny rozwijają się szybciej, zwiększa się także produkcja na fermach i ogólnie w hodowli zwierząt. Tak – WPŁYW NA ŻYCIE czyni muzykę profesjonalną.

    Źródło harmonii, pięknej melodii i wzniosłych emocji czyni ją po prostu piękną!

    A najlepszą?

    Sporym wyzwaniem dla kompozytorów jest stworzenie czegoś, co podoba się szerszej grupie społeczności, a jeszcze większym – że nie ulega ona wpływowi czasu! Taka muzyka musi spełniać wiele kryteriów. Jednym z podstawowych jest jej ukierunkowane działanie. Redukcja napięć, wyciszenie wypływające z kojącej linii melodyjnej głęboko „zapadnie” w ucho i sprawi, że chętnie będziecie wracać do tych nagrań. Tak! W przeciwieństwie do przebojów topowych, muzyka relaksacyjna jest ponadczasowa. Podobnie zresztą jak muzyka poważna. Słuchając jej teraz, czy za miesiąc, rok i więcej, zachowa swoje właściwości.

    Prezentowana przez nas na załączonych CD muzyka to szczególny rodzaj twórczej kompozycji.

    Jej praktyczność to przyjemność płynąca ze słuchania z jednoczesnym działaniem relaksującym. Jest więc profesjonalna, miła dla ucha i korzystnie działająca na ludzki organizm i umysł. Dlatego najlepsza pod słońcem!

    Działanie muzyki można przyrównać do zabiegu wykonywanego przez masażystę. Dokonuje on różnych manipulacji na ciele pacjenta, aby przywrócić sprawność, czyli zdrowie. Zabiegi te są z reguły przyjemne. Podobnie jest z tą muzyką. Wibracja dźwięku działa kojąco i wyciszająco na organizm człowieka i na całe otoczenie. W efekcie wprowadza harmonię i spokój.

    INTO THE LIGHT

    Nowatorskie brzmienia żywych dźwięków oraz wiele elementów kultur etnicznych (w każdym nagraniu inne) czyni tę płytę wyjątkową. Fascynacja kulturą i stylizacją etniczną w muzyce sięga coraz głębszych pokładów. Znane i cenione klimaty „enigmowskie” czy „gregoriańskie” są coraz częściej ulubionymi trendami sporej rzeszy odbiorców. Z przyjemnością prezentujemy Państwu INTO THE LIGHT, która w niecodzienny sposób przekazuje współczesności głębokie klimaty etniczne. Ich profesjonalna stylizacja może być z powodzeniem porównywana do światowej czołówki twórców w tej dziedzinie.

    FROM HEART TO HEART

    Muzyka jest pasją! A pasja daje życie, możliwość samorealizacji, spełnienia – poczucie szczęścia czy nawet samo szczęście. Naturalnie brzmiące dźwięki, przyozdobione w miłą i łagodną melodię, napełniają harmonią i spokojem. Może to nie jest stan medytacji czy głębi wyciszenia, ale na pewno odpręża i łagodzi wszelkie napięcia. Kolejna prezentowana płyta – FROM HEART TO HEART – zaskakuje swym niekonwencjonalnym klimatem, przyczyniając się tym samym do szerszego dostępu odprężenia dla kręgu słuchaczy. Tutaj, poszukiwanie czegoś niezwykłego, może zadowolić nawet najbardziej wytrawnych odbiorców. Naturalne brzmienia, łagodne i spokojne melodie niezauważalnie stają się „hamulcami” w niezdrowym trybie życia. Zupełnie tak, jak idąc przez rajski ogród nie można nie zauważyć przepięknych kwiatów, roślin czy owoców – tak samo słuchając tej płyty – nie można nie „usłyszeć” głębi harmonii, spokoju i odprężenia… Fantastyczna podróż zaprowadzi Cię w głąb mądrości swojego serca – jedno jest pewne – odkryjesz coś, czego być może szukasz i będziesz bardzo pozytywnie zaskoczony.

    GROTA SOLNA

    Kojące melodie i zaskoczenie harmonią, delikatnością oraz bardzo piękną melodią! Oto wspaniała płyta wnosząca swą melodyjnością wzruszenie i melancholię. Subtelnie brzmiące dźwięki doskonale wpływają na stan wyciszenia i relaksu. Przyjemnie jest po całodziennym zmęczeniu zamknąć oczy, wziąć kilka głębszych oddechów i pozwolić się prowadzić muzyce w świat, w którym jest jeszcze wiele do odkrycia. Z każdym utworem, z każdą minutą pojawia się coś nowego… Najpierw delikatnie tylko w odczuciach, potem w kolorowych myślach, a dalej, gdzieś w głębi serca, pozostaje lekki niedosyt i subtelna tęsknota, że to jest aż tak bardzo delikatne i niematerialne. W ten oto sposób można odkrywać we własnej duszy najpiękniejszy świat, który jest osiągalny dla każdego z nas.

    W rzeczywistości często smutnej i „twardej” można się łatwo pogubić. Ta muzyka przeniesie Was do stref życia tak mało na co dzień odczuwalnych, wzmocni wrażliwość, wyzwoli potencjał bardzo pozytywnej energii i pozostawi światło – światło, które zapamiętamy i do którego zawsze chętnie wrócimy!

    Ta muzyka jest jak leczniczy oddech w grocie solnej…

    CRYSTAL RELAXATION

    Piękne melodie zawarte na tym krążku są celową kompozycją taktowaną 60 razy na minutę (muzyka nagrana w tempie 60). Pozwala to na utrzymanie stanu umysłu bez napięć i stresów. W takim stanie najlepiej jest się uczyć, czytać książki lub twórczo pracować. Wiele przedsięwzięć szybkiej nauki czy nauki języków obcych bazuje właśnie na wykorzystywaniu do szybkiego przyswajania informacji beznapięciowego stanu umysłu.

    Efektywność zapamiętywania z wykorzystaniem takiej właśnie muzyki znacznie wzrasta. Umysł w trakcie uczenia się jest bardziej niż zwykle rozluźniony, dzięki czemu szybciej zapamiętuje wszelkie informacje. Przez to zmniejsza się czas nauki, następuje odczuwalna redukcja stresu, a sam organizm zaczyna funkcjonować na wyższych wibracjach. Korzystnie jest zrobić przed nauką kilkuminutowe ćwiczenia polegające na głębszym niż zwykle i świadomym oddechu. Wystarczy od 3 do 5 minut. Potem można przystępować do uczenia się (lub pracy twórczej). Muzyka powinna być słyszalna przez cały czas nauki – nie za głośno i nie za cicho – dokładnie tak, aby nie zwracała na siebie uwagi.

    Sama linia melodyjna tych nagrań jest bardzo przyjemna i ciepła, więc będzie odbierana pozytywnie również w innych okolicznościach. Może być również wykorzystywana na przykład jako podkład do relaksacji, rozmów czy sympatycznych spotkań.

    Cała głębia kosmosu jest muzyką pełnych syków i szeptów. Odkryliśmy to dzięki nowoczesnej radioastronomii, która ukazała całkiem nowy wymiar wszechświata. Potężna planeta Jowisz wytwarza dźwięk przypominający morski sztorm. Słońce, w okresie względnego spokoju wytwarza syki i trzaski, zaś przy zwiększonej aktywności, kiedy w przestrzeń wyrzucane są ogromne ilości materii, wytwarza pełno ryków. Inne ciała niebieskie wydają dźwięki przypominające perkusyjne instrumenty muzyczne, a niektóre po prostu cykają. Ściana także została stworzona z wibracji atomów i jest taki poziom, na którym można „usłyszeć ścianę”. Cały wszechświat jest wielką wibracją dźwięku. Słuchajcie muzyki, śpiewajcie, bawcie się – bądźcie sobą w harmonii ze wszechświatem.

    Roman Rybacki

    LICENCJA

    Załączone do niniejszego wydania płyty CD posiadają możliwość publicznego odtwarzania bez jakichkolwiek dodatkowych opłat. W tym celu firmy, osoby oraz instytucje proszone są o zgłoszenie zainteresowania tym faktem do firmy PPHU VICTOR 11 www.victorel.pl – w celu otrzymania pisemnej licencji.

    Pięknie dziękujemy sponsorom
    za zrealizowanie projektu wkładkowania kolekcji czterech płyt CD
    z muzyką relaksacyjną.


    Redakcja

    Spis treści