SPIS TREŚCI (2/2007)

aktualności
   Ku przyszłości z megaSun!10
technika
   Idzie nowe12
   Nowe normy nam nie straszne!14
   Doskonała opalenizna gwarancją sukcesu20
   Dopieszczona Luxura22
   Nowe horyzonty opalania26
   Bezpiecznie, efektywnie, trwale29
wywiad
   Jaki jest Twój styl?30
wydarzenie
   Słoneczne święto w Kolonii34
marketing
   Sytuacje konfliktowe – jak sobie z nimi radzić? cz. II40
   Nasze ciało mówi72
premiera
   Zdrowe opalanie pod prysznicem44
   Bioaktywna odzież fitness46
   Diament wśród kabin49
aranżacje
   Gwiaździste niebo52
relacje
   Ze słońcem we włosach54
   Święto ciała i ruchu56
   Najlepszy kongres LNE & spa88
   Podróż pełna niespodzianek90
zdrowie
   Nadmiar ciepła w kropli potu58
   Jak wiele zależy od wody84
   Energia ukryta w roślinach116
prezentacje
   Stworzona by być gwiazdą!62
   Open Sky64
   Pora na rollmasaż65
   Cometa od fiskusa!66
   Tylko dla wymagających69
   Wszystkie Polki – hop na rolki!70
kosmetyki solaryjne
   Kosmetyk kosmetykowi nierówny74
   Jak dbać, by promieniała78
   Magnetyzm ONYX´a!80
   Bezpiecznie na słońce82
relaks
   Z myślą o Tobie92
internet
   Skuteczna pajęczyna94
targi
   Piękna strona biznesu50
   Piękne ciało, moje ciało96
   Monachium w sportowym stylu128
kosmetyka
   Słońce pod kontrolą98
   Wszechstronny Dr. Belter100
   Letnie nawilżanie102
   Tyle, ile pragnie skóra…104
   Frezarka z górnej półki106
nowości
   Urządzenia, lampy, kosmetyki108
   Startery przyjazne środowisku109
   Lekka jak… Wasa115
wellness
   Kosmos dla ciała, zysk dla kieszeni38
   Day SPA z prawdziwego zdarzenia118
   Terapia z kawiorem w tle122
   Egzotycznie w Krakowie124
   Wiele korzyści bez wysiłku126
fitness
   Nowy sprzęt cardio130
   Instruktorzy fitness nagrodzeni132
trendy
   W rytmie salsy134

 

W numerze 2/2007 polecamy Państwa uwadze następujące artykuły:

  • Nowe normy nam nie straszne! (str. 14)
  • Jaki jest Twój styl? (str. 30)
  • Słoneczne święto w Kolonii (str. 34)
  • Bioaktywna odzież fitness (str. 46)
  • Kosmetyk kosmetykowi nierówny (str. 74)
  • Jak wiele zależy od wody (str. 84)
  • Z myślą o Tobie (str. 92)
  • Day SPA z prawdziwego zdarzenia (str. 118)

  •  

     

    Nowe normy nam nie straszne!


    Pod koniec stycznia komisja europejska opublikowała limit intensywności eurytermicznego, czyli wywołującego rumień oparzeniowy i efektywnego napromieniowania dla urządzeń opalających, na poziomie 0,3 W/m².

    Standard ten obowiązywał będzie na terenie UE w sześć miesięcy po opublikowaniu, czyli dokładnie od 23 lipca 2007 roku. – Co w praktyce oznacza to dla mojego studia? – takie pytanie na pewno zadaje sobie dziś większość właścicieli solariów. Spieszymy z odpowiedzią.

    0,3 czyli słońce

    Norma 0,3 W/m² odnosi się do tzw. referencyjnego słońca. Odpowiada ona wartości, która została wprowadzona dla potrzeb standaryzacji. Słońce ma dokładnie taką intensywność – określoną właśnie jako 0,3 W/m² – o godzinie 12.00, na równiku, na poziomie morza, przy bezchmurnym niebie. A czym jest owo tajemnicze eurytermiczne efektywne napromieniowanie? Jego efektywność polega na tym, że wywołuje ono jakiś konkretny proces lub reakcję. Taką reakcją może być np. możliwość wywołania przez promieniowanie oparzenia słonecznego skóry, po przekroczeniu wartości dopuszczalnej, co nazywane jest właśnie efektem eurytermicznym – wywołującym rumień oparzeniowy.

    Niekoniecznie na złom

    Wprowadzanie nowej normy odbywać się będzie stopniowo. W zależności od kraju okres przejściowy trwał będzie od kilku miesięcy do kilku lat. Nie oznacza to jednak, że w tym czasie właściciele solariów będą musieli pozbyć się wszystkich swoich dotychczasowych urządzeń i wymienić je na nowe. Wszystkie solaria megaSun, wyprodukowane po 1996 roku mogą być dostosowane do nowej normy. Polega to na wymianie lamp na niskociśnieniowe o mniejszym współczynniku UVB. Jeżeli solarium ma jednak lampy wysokociśnieniowe, to w większości z nich wystarczy odłączyć po jednej sekcji zapłonników, by zredukować ich moc. W niektórych przypadkach konieczna może się również okazać wymiana szyb filtrujących.

    …by cena była godziwa

    Oczywiście dostosowanie urządzeń, w które wyposażyliśmy nasze studio, wiąże się z kosztami. Już dziś wiadomo bowiem, że nie da się tego uniknąć, jednak firma KBL zrobi wszystko, by zestawy dostosowawcze do solariów megaSun były w godziwej i przystępnej cenie.

    A skoro kosztów uniknąć się nie da, to warto zrobić wszystko, by były one jak najmniejsze.

    Dlatego specjaliści z firmy KBL zalecają, by operację dostosowania urządzeń przeprowadzić podczas kolejnej wymiany lamp. Uczulają jednocześnie, by nie robić tego samemu. Dostosowanie urządzeń megaSun może być wykonywane wyłącznie przez autoryzowany serwis KBL megaSun.

    Deklaracja nie będzie potrzebna

    Dostosowanie urządzeń do nowej normy na szczęście nie jest tak istotną przeróbką, by wymagała ona nowej deklaracji zgodności. Serwisanci firmy KBL będą w stanie potwierdzić konieczną przeróbkę i zgodność urządzenia jej poddanego z nowym standardem.

    Zwróć uwagę na nowe!

    Oczywiście nie wszyscy właściciele solariów będą przerabiać swoje stare urządzenia. Część z nich na pewno zdecyduje się na zakup nowych. Powinni wówczas zwrócić szczególną uwagę na to, czy będą one przygotowane do nowych standardów. W KBL megaSun tę gotowość nazywa się „0,3-ready”!

    Słabiej, nie znaczy gorzej

    Redukcja mocy lamp w urządzeniach solaryjnych wcale nie oznacza końca opalenizny o każdej porze na słońcu w południe na równiku można się opalić! Opalanie w solarium jest zatem bardziej bezpieczne. W końcu jeśli przebywamy na słońcu zbyt długo, ryzykujemy doznaniem nawet oparzenia słonecznego. Właśnie to miano na względzie obniżając normy. Urządzenia zgodne z nowym standardem opalają więc w ten sam sposób jak do tej pory, choć, w przeciwieństwie do inaczej skonfigurowanych urządzeń, czas opalania nieco się wydłuży.

    Jeśli zaś chodzi o tzw. „mocne lampy”, to dziś wielu klientów rozumie przez to świetlówki o dużej zawartości UVB. Prowadzi to do nadmiernej eurytermicznej efektywności solarium. Już dziś używanie tych lamp jest więc niewskazane, a w niedalekiej przyszłości będzie wręcz zakazane tam, gdzie obowiązywać będzie nowa norma.

    Odpowiedzialność przede wszystkim

    Rozsądny czas opalania zależy od wielu, różnych czynników. Zaliczamy do nich przede wszystkim: typ skóry, obecny stan opalenizny i indywidualny stan zdrowia. Dodatkowo, nie bez znaczenia pozostają leki, które bierzemy lub pokarm, który spożywamy, bo mogą one zawierać substancje uczulające na promienie UVB. Dlatego wciąż trwa dyskusja na temat minimalnego czasu opalania, którą uważa się jednak za bezpodstawną. Podstawą jest bowiem kompetentna konsultacja w studiu, dzięki której klient „otrzymuje” odpowiednio rekomendowany czas opalania na danym urządzeniu.

    MegaSun wspiera więc właścicieli solariów serią produktów do analizy skóry, które pomogą określić czas opalania dla każdego urządzenia.

    Przykładem takiego produktu jest megaSun basicCare, który pokazuje jak łatwo i rozsądnie podnieść jakość konsultacji w odpowiedzialnym studiu.

    Większa ochrona klientów

    Wbrew pozorom wprowadzenie nowych standardów nie ma na celu zniszczenia biznesu solaryjnego, a jedynie ochronę klientów. Decydujące dla sukcesu naszego solarium będzie bowiem to, w jaki sposób obsługa będzie oferowała przedłużony czas opalania. Dlatego warto rozważyć nową normę UE nie tylko jako przepis, ale również jako szansę dla naszego solarium. Świadomość społeczna wciąż rośnie i dlatego już niebawem możemy się spodziewać w naszym studiu nowych klientów, którzy na uwadze będą mieli przede wszystkim efekty biopozytywne, a samo opalanie na dalszym planie.

    Spis treści

     

     

    Jaki jest Twój styl?


    Dla Alisun Europe rozpoczął się nowy, ekscytujący okres w długiej i chlubnej historii.

    W lutym br. w Lizbonie, ten holenderski producent najwyższej klasy solariów profesjonalnych i domowych, podczas międzynarodowego spotkania dystrybutorów, zaprezentował fascynujące modele solariów oraz najnowszą kampanię reklamową.

    Przedstawione nowości potwierdzają, że Alisun spokojnie spogląda w przyszłość, a rozmowa z założycielem fabryki Alisun Europe Jaapem Verwerem pozwala zrozumieć, dlaczego firma ta jest głównym graczem na rynku.

    SOLARIUM & Fitness:Alisun, założona na początku lat 80., przekształciła się w markę znaną na rynku światowym. Co przyczyniło się do takiego wzrostu?

    Jaap Verwer: Od początku, czyli od 1984 roku, do dnia dzisiejszego nasza wizja pozostaje niezmienna; chcemy produkować urządzenia najwyższej jakości i o doskonałym stosunku jakości do ceny. Po upływie prawie 25 lat zatrudnienie w firmie wzrosło z 6 do 120 osób, powierzchnia fabryki wynosi obecnie 10.000 m², a dobrze rozwinięta sieć dystrybucyjna obsługuje 48 krajów na rynku światowym. Myślę, iż można powiedzieć, że nasze idee przemawiają do klientów na rynku światowym i sprawiają, że jesteśmy postrzegani jako jeden z największych dostawców sprzętu opalającego.

    S & F: Na czym Alisun skoncentruje się w przyszłości?

    J. V.: Koncentrujemy się coraz bardziej na indywidualnych potrzebach klientów. Dążymy do projektowania i produkowania solariów wysokiej jakości o zróżnicowanych stylach i bogatym wyposażeniu standardowym. Posiadamy duży wybór modeli o różnej konfiguracji lamp i opcji, dzięki czemu możemy dostarczyć klientom produkty dokładnie odpowiadające ich potrzebom. Spodziewamy się dużego sukcesu po wprowadzeniu naszej linii produktów pod parasolem kampanii reklamowej „What’s your style?” („Jaki jest Twój styl?”). Po dokładnej analizie rynku zaprojektowaliśmy ekscytujące modele i wdrożyliśmy nowe koncepcje, aby usatysfakcjonować nawet najbardziej wymagających klientów, niezależnie od segmentu rynku.

    S & F: Jakie przesłanie ma przekazać hasło „What’s your style?”

    J. V.: Każde studio solarium, od tradycyjnego do nowoczesnego, od wellness do mocnych efektów opalania, posiada swój styl i swoją grupę klientów. Stworzyliśmy więc nowe modele SunVision w czterech różnych, charakterystycznych stylach, aby pasowały do każdego otoczenia:

  • Glamorous Elegance
  • Sensual Attraction
  • Dynamic Energy
  • X-treme Desire Nowe serie modeli SunVision 300, 400 oraz 500, różniące się wielkością i mocą opalania, zostały stworzone w tych czterech stylach.

    S & F: Jaka jest zatem różnica między tymi stylami?

    J. V.: Glamorous Elegance oznacza blask i przepych. Biały perłowy kolor solariów wyraża relaks i komfort. Jest to perfekcyjny styl pasujący na przykład do salonów kosmetycznych, ale Glamorous Elegance może stworzyć także charakterystyczną atmosferę w gabinetach w stylu „hardcore”. Metaliczny brąz solariów Sensual Attraction symbolizuje klasykę, ciepło, wygodę i brązową opaleniznę. Gabinety solarium z pewnością przyciągną więcej klientów dzięki tym modelom, gdyż posiadają one akcent zmysłowości. Głęboki, czekoladowy brąz Dynamic Energy jest doskonałym wyborem dla każdego studia solarium, które skupia się na modnym wystroju w połączeniu z klasyką oraz optymalnych efektach opalania. To doskonałe modele dla osób potrzebujących zastrzyku energii i ciepła słonecznego. Jeśli chcesz zrobić wrażenie na klientach sprzętem o wysokiej mocy, styl X-treme Desire jest doskonały do tego celu. Metaliczny kolor głębokiej czerni, niespotykanej dotąd w innych solariach, symbolizuje intensywność oraz moc. Nowe modele SunVision przyciągają uwagę, a ich wygląd i stylistyka działają na podświadomość kusząc obietnicą wspaniałej, brązowej opalenizny, którą można osiągnąć w krótkim czasie. Reasumując: każdy z zaprezentowanych modeli koncentruje się na innej docelowej grupie klientów i jest odpowiedni do różnego otoczenia. Wszystkie mają jednak cechy wspólne: wysoką jakość, komfort i elegancję. Solaria SunVision symbolizują przyjemność i radość, które są niezbędne dla dobrego samopoczucia. To urządzenia, które zagwarantują Ci sesję opalającą Twoich marzeń. Zostały bowiem zaprojektowane specjalnie dla Ciebie, w stylu, który lubisz.

    S & F: Jakie spektakularne akcje towarzyszyły wprowadzeniu nowych modeli SunVision?

    J. V.: Zaprosiliśmy naszych dystrybutorów na międzynarodowe spotkanie w Lizbonie, gdzie wspaniale spędziliśmy razem czas. Były dwa powody tego spotkania. Po pierwsze, chcieliśmy podkreślić długotrwałe i solidne relacje w obrębie rodziny Alisun. Drugim powodem była światowa premiera nowej linii produktów SunVision, serii 300, 400 i 500, której towarzyszy intensywna kampania „What’s your style?”. Wszyscy byli pod wrażeniem nowego kierunku Alisun i już po spotkaniu znalazło to oddźwięk w napływających z całego świata zamówieniach. Jest ich tyle, że w chwili obecnej nasza fabryka uruchomiła dodatkowe zmiany w dziale produkcji.

    S & F: Czy w Lizbonie zaprezentowaliście także nowe kabiny opalające?

    J. V.: Od dawna nasze kabiny cieszą się powodzeniem i mają ugruntowaną pozycję na rynku. W celu utrzymania tej dobrej pozycji oferujemy nowe modele wyposażone w 36, aż do 48 lamp z opcjonalnym system wysokociśnieniowych opalaczy twarzy. To innowacyjne połączenie nisko- i wysokociśnieniowych opalaczy w kabinach zastosowaliśmy rok temu w modelu V 250, który jest niekwestionowanym liderem wśród naszych modeli stojących. Seria kabin opalających wzbogaciła się też o ekonomiczny model V 36. Jest on specjalnie polecany dla osób, które przeznaczyły mniejszy budżet na zakup solarium. Jest to model tak zwany kompaktowy, ekonomiczny, lecz o wysokiej mocy opalania oraz dodatkowo wykorzystujący najnowsze technologie.

    S & F: Od początku firma Alisun była liderem na rynku w segmencie kabin opalających. Jakie są dalsze możliwości rozwoju w tym kierunku?

    J. V.: Ceny za wynajem metra kwadratowego powierzchni rosną w całej Europie. To wyjaśnia oczywiście fantastyczne rezultaty sprzedaży jakie osiągnęliśmy w krajach takich jak Wielka Brytania, Holandia, Włochy, ale także i w Polsce. Sukces naszych kabin opalających to doskonały przykład współpracy między działem marketingu, R&D a dostawcami. Od początku produkcji kabin opalających wzrasta ich sprzedaż w całej Europie i nasz udział w rynku. Nasz pierwszy model solarium stojącego został wprowadzony na rynek w 1998, i był to wspaniały przykład innowacyjnego produktu.

    S & F: Na rynkach światowych ruszyła nowa kampania „What’s your style?”. Możemy prosić o szczegóły?

    J. V.: Nasze motto „Myśl globalnie, działaj lokalnie” jest wciąż aktualne. Będziemy wzmacniać naszą pozycję na rynkach międzynarodowych. Wybieramy dystrybutorów, którzy – jak nam się wydaje – przyniosą coś więcej niż tylko zamówienia. Uważamy, że wszyscy oni są niezbędni, aby nasza kampania marketingowa osiągnęła sukces. Reprezentują markę SunVision, tak więc istotne jest to, aby byli na pokładzie kiedy ustalamy nowy kurs podróży. Inwestujemy czas, pieniądze i energię w utrzymanie bardzo dobrych stosunków z dystrybutorami i to na zasadzie partnerskiej. Tylko wówczas możemy stworzyć poczucie świadomości marki, na której dobre imię pracujemy ciężko od lat. Dlatego też dajemy naszym dystrybutorom wolność w ustalonym obszarze, która umożliwia wprowadzanie zmian do naszej kampanii reklamowej, tak aby była ona dostosowana do potrzeb każdego rynku. Na tym właśnie polega prawdziwe wsparcie.

    S & F: Alisun jest globalnym graczem w branży solaryjnej. Dystrybucja jest niezbędną częścią sukcesu. Jak dajecie sobie radę z tak dużymi zadaniami?

    J. V.: Wszystkie nasze solaria są produkowane w Holandii i eksportowane do 48 krajów na świecie. Urządzenia wykonywane są w oparciu o prognozy, które przygotowujemy wraz z dystrybutorami, dzięki czemu potrafimy zapewnić szybkie terminy dostaw, co będzie miało również bardzo ważne znaczenie w przyszłości. Dlatego właśnie przywiązujemy dużą wagę do partnerskiej współpracy z naszymi klientami.

    S & F: Dziękujemy za rozmowę i życzymy dalszych sukcesów.

    Spis treści

  •  

     

    Słoneczne święto w Kolonii


    Targi SOLARIA 2007 zbliżają się już wielkimi krokami. Oto garść informacji, które przekazali organizatorzy na pierwszej oficjalnej konferencji prasowej poświęconej nowej edycji imprezy, która odbyła się 12 czerwca w Kolonii.

    Poprzednia odsłona tych znanych i cenionych targów odbiła się w branży szerokim echem. Jeszcze w zeszłym numerze naszego pisma powracaliśmy do wrażeń i wydarzeń sprzed dwóch lat, a tu uświadamiamy sobie, że SOLARIA 2007 są już na wyciągnięcie ręki. Tak jak w latach ubiegłych, wszystkich miłośników opalania powita nowoczesne centrum wystawiennicze Koelnmesse.

    W tym roku targi w Kolonii zapraszają gości w dniach od 1 do 3 listopada, i miejmy nadzieję, że będzie to wydarzenie jeszcze bardziej okazałe niż to sprzed prawie dwóch lat. Wydarzenie tym bardziej ważne, że dla wielu będzie to możliwość zaprezentowania nowości, na które rynek już z pewną niecierpliwością oczekuje.

    Te mijające dwa lata to kolejny okres, w którym miało miejsce wiele wydarzeń mających ogromny wpływ na rozwój branży solaryjnej w Polsce i na świecie. Tematem numer jeden na pewno są i będą jeszcze długo kwestie związane z nową normą europejską, która już niebawem zacznie obowiązywać w krajach UE. To tak naprawdę kolejny krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa opalania w solariach i podniesienia poziomu tej usługi, czyli realizacji trendów, które zostały wyznaczone na targach SOLARIA 2005.

    Nowości prezentowane dwa lata temu, czyli system aroma, prowadzenie głosowe, bryza, czy też nowoczesne aparaty określające fototyp skóry, stały się aktualnie czymś powszechnym i bardzo często spotykanym. Obecnie już trudno sobie nawet wyobrazić nowoczesne urządzenie bez tego typu rozwiązań. A wszystko to służy dwóm podstawowym celom: zdrowemu i bezpiecznemu opalaniu w solarium oraz podniesieniu na maksymalnie wysoki poziom komfortu opalania. Podczas poprzedniej edycji imprezy swoje nowości w szczególny sposób zaakcentowała firma Hapro. Kto w tym roku będzie chciał na równi zadziwić świat – czas pokaże.

    Międzynarodowe Targi Systemów i Urządzeń Opalających SOLARIA 2007 to najważniejsza platforma innowacyjna branży solaryjnej nie tylko w Europie, ale zapewne i na świecie.

    Wśród wystawców nie zabraknie zapewne wszystkich wiodących firm, nie tylko z rynku niemieckiego, ale i światowego, jak: Grupa JK Ergoline, a także KBL‑Solarien, UV Power, Sunpoint, Philips Licht, Heraeus Noblelight, UWE, Cosmedico Licht, Sun Royal, Wolff System, Hapro, California Tan, Advanced UV Light, Methling & Partner, Alisun, UltraSun, Armas, Dr. Kern, LightTech i firm ze Stanów Zjednoczonych.

    W tym roku odbędzie się już druga edycja wspaniałej solaryjnej zabawy, czyli „The European Tanning Avard 2007”. To było ogromne przedsięwzięcie, a tegoroczna edycja ma przyćmić wydarzenie sprzed dwóch lat! Dla przypomnienia dodać można, że było to pierwsze solaryjne święto, na którym podczas wspólnego spotkania bawiło się ponad 1500 zwolenników opalania w solarium. Prawdziwe megaParty! W tym roku także wybrane zostanie najlepsze studio solaryjne i przyznane zostaną nagrody od organizatorów. Nie pozostaje nam więc nic innego jak zaprosić wszystkich na to ekscytujące wydarzenie.

    Targi SOLARIA 2007 to niewątpliwie, podobnie jak w poprzednich latach, impreza wyznaczająca trendy branży solaryjnej. To nie tylko ekspozycje targowe, ale i cały szereg imprez towarzyszących, które dopiero razem tworzą obraz tego ogromnego przedsięwzięcia. Targi w Kolonii już na stałe wpisały się w kalendarz międzynarodowych imprez i na pewno w tym czasie Koelnmesse odwiedzi wielu gości z różnych stron świata. Jednego możemy być pewni: targi SOLARIA 2007 nie przejdą bez echa, a o tym, jakie będą będziecie mogli Państwo przekonać się zarówno osobiście, jak i z łamów naszego pisma, w którym wiele miejsca poświęcimy temu wydarzeniu.

    Podczas konferencji prasowej przedstawicielem polskiej prasy branżowej była redakcja SOLARIUM & Fitness z Bydgoszczy.

    Spis treści

     

     

    Bioaktywna odzież fitness


    Odpowiedni strój fitness zapewnia wygodę i bezpieczeństwo. Dzięki temu możesz całkowicie oddać się ćwiczeniom i osiągać coraz więcej. Bioaktywna odzież Eu4ya dla kobiet to pod wieloma względami nowość na naszym rynku.

    Kolekcja Eu4ya, wykonana z dzianiny ZenSystem®, ma właściwości antybakteryjne, antyalergicz­ne, antyzapachowe, antygrzybiczne. Jest stabilna wymiarowo i łatwa w pielęgnacji. Jej walory to niespotykany dotąd funkcjonalizm, oryginalne wzornictwo, wyjątkowa estetyka wykonania.

    Kolekcja obejmuje kilkanaście modeli, wśród nich topy, koszulki, bluzy, tuniki, spodnie z długą nogawką i nogawką 3/4.

    Specjalistyczna dzianina ZenSystem® powstała z połączenia modyfikowanego włókna poliamidowego z domieszką lycry. Zapewnia ona rewelacyjną przepuszczalność wilgoci i powietrza, co gwarantuje uczucie świeżości. Wbudowane w przędzę jony srebra ograniczają nadmierny rozwój niepożądanych bakterii i stabilizują ich ilość tuż przy skórze. Zabezpieczają przed powstawaniem przykrych zapachów, podrażnieniem skóry oraz zmniejszają ryzyko alergii. Dzianina chroni przed szkodliwym promieniowaniem UV-A i UV-B.

    Funkcjonalne, bakteriostatyczne, a co za tym idzie, higieniczne stroje fitness Eu4ya to najnowsze osiągnięcie w dziedzinie odzieży sportowej. Dzianina ZenSystem® jest przyjemna w dotyku, elastyczna, miękka. Doskonale dopasowuje się do sylwetki, podkreślając jej umięśnienie.

    Nawet po wielokrotnym praniu stroje nie tracą fasonu i koloru. Nie ma obawy, że będą się mechacić albo rozciągać. Nie gniotą się, szybko schną, są lekkie.

    Niepowtarzalny styl tej kolekcji zachwyci kobiety, dla których wygoda podczas ćwiczeń jest równie ważna jak elegancki wygląd. Fasony, idealnie zaprojektowane do ćwiczeń fitness, zachwycają fantazyjnym cięciem, miękką, opływową linią wstawek i lamówek, które podkreślają kobiece kształty. Dynamiczny krój, uzyskany dzięki asymetrii, i powtarzające się motywy fali odpowiadają rytmicznemu charakterowi ćwiczeń fitness. W tych strojach będziesz zawsze miała ochotę pójść na trening.

    Kolekcja utrzymana jest w wyrazistej sportowej kolorystyce. Dominują kolory: czerwony, czarny, szary, biały, łączone kontrastowo z dekoracyjnymi wstawkami i lamówkami lub jednolite w całym modelu.

    Odzież będzie można nabyć w klubach fitness, w sklepach sportowych oraz w sklepie internetowym pod adresem www.euforya.pl

    Spis treści

     

     

    Kosmetyk kosmetykowi nierówny


    Nie od dziś wiadomo, że jednym z atrybutów urody zwiększającym atrakcyjność jest zadbane i pięknie opalone ciało.

    Delikatny brąz wspaniale uwydatnia to, co w twarzy i figurze najlepsze, jednocześnie maskując wszelkie niedoskonałości. Pozytywny wpływ słońca na nasze samopoczucie, nastrój i prawidłowe funkcjonowanie wielu procesów zachodzących w organizmie jest nieoceniony. Słońce pomaga przezwyciężyć stany depresyjne, uczestniczy w syntezie witaminy D3 w naszym organizmie, korzystnie wpływa na układ krążenia.

    Opalona twarz i ciało kojarzą się ze zdrowym i modnym wyglądem. Szczególnie po zimie i pochmurnych dniach z radością wystawiamy twarz ku słońcu.

    Niestety, Polska nie leży w tropikach, przez większą część roku polskie niebo zasłaniają chmury. Ponadto tryb życia powoduje, że kontakt z promieniami słonecznymi mamy utrudniony. Opalanie w solarium pozwala nadrobić „braki promieni słonecznych”, poprawić nastrój, a jednocześnie uzyskać wspaniałą opaleniznę. Aby opalanie stało się przyjemnością i było bezpieczne, należy pamiętać o stosowaniu specjalistycznych kosmetyków do opalania w solarium.

    Profesjonalne kosmetyki solaryjne przyspieszają proces brązowienia skóry (dostarczają budulca do wytwarzania pigmentu), skracają czas opalania, chronią skórę przed podrażnieniem, zaczerwienieniem, utratą wilgoci, elastyczności i procesami fotostarzenia poprzez neutralizowanie wolnych rodników. Szczególną rolę spełniają kosmetyki do stosowania po opalaniu, które powinny zastąpić balsam do ciała, gdyż przedłużają okres utrzymywania się opalenizny, zapobiegają wysuszeniu, a także regenerują zapasy wody w skórze. Nawilżanie jest ważną sprawą, gdyż skóra w 70% składa się z wody, która zapewnia jej zdrowy wygląd i właściwe funkcjonowanie. Konsekwencją braku nawilżenia i utraty wody jest pękanie, łuszczenie, podrażnienie i zaczerwienienie skóry.

    Kosmetyk solaryjny to nie to samo co kosmetyk na plażę!

    Czym różnią się kosmetyki solaryjne od kosmetyków do opalania na plaży?

    Te drugie zawierają filtry przeciwsłoneczne o różnej skuteczności. Ich zadaniem jest ochrona skóry przed długotrwałym działaniem promieni słonecznych, ograniczenie ekspozycji skóry na działanie ultrafioletu. Natomiast kosmetyki solaryjne nie zawierają żadnych filtrów UV, posiadają natomiast substancje brązujące, które zwiększają zdolność skóry do opalania. Ich zadaniem jest przyspieszenie procesu opalania – w solarium płacimy za to, aby opalić się w krótkim czasie, skutecznie i pięknie. Oczywiście skóra poddana intensywnej ekspozycji na promieniowanie UV wymaga szczególnej ochrony i pielęgnacji, dlatego obok przyspieszaczy opalania znajdują się w nich najwyższej jakości substancje nawilżające, antyutleniające i regenerujące. Dotyczy to w szczególności preparatów po opalaniu, które łagodzą podrażnienia i przedłużają żywotność opalenizny.

    Warto pamiętać, że kondycja opalanej skóry ma istotny wływ na tempo i ostateczne efekty opalania. Zadbana i pielęgnowana skóra opala się łatwiej i skuteczniej, nabierając pięknego, złotobrązowego kolorytu. Większość preparatów występuje w formie emulsji, żeli lub kremów zawierających składniki pielęgnujące skórę w trakcie, a także po opalaniu. Istnieje podział kosmetyków solaryjnych na cztery fazy, biorąc pod uwagę sposób ich działania i grupę docelową. Kosmetyki z faz 1‑3 są preparatami stosowanymi do opalania, natomiast z fazy 4 – po opalaniu.

    Royal Skin – ekskluzywna linia dla wymagających kobiet.

    Piękna opalenizna oznacza z jednej strony dobre samopoczucie, a z drugiej to zwiększona troska o kondycję skóry, zarówno tę bardzo młodą, jak i dojrzałą. Zwłaszcza skóra dojrzała wymaga wyjątkowej dbałości, stałej pielęgnacji i nadzoru nad jej kondycją. Dla tych specyficznych potrzeb i wymagań, Tri Star Solar opracował linię kosmetyków VITAN o nazwie Royal Skin.

    Krem przeciw­zmarszczkowy Royal Skin to bogaty w składniki odżywcze preparat do opalania w solarium. Przeznaczony jest na twarz, okolice oczu, szyję i dekolt. Kwas hialuronowy i koenzym Q10 uaktywniają się podczas opalania, redukując wolne rodniki, odpowiedzialne za powstawanie i pogłębianie się zmarszczek. Beta-karoten i witamina E działają regenerująco i w bezpieczny sposób przyspieszają proces opalania. L-tyrozyna przyspiesza proces melanogenezy (powstawanie barwnika – melaniny) zachodzący w skórze. Wyciąg z oczaru działa ochronnie na naczynia krwionośne. Olejek migdałowy pozostawia skórę miękką i sprężystą. Przyjemna kremowa konsystencja daje uczucie nawilżenia od momentu zastosowania.

    Krem przeciw­zmarszczkowy Royal Skin można stosować również do kosmetyki codziennej, aby zapewnić skórze odpowiednie nawilżenie i odżywienie.

    Wiele kobiet boryka się z problemem „skórki pomarańczowej” (cellulitem). Dzięki preparatowi Royal Skin przeciwcellulitowemu w trakcie sesji opalającej w solarium klientki nabierają pięknej opalenizny i stopniowo zwalczają cellulit. L-karnityna w trakcie opalania pod wpływem ciepła przenika bardzo szybko w głąb skóry, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, czego efektem jest redukcja „skórki pomarańczowej”. Działanie preparatu odczuwalne jest jako lekkie mrowienie, szczypanie. Wyciągi z morszczynu, kolagenu i elastyny wspomagają mikrokrążenie i wygładzają powierzchnię skóry, przywracając jej naturalną elastyczność i jędrność. Wyciąg z Ginko biloba wzmacnia tkankę łączną, ekstrakty z brzozy i bluszczu usuwają z tkanek nadmiar wody i nagromadzone toksyny.

    Skóra po sesji opalającej jest gładka, aksamitna z efektem promiennej opalenizny. Dodatkowym atutem obu preparatów jest delikatny zapach pomarańczy, poprawiający samopoczucie podczas opalania.

    Kosmetyki linii Royal Skin produkowane są z surowców o bardzo wysokiej czystości i jakości, tak aby nie wywoływać alergii lub stanów zapalnych skóry.

    www.tristarsolar.eu

    Spis treści

     

     

    Jak wiele zależy od wody


    Nigdy wcześniej nie odczuwaliśmy tak dużej potrzeby poprawy samopoczucia i komfortu życia.

    Nadszedł czas, w którym promocja zdrowia, nauka pielęgnacji ciała, umysłu i ducha stały się nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Narastające tempo życia, stres, brak ruchu, rosnąca ilość spalin, smog elektromagnetyczny czy hałas, muszą być równoważone świadomym i efektywnym relaksem oraz wypoczynkiem.

    Badania ostatnich dwudziestu lat w dziedzinie fizyki kwantowej oraz biologii jednoznacznie dowodzą, że we wszechświecie wszystko bezustannie wibruje.

    W przyrodzie istnieje stała komunikacja za pomocą drgań, a przyswajanie w organizmie odbywa się nie tylko na poziomie chemicznym, ale również elektromagnetycznym. Według naukowców ciało człowieka wykonuje 570 bilionów drgań na sekundę; przy czym żadna część naszego ciała na poziomie cząstek elementarnych nie funkcjonuje samodzielnie. Przemiany w organizmie zachodzą tak szybko, że w efekcie w ciągu roku wymieniamy ponad 90% całej materii. Dlatego też zdrowie i dobre samopoczucie utrzymywane są poprzez ciągły proces odnowy. Wszystko co w tym przeszkadza, prowadzi do systematycznego niszczenia komórek, czyli przedwczesnego starzenia się i narastania chorób. Najnowsze badania potwierdzają, że im więcej mamy w organizmie toksyn, tym trudniej następuje wymiana informacji, gorzej transportowane są składniki odżywcze i wolniej odnawiane komórki.

    Coraz większa izolacja od środowiska naturalnego, nieprawidłowe odżywianie, w tym mała ilość wypijanej wody, odbijają się na naszym samopoczuciu, a z czasem i na zdrowiu.

    Woda stanowi aż 70-75% naszego ciała, i jest najlepszym nośnikiem informacji między komórkami.

    Zdrowie zależy od harmonijnego przebiegu energii w organizmie, ale sam jej obieg uzależniony jest w dużym stopniu od ilości i jakości wypijanej wody.

    W miarę rozwoju nauki woda odarta została z aury tajemniczości, zniknęły babcie opowiadające baśnie o czarodziejskich źródłach, przepadł dziadek mróz malujący wzory na szybach. Pilnując by w podręcznikach nie pojawiały się mało naukowe sformułowania, wraz z rozwojem i postępem sprowadziliśmy wodę do poziomu substancji, którą można traktować instrumentalnie. Ze szkoły wychodzimy z przekonaniem, że woda to związek chemiczny składający się z dwóch atomów wodoru i jednego atomu tlenu o prostym wzorze chemicznym H2O.

    W XX wieku woda została dokładnie przebadana pod względem chemicznym. Specjaliści zaczęli ją sztucznie utrwalać, chemicznie i mechanicznie oczyszczać. W efekcie w krajach wysoko rozwiniętych spożywamy najczęściej wodę niskiej jakości, uzdatnioną chemicznie i martwą energetycznie. Ponadto nagminnie przechowywaną w plastikowych, papierowych, styropianowych czy metalowych pojemnikach, a nie jak czynili nasi przodkowie, którzy intuicyjnie doceniając rolę wodę umieszczali ją we wspaniałych dzbanach, wazach i amforach z najszlachetniejszych kruszców i ceramiki o dużej zawartości krzemu.

    Z biegiem czasu skanalizowanie i zamknięcie wody w zwykłych żeliwnych, stalowych, syntetycznych rurach ciągnących się wiele kilometrów w linii prostej, zaburzyło jej naturalną strukturę i ograniczyło dostęp powietrza. Badania przeprowadzone na uniwersytecie w Wiedniu udowodniły, że współcześnie, pod wpływem ciśnienia, w rurach 98% wszystkich gospodarstw domowych ma wodę martwą energetycznie. Także zawartość w niej tlenu jest niższa niż w naturalnym środowisku.

    Współcześnie woda w sieci wodociągowej dzięki ciągłej kontroli sanitarnej jest higienicznie czysta, ale to wcale nie znaczy, że jest zdrowa.

    Przedsiębiorstwa wodociągowe dostarczają nam wodę pitną, w której zawartość toksyn najczęściej nie przekracza dopuszczalnych przepisami granic. Nie jest to jednak żadna gwarancja utrzymania zdrowia i dobrego samopoczucia. Filtry węglowo-ceramiczne czy osmotyczne, destylatory używane przy produkcji wody czynią ją czystą, ale zarazem... martwą. Eksperymenty naukowe wykazały natomiast, że woda zanieczyszczona chemicznie, po oczyszczeniu w dalszym ciągu wysyła fale elektromagnetyczne o długościach charakterystycznych dla usuniętych substancji. Wówczas nie mamy w wodzie przykładowo chloru, kadmu, ołowiu, glinu itp., ale niewłaściwe wibracje dalej pozostają i... szkodzą. Usuwanie zanieczyszczeń mechanicznych i chemicznych wody to niestety za mało – niezbędne jest przywrócenie jej właściwej informacji elektromagnetycznej jaką posiada w naturze.

    Woda naturalna o pierwotnej strukturze, to taka, jaką spotykamy w lodowcach, dziewiczych rzekach, czystych jeziorach. W środowisku naturalnym podlega ona oddziaływaniu pola magnetycznego Ziemi, promieni słonecznych, promieni Księżyca, przepływa przez różne rodzaje skał, tańczy z wiatrem, faluje, pieni się, wpada w wiry, opada kaskadami. Ciągły ruch i wszystkie inne czynniki wpływają na jej odnowienie. Wówczas niesie w sobie olbrzymie pokłady energii i informacji, które przekazuje wszystkim organizmom żywym.

    Publikacje naukowców z końca XX wieku dowodzą, że woda pozbawiona energii, lub energetycznie uboga, nie wykazuje jakichkolwiek uporządkowanych struktur. Z kolei woda wartościowa energetycznie posiada strukturę krystaliczną, tzw. heksagonalną. Po zamrożeniu tworzy przepiękne kryształy (zawsze na bazie sześciokąta), które, ulegając pionowemu zagęszczeniu, budują charakterystyczne ugrupowania przypominające układem kryształy kwarcu. Jak udowodnił Masaru Emoto, zamrażanie wody wodociągowej, przy obecnym jej obciążeniu, z reguły nie przywraca jej pierwotnej struktury.

    Doświadczenia wykazały, że niewłaściwe informacje zapisane w wodzie można skasować. Jest sposób, aby szybko i sprawnie przywrócić wodzie utraconą energię. Służy do tego znane od siedmiu lat urządzenie AQUA VITA life produkowane w Austrii. Urządzenie to ma wiele zalet: dzięki zastosowaniu AQUA VITA life zwiększa się ilość rozpuszczonego w wodzie tlenu, nasilają się procesy redukcji, korzystnie zmienia się wartość współczynnika pH. Ponadto zmniejsza zużycie detergentów i środków chemicznych, eliminuje osady wapnia i rdzy zalegającej w rurach. Korzystnie wpływa na jakość klimatyzacji, usuwa nieprzyjemne zapachy i nie dopuszcza do powstawania jakiegokolwiek odoru.

    AQUA VITA life wykorzystując wyrafinowane prawa natury, przekazuje wodzie właściwą informację, dzięki czemu przywraca jej pierwotną strukturę. Woda z sieci wodociągowej – oczyszczona, a następnie witalizowana, zmienia się, odzyskując właściwości wody źródlanej. Wieloletnie badania pokazują, że witalizowanie wody w basenach w 50-70% przyspiesza jej oczyszczanie, polepsza transport tlenu, eliminuje przemiany beztlenowe, ułatwia rozkład materii organicznej i nasila procesy mineralizacji. Skutecznie zmniejsza agresywność chloru, nie dopuszcza do rozwoju bakterii, glonów i grzybów.

    „Ożywiona woda” w każdym organizmie zwiększa dopływ energii i składników odżywczych, dotlenia komórki, poprawia równowagę kwasowo-zasadową, przyspiesza usuwanie toksyn. Właściwa energetycznie, uporządkowana strukturalnie woda niesie w sobie olbrzymie pokłady energii i informacji, które przekazuje wszystkim organizmom żywym. Spełnia bardzo korzystną choć wciąż nie uświadamianą i niedocenianą rolę w funkcjonowaniu środowiska. Dlatego też trudno wyobrazić sobie współczesne ośrodki sportowe, wellness, SPA czy medycyny estetycznej bez takiej wody.

    SPA XXI wieku to nie tylko zdrowie przez wodę, to również kompleks doskonale zsynchronizowanych zabiegów, które po kilku dniach potrafią całkowicie zmienić nasze samopoczucie, przywracając wewnętrzny spokój i energię życiową. Aby stan taki osiągnąć, nie wystarczy najlepszy nawet program, gdy z kranu płynie martwa, pozbawiona energii lub energetycznie uboga woda, a dachy pokrywają maszty telefonii komórkowej.

    dr Grażyna Pająk

    Spis treści

     

     

    Z myślą o Tobie


    Aktywność, spontaniczność, kreacja, dynamika, pośpiech, efektywność…

    Często bywa tak, że w labiryncie codzienności trudno jest nam odnaleźć tę „właściwą” postawę czy drogę. Doskonaląc ciało i umysł sięgamy po coraz to inne metody, urządzenia czy sposoby. Nic dziwnego – wraz z rozwojem techniki i możliwości ludzkiej percepcji, rozwija się również sposób odbierania i korzystania z dobrodziejstw cywilizacji. Jednak jedną z najstarszych wartości (o ile nie najstarszą!) jest muzyka. To ona „towarzyszy” człowiekowi od zarania dziejów i to niemal w każdej dziedzinie życia. Obecnie stosunkowo dobrze rozwinięty rynek fonograficzny praktykuje coraz zmyślniejsze techniki w celu przekazywania jak najlepszych wibracji muzycznych i to nie tylko na topowych listach przebojów.

    Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wydawcy czy producenci stosują możliwie najciekawsze rozwiązania promujące muzykę. Oczywiście, w lawinie tej ogromnej masy informacji i dźwięków, trudno jest wyodrębnić te najbardziej wartościowe. Tutaj z pomocą człowiekowi przychodzą takie narzędzia, jak intuicja, upodobania czy moda. Akurat ta ostatnia nie zawsze docenia muzykę.

    Najlepszym doradcą dla każdego indywidualisty jest intuicja oraz upodobania. Bo właśnie ta muzyka jest dobra, która się najzwyczajniej w świecie podoba i jest miła dla ucha odbiorcy. Te, jakże proste wymagania stawiają kompozytorów, wydawców czy producentów w bardzo trudnej sytuacji, bo jak zaspokoić tyle oczekiwań czy gustów? Jest to, jak wszyscy zdajemy sobie sprawę, niemal niemożliwe.

    Można rzec, że najtrudniejszym zadaniem jest stworzenie takiej muzyki, która oprócz swego piękna (melodii i brzmienia), zachowa swą pozycję ponad czasem i jeszcze doda coś wartościowego. Dlatego z przyjemnością prezentujemy Państwu muzykę relaksacyjną z „kolekcji najwSPAnialszej pod słońcem!”

    Wiele osób (w tym kompozytorzy) dokłada ogromnych starań, aby muzyka ta była po prostu piękna. Oprócz melodii i brzmień zachowuje swoje „czarujące” działanie – koi często zmęczone zmysły i relaksuje umysł odbiorcy. Jaka ona jest? Tego nie sposób opisać – trzeba przekonać się samemu! Muzyka prezentowana przez wydawnictwo VICTOR 11 jest przeznaczona dla wszystkich, którzy cenią prostotę piękna i harmonii oraz subtelność melodii i natury. – Dlatego też z przyjemnością udzielamy gwarancji satysfakcji klienta (jeśli nie spodoba się Państwu któraś z naszych CD, można ją bezproblemowo wymienić)! Jesteśmy pewni, że jej odbiór spotka się z uznaniem, na które zasługuje i że dołączycie Państwo do szerokiego grona bardzo zadowolonych klientów.



    Orange Moon

    To znakomita muzyka doskonale nadająca się do głębokiego relaksu, buduje poczucie spokoju i harmonii. Kompozytor udowadnia swój kunszt muzyczny i zmysł piękna poprzez klimat przestrzenny uruchamiający u odbiorcy wyobraźnię. W subtelnych i nowych brzmieniach spokoju i głębi wręcz porywa w fantastyczną podróż – na cudowny, wieczorny spacer przy „pomarańczowym księżycu”… Dlatego wciąż nie wiadomo, czy to sen, czy rzeczywistość. Ta muzyka jest tak piękna, że granica czasu przestaje mieć znaczenie. Jedno, co pewne, że doznania te otwierają na nowo możliwości doświadczeń i inspiracji.



    Profesjonalny relaks

    Płyta ma dużą wartość praktyczną zarówno dla osób początkujących, jak i jest użyteczna dla tych, którzy profesjonalnie zajmują się relaksacją. Zawiera ona przystępnie i przejrzyście podane instrukcje do podstawowego wprowadzania w stan rozluźnienia. Wykracza jednak dalej – podaje instrukcje pozwalające efektywnie posługiwać się najbardziej znanymi i skutecznymi psychoterapeutycznymi metodami relaksacyjnymi – takimi jak trening autogenny Schultza, metoda Jacobsona, czy kreatywne zastosowanie wyobraźni. Dzięki relaksacji możemy znacznie łatwiej zregenerować się po wykonanym wysiłku fizycznym lub umysłowym, jak i szybciej powrócić do równowagi po przeżytym stresie. Uwolnienie ciała i psychiki od wewnętrznych napięć wyzwala ukryte pokłady radości i bardziej pozytywnego podejścia do życia.



    Tarbert’s Time

    Łukasz Kaminiecki to jeden z najwybitniejszych twórców muzyki instrumentalnej z ogromnym powodzeniem zaliczanej do gatunku wellness & spa. Swój pobyt poza granicami kraju rozpoczął w uroczym miasteczku Tarbert w Szkocji. Tam też narodził się całkiem nowy nurt jego muzycznej twórczości. Chillout prezentowany na CD Tarbert’s Time, jest jego osobistym podziękowaniem dla Szkotów.



    Jungle of Joy

    Na niniejszym krążku zaprezentowana jest żywa, naturalna muzyka, której twórcami są kompozytorzy uznawani za jednych z najlepszych w tej branży. W swym ogromnym dorobku Anguamy ta płyta uważana jest za najlepszą. Pobudzający świat wyobraźni i zmysłów wybija się ponad przestrzeń czasową czyniąc z tej muzyki wciąż aktualny i doskonały relaks. Słuchając Jungle of Joy można odnieść wrażenie fantastycznych, naturalnych, zarówno dynamicznych jak i wyciszających – chwil na leśnej polanie w letnie popołudnie, gdzie zapach i szmer strumyka pogłębiają doznania…



    AMBRA – DVD Child of the Universe

    Jest wiele sytuacji, w których wyobrażamy sobie piękne zakątki świata, które chcielibyśmy zobaczyć. AMBRA – Child of the Universe zabiera nas właśnie w takie miejsca. Dzięki niesamowitym wizualizacjom możemy przemierzyć ziemię począwszy od lodowatej Antarktydy, poprzez równiny Afryki, aż po szczyty gór. Całą podróż umila nam muzyka zachowana w klimatach enigmowskich. Jest więc inspirująca, dynamiczna, a jednocześnie wyciszająca. To niesamowite i kontrastowe połączenie daje możliwość doświadczania relaksu na najwyższym, współczesnym poziomie. Po raz pierwszy w Polsce! Niesamowita gratka dla fanów muzyki stylizowanej na wzór Enigmy! Jest wiele sytuacji, w których wyobrażamy sobie piękne zakątki świata, które możemy zobaczyć na: AMBRA – Child of the Universe w niepowtarzalnym klimacie rewelacyjnie zsynchronizowanym z najpiękniejszymi widokami natury tworzy film, jakiego jeszcze u nas nie było! Przepiękna muzyka i fascynujące obrazy doskonale połączone w jedną całość.



    On A Heart Wave

    Chris James, uznawany za najlepszego na świecie dźwiękoterapeutę, bardzo często wykorzystuje do doświadczeń profesjonalnego relaksu swój własny wokal. Płyta zawiera muzykę i śpiew czakry serca. Jest ona adresowana do osób świadomie chcących zmienić coś w swoim życiu! Przede wszystkim podnieść jego poziom energetyczny, wyciszyć się i doświadczyć ukojenia… Muzyka i subtelna melodia wprowadzają w najgłębszy stan poznania siebie, swojej natury, a być może i samego kosmosu. Jest bardzo żywa. W naturalnych brzmieniach i harmonijnych melodiach, śpiew Chrisa Jamesa dodaje komfortu, ujawniając w ten sposób subtelność ludzkiej natury, która otwiera się wtedy, gdy odkrywamy swoją wewnętrzną harmonię słuchając tej płyty.



    AMBRA – DVD Honour & Glory

    To doskonałe połączenie niesamowitej muzyki skomponowanej przez muzyków w bardzo znanych i cenionych klimatach „enigmowskich” z przepięknymi wizualizacjami najciekawszych miejsc świata. W godzinę odwiedzić możemy wszystkie kontynenty oraz zagłębić się w otchłań oceanów. Jest to doskonały sposób na odrobinę marzeń połączonych z relaksem duszy i ciała. Obecnie jest to najpiękniej wykonany krajobraz muzyczny na polskim rynku. Godzina takiej relaksacji jest o wiele bardziej fascynująca i inspirująca niż „tysiące” filmów, dając przy tym olbrzymią dawkę pozytywnej energii i harmonii piękna. Przepiękna muzyka i fascynujące obrazy doskonale połączone w jedną całość. Jest to wyjątkowy „film” DVD z naprawdę przepięknymi ujęciami natury oraz poruszającą muzyką.

    Roman Rybacki
    www.najwspanialsza.pl

    Spis treści

     

     

    Day SPA z prawdziwego zdarzenia


    Wyjątkowe miejsce o egzotycznym, niepowtarzalnym klimacie to Dotyk SPA – pierwsze orientalne Day SPA w Warszawie.

    Salon utrzymany jest w ciepłych kolorach brązu, zieleni i czerwieni, z orientalnymi ozdobami sprowadzonymi na tę okazję prosto z Azji.

    Miejsce to stworzone zostało przez Barbarę Kozakiewicz i Ewę Kwiatkowską dla osób, które chcą poczuć smak wakacji, relaksu i luksusu bez konieczności wyjazdu do egzotycznego kraju. Właścicielki dołożyły wszelkich starań, aby w swoim salonie oddać prawdziwy klimat Tajlandii. To co wyróżnia Dotyk Spa spośród innych tego typu miejsc, to wyjątkowa ceremonia towarzysząca zabiegom.

    Tylko tu każdy zabieg rozpoczyna się od ceremonii obmycia stóp w płatkach róż wraz z tajskim masażem stóp. Dużym atutem salonu jest niezwykle szeroka gama masaży orientalnych, wśród których szczególną popularnością cieszą się: masaż tajski i masaże ajurwedyjskie. Te ostatnie wykonuje się na bazie ciepłych olejów ziołowych, indywidualnie dobranych do typu osoby, w zależności od żywiołu jaki reprezentuje (Vata, Pita, Kafa). Jednym z ciekawszych masaży ajurwedyjskich są Garshana i Vishesh. Vishesh to masaż-peeling wykonywany na bazie specjalnych olejów, ziół i kaszy. W starożytnych Indiach był wykorzystywany podczas ceremonii ślubnej dla przyszłych żon maharadżów. Zabieg dodaje blasku i wygładza skórę, głęboko relaksuje. Garshana natomiast rozpoczyna się peelingiem wykonywanym jedwabnymi rękawicami, a kończony masażem relaksacyjnym o działaniu wygładzającym.

    Sanus Per Aquam – czyli zdrowie przez wodę, oferowane dziś tak chętnie w szeroko rozumianej kosmetyce, to sposób na osiągnięcie harmonii ducha i ciała dzięki zbawiennemu wpływowi wody na ludzki organizm. Dlatego też, niemal w każdym miejscu Dotyku SPA towarzyszy nam woda: tuż przy wejściu w sąsiedztwie recepcji wita nas urokliwe oczko, zaś ściana wody uprzyjemnia relaks w pokoju wypoczynku, wanna i kapsuła SPA uczynią zabiegi przyjemniejszymi i bardziej skutecznymi, a łaźnia parowa pomoże zrelaksować zmęczone ciało i umysł.

    Dotyk Spa zapewnia klientom kompleksowość i fachowość usług bez konieczności przemieszczania się. Salon cechuje niezwykle szeroka oferta zabiegów na wielu płaszczyznach, począwszy od profesjonalnych konsultacji z zakresu kosmetologii, pielęgnacji ciała, diety, medycyny estetycznej, pielęgnacji dłoni i stóp, pielęgnacji i stylizacji włosów, analizy kolorystycznej oraz doboru stroju i makijażu, poprzez obszerną ofertę zabiegów z każdej z wyżej wymienionych dziedzin, opartych na najlepszych preparatach, przeprowadzanych na najnowocześniejszych urządzeniach na rynku (m.in. mezoterapia bezigłowa, Body Sound Program, Abrasonic, Body MegaTrans, lasery, etc.). Osoby wykonujące zabiegi na co dzień zajmują się stylizacją i wizerunkiem największych osobistości ze świata mody i show biznesu.

    Wielu zadaje sobie pytanie, w jaki sposób doszło do otwarcia tak okazałego Day Spa, cieszącego się już od momentu otwarcia dużą popularnością. Wszystkie prace związane z tym przedsięwzięciem trwały ok. 10 miesięcy, włączając w to okres potrzebny na pozyskanie finansowania tak dużej inwestycji, poprzez wykonanie biznesplanu, przygotowanie wszystkich projektów wnętrz, projektów technicznych (począwszy od wytycznych dla branży, projekty elektryki, klimatyzacji, oświetlenia, wod.-kan. itp., import z Azji elementów wykończenia wnętrz, takich jak posążki Buddy, ramy luster, płaskorzeźby z kamienia, wybrane meble, oraz uzyskanie koniecznych zezwoleń. Warto dodać, że 2,5 miesiąca trwały prace adaptacyjne. Po tym czasie, 6 grudnia 2006 r., rozpoczął funkcjonowanie Day Spa, a uroczyste otwarcie nastąpiło 24 stycznia 2007 r.

    Dotyk Spa mieści się na powierzchni 220 m2, składa się z 11 gabinetów (masażu, kosmetyki twarzy, pielęgnacji ciała, estetyki twarzy, pielęgnacji dłoni i stóp, pielęgnacji i stylizacji włosów, stylizacji i wizażu).

    – Przy projektowaniu wnętrza naszego SPA największą wagę przykładałyśmy do tego, aby jak największa liczba przedmiotów była wykonana ręcznie – zdradzają właścicielki. – Rękodzieło emanuje dobrą energią i nierozerwalnie kojarzy się z Tajlandią. Każdy gabinet zaskakuje innym wystrojem. Specjalnie sprowadzane z Azji ozdoby, liczne płaskorzeźby, wzory nanoszone na ściany przez artystki malarki (wyklejane płatkami złota), ręcznie malowane batiki z surówki jedwabnej, meble drewniane – wykonane na specjalne zamówienie, drewniane i kamienne misy ręcznie robione przez artystów rzeźbiarzy, indywidualnie dobrane oświetlenie ze specjalnymi sterownikami umożliwiającymi budowanie różnorodnego nastroju w zależności od wykonywanego zabiegu – to wszystko sprawia, że pobyt w Dotyk SPA może stać się niezapomnianą chwilą relaksu. Dotyk Spa zatrudnia 18 specjalistów w dziedzinie SPA.

    To co wzbudza szczególny zachwyt gości, to gabinet do masaży egzotycznych, w którym jedna ze ścian w całości pokryta jest płatkami złota. 7 złotych nisz w ścianie odkrywa przed klientami urok 7 posążków Buddy – każdy podświetlony specjalnie dobranym światłem. W gabinecie masaży egzotycznych największą popularnością cieszą się wspomniane wcześniej masaże tajskie i ajurwedyjskie.

    Oferta Dotyk Spa jest tak skonstruowana, aby sprostać najbardziej wymagającym klientom w każdej dziedzinie.M

    Wizytę rozpoczynamy od profesjonalnych konsultacji z zakresu kosmetologii, pielęgnacji ciała, diety oraz medycyny estetycznej. Kolejnym etapem jest dobieranie indywidualnych programów i zabiegów w zależności od potrzeb i problemów, z którymi boryka się klient. Poza wspomnianymi zabiegami, można skorzystać z szeregu profesjonalnych rozwiązań w dziedzinie pielęgnacji dłoni i stóp, pielęgnacji i stylizacji włosów, analizy kolorystycznej oraz doboru stroju i makijażu. Wszyscy specjaliści Dotyk SPA tworzą bardzo zgrany zespół i ściśle ze sobą współpracują, w celu osiągnięcia najbardziej optymalnych efektów dla klientów.

    Do najpopularniejszych zabiegów należą:

  • Bezigłowa Mezoterapia NNM™ – to nieinwazyjny medyczny system wykorzystujący nową technikę, zwaną Aquaforezą™, technologię laserową i specjalne impulsy elektryczne.
  • Body Sound Program – urządzenie wykorzystujące działanie unikalnej kombinacji ultradźwięków i elektrostymulacji, która powoduje kompleksowe, głębokie i wydajne działanie na miejsca nagromadzonego tłuszczu, wielopostaciowego cellulitu, zatrzymania wody, zwiotczenia skóry, zastojów limfy. Do zabiegów mogą być używane różne aktywne preparaty polepszające końcowe efekty kuracji. Urządzenie to oferuje zabiegi dla kobiet i mężczyzn.
  • Abrasonic (mikrodermabrazja) – aparat do mikrodermabrazji (złuszczania mechanicznego kryształami korundu) z ceramiczną głowicą ultradźwiękową. W pierwszej fazie zabiegu usuwana jest warstwa rogowa za pomocą mikrokryształów korundu, a następnie składniki aktywne dostarczane są do głębszych warstw naskórka za pomocą ultradźwięków. Ta efektywna metoda wykorzystywana jest do zabiegów: wygładzających, przeciwzmarszczkowych, przeciwtrądzikowych, niwelujących rozstępy i blizny oraz redukujących zmiany pigmentacyjne.

    Cała oferta ułożona jest wg zagadnień z jakimi może spotkać się klient (typu: cellulit, naczynka, etc.).

    Wszystkie zabiegi w Dotyku SPA oparte są na najlepszych kosmetykach dostępnych na rynku.

  • Babor, Environ, Skin Jet, Academie, Ishi – w Dziale Kosmetyki Twarzy;
  • Thalion, Bioline, Skin Jet, Gerards – w Dziale Pielęgnacji Ciała;
  • Creative, La Ric, Gehwol, Cuccio Naturalne, Star Nail – w Dziale Pielęgnacji Dłoni i Stóp;
  • Joico, Chi, Tigi, L’oreal – w Dziale Pielęgnacji i Stylizacji Włosów;
  • Botox, Esthelis, Surgider, Evolence, Cosmelan, Mesolis, Easy Peel, Glykopeel, Conjonctyl – w dziale Medycyny Estetycznej;
  • Dior, MAC, Chanel, Shiseido, Lancome, Clinique, Estee Lauder, Helena Rubinstein, Yves Saint Laurent, Sisley – w Dziale Stylizacji i Wizażu.

    W przyszłości Dotyk Spa planuje jeszcze rozszerzyć asortyment o typowo orientalną markę kosmetyczną.

    Dotyk Spa to jedno z miejsc na warszawskiej mapie SPA, które nie tylko można, ale i należy odwiedzić. To Day Spa, które wyróżnia się własnym klimatem i nietuzinkową aranżacją, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. Miejsce na wskroś przesiąknięte tym wszystkim co decyduje o jakości i powodzeniu usługi.

    www.dotykspa.pl

    Spis treści

  •