SPIS TREŚCI (4/2007)

aktualności
   Kto się boi nowej normy?10
wydarzenie
   Tęcza w salonie14
   Dwa oblicza, trzy imprezy18
technika
   Łagodne dla skóry26
   Lider wśród lamp solaryjnych28
premiera
   Premiery na nowy rok30
   Ekskluzywne nowości38
   Atrakcyjne nowości40
   Solarium przyszłości – przyszłość z solarium42
   Nowy sposób walki z efektami starzenia44
marketing
   Psychologia merchandisingu cz. I46
   Marketing bezpośredni w nowoczesnej firmie110
wywiad
   Wiele zależy od lampy50
   Świadomy wybór – na styku branż54
   Bezpieczna linia z Rolletic!58
nowości
   Załóż Fiji Blend. Nie opalaj się nago!60
   Stylizacyjna przemiana64
   V jak Victory66
   Urządzenia, lampy, kosmetyki126
zdrowie
   Dbajmy o skórę70
   Dziś dieta oczyszczająca!150
   Zielona linia zdrowia152
   Dieta pomaga zdrowieć154
targi
   Poznańskie piękno – dla profesjonalistów72
   Zdrowy marketing134
   Królestwo mody sportowej136
relacje
   Ze złotym laurem na międzynarodowe targi74
   Salon na dwa głosy76
   Na zachód…78
   Słoneczna wizja w pięknym stylu!80
   Diabelskie targi82
   Prezentacja godna diamentów85
   Noc gwiazd86
prezentacje
   Przyszłość opalania88
   Doskonałe ciało i zdrowie90
   Migotliwy świat światłowodów92
   Zalety treningu VibFitForm94
   Zaskocz konkurencję!96
   Prestiż i wdzięk98
   Nowe trendy99
kosmetyki solaryjne
   Bogactwo dla zmysłów, ochrona dla skóry34
   Nowa odsłona sztuki słońca100
   Najbardziej pożądane102
higiena
   Czystość najlepszą wizytówką104
   Jednorazowo, czysto, perfekcyjnie!106
aranżacje
   Sufit – element kształtowania wnętrza cz. 2108
kosmetyka
   Diament w służbie kosmetyki!112
   Skutecznie wymodeluj ciało114
   Witalna i rozświetlona skóra116
   Perfekcyjne wybielanie118
   Piękno ze światła120
   Sposób na maksymalne nawilżenie122
   Doceniona terapia stóp124
   Upiększ swój biust!125
wellness
   Przyszłość stretchingu140
   Co może jogurt!142
   Poczuj ducha przygody145
   Szwajcarska perła146
   Perła dolnośląskich uzdrowisk148
relaks
   Roztańczone piękno wyzwolone156
   Przyjmij wibracje od muzyki158

 

W numerze 4/2007 polecamy Państwa uwadze następujące artykuły:

  • Dwa oblicza, trzy imprezy (str. 18)
  • Solarium przyszłości – przyszłość z solarium (str. 42)
  • Świadomy wybór – na styku branż (str. 54)
  • Załóż Fiji Blend. Nie opalaj się nago! (str. 60)
  • Czystość najlepszą wizytówką (str. 104)
  • Marketing bezpośredni w nowoczesnej firmie (str. 110)
  • Co może jogurt! (str. 142)
  • Zielona linia zdrowia (str. 152)

  •  

     

    Dwa oblicza, trzy imprezy


    Największe wydarzenie branży solaryjnej ubiegłego roku mamy już za sobą. Mowa oczywiście o targach SOLARIA 2007, odbywających się co dwa lata w Kolonii w Niemczech.

    Było to wydarzenie paradoksalnie zarówno mniejsze, jak i większe od poprzednich edycji. Mniejsze, bowiem sektor ściśle solaryjny zajmował mniejszą powierzchnię, a większe gdyż trzy imprezy odbywające się równolegle w ramach jednych targów wypadły zdecydowanie bardziej okazale.

    Mimo że powierzchnia zajęta przez firmy solaryjne i okołosolaryjne nie była rekordowa, to jednak „Solaria” pokazały więcej nowości, nowych technologii i tego wszystkiego co ma wpływ na rozwój branży, niż miało to miejsce wcześniej.

    Widać było wyraźnie podział branży na producentów ze ścisłej czołówki i resztę.

    Po raz kolejny dramatycznie zmalała liczba firm wystawiających się, nie będących producentami. Zapewne duży wpływ na taki stan rzeczy ma niezbyt dobra koniunktura branży solaryjnej w jej kolebce, czyli Niemczech. Do tego wszystkiego chyba nie najszczęśliwszy okazał się sam termin, w którym targi te zorganizowano: czas zadumy nad grobami nie pomógł frekwencji.

    Trochę bardziej optymistycznych danych: na Międzynarodowych Targach Systemów i Urządzeń Opalających SOLARIA Kolonia 2007 na powierzchni wystawowej 22.500 m2 swoją ofertę przedstawiło 124 wystawców z 15 krajów. Targi SOLARIA, AQUANALE (Międzynarodowe Targi Sauny, Basenu i Otoczenia) i FSB (Międzynarodowe Targi Projektowania i Budowy Obiektów Sportowo-Rekreacyjnych oraz Zagospodarowania Terenów Miejskich) odwiedziło około 30.000 fachowców związanych z branżą. Warto przytoczyć słowa dyrektora targów kolońskich Olivera P. Kuhrta, który tak oto podsumował tegoroczną edycję targów: „Dzięki obecności wszystkich wiodących na rynku przedsiębiorców z kraju i zagranicy oraz na skutek dużego napływu odwiedzających, targi SOLARIA jeszcze raz potwierdziły swoją pozycję znakomitej platformy informacyjno-handlowej branży solaryjnej w Europie. Właśnie przed toczącymi się w tle uregulowaniami Unii Europejskiej dotyczącymi redukcji siły naświetlania, jak również certyfikacji salonów solaryjnych – to dwa centralne tematy w branży – impreza mogła wyznaczyć pozytywne kierunki dla przyszłości branży.”

    To właśnie najnowsze trendy, niezwykła dbałość o zdrowie i komfort klienta zaowocowały tak wieloma nowościami, nowymi technologiami, czy zmianami na tak szeroką skalę jeszcze w branży solaryjnej nie spotykanymi. „Zarówno zmiany w prawie, jak również certyfikacja znalazły się w centrum zainteresowania imprezy. Właśnie to podkreśla prawidłowość obranej przez nas drogi”, podsumowuje Jürgen Bock, dyrektor Stowarzyszenia Systemów Słonecznych (SLS). „Sukces targów oraz pozytywna atmosfera trzydniowego spotkania są wyraźnym znakiem, że z perspektywy gospodarczej o kryzysie możemy mówić w czasie przeszłym. Tym samym, w szerszym kontekście, z optymizmem spoglądamy w przyszłość.”

    Warto podkreślić, że nowe uregulowanie prawne UE, które od dnia 23 lipca 2007 r. ogranicza najwyższą dopuszczalną granicę naświetlania dla nowych urządzeń do wartości 0,3 W/m2, było szeroko dyskutowanym tematem na stoiskach poszczególnych firm.

    Pełne spektrum branży

    Targi w Kolonii od zawsze przyciągają profesjonalistów i to z całą pewnością bardzo cieszy wszystkich, po obu stronach stoisk.

    Na imprezie nie zabrakło właścicieli salonów oraz przedstawicieli firm, zaopatrujących praktycznie wszystkie światowe rynki w akcesoria i sprzęt solaryjny.

    Została ona przygotowana nie tylko z wielkim rozmachem, niespotykanym w Polsce, zorganizowano ją także z dbałością o każdy najdrobniejszy detal. Jednym z nich jest ankieta, do której zaproszono większość odwiedzających. 93% wszystkich gości uczestniczyło w podejmowaniu decyzji dotyczących nabycia różnych produktów. Bardzo istotne znaczenie ma również obecność na targach wszystkich najważniejszych w branży solaryjnej grup docelowych. Zgodnie z ankietą możliwe było zaznaczanie więcej niż jednej odpowiedzi – 52% odwiedzających SOLARIA to osoby prowadzące lub pracownicy salonów solaryjnych. Po 8% to oferenci wellness, jak również przedstawiciele salonów kosmetycznych i farm piękności, 6% salonów fitness i 4% instytucji zajmujących się masażem. W centrum zainteresowania znajdowały się solaria (69%), kosmetyka solaryjna (51%), akcesoria (47%), jak również wyposażenie techniczne (44%). 80% odwiedzających było zadowolonych lub bardzo zadowolonych z osiągnięcia zamierzonych celów, a tym samym 88% ankietowanych poleciłoby targi branżowe swoim przyjaciołom lub partnerom w interesach.

    Rozsądne opalanie

    Branża solaryjna bardzo skrupulatnie przygotowuje się do zmian w ramach nowej normy. Sama także od wielu lat stawia na pierwszym miejscu kwestie zdrowego i bezpiecznego opalania. Nie dziwi więc, że mając za sobą tak istotne zmiany jak nowa Norma Europejska, kwestie związane z jej przestrzeganiem i wprowadzaniem w życie stanowiły wiodący temat na stoiskach wystawców. Wszyscy mogli tam zasięgnąć informacji dotyczących łóżek do opalania, które spełniają nowe normy naświetlania do wartości granicznej wynoszącej 0,3 W/m2. Poza tym zostały pokazane najnowsze urządzenia technicznego pomiaru sensorycznego, które określają nie tylko typ skóry, lecz także indywidualny stan skóry – tak więc brak opalenizny, opalenizna wstępna lub skóra opalona – ażeby zminimalizować ryzyko wystąpienia oparzenia słonecznego. „Czystą postać wellness” obiecuje nowa, przedstawiona podczas targów SOLARIA 2007, koncepcja naświetlania: delikatne opalanie z lamp podsufitowych połączone z lekko kołyszącym się łożem i stymulującym prysznicem tlenowym zadbają o całkowite uczucie odprężenia. O tym, że myśl o wellness jest coraz intensywniejsza, świadczyły rozmaite funkcje dodatkowe wkomponowane w prezentowane urządzenia solaryjne: substancje aromatyczne, chłodząca mgiełka wodna, trójwymiarowy dźwięk, możliwość podłączenia zindywidualizowanego MP3 – podczas korzystania z solariów powinno towarzyszyć nam uczucie niczym nieskrępowanego dobrego samopoczucia.

    Do trendu bazującego na rozważnym opalaniu przyczyniają się również producenci lamp tworząc nowe rozwiązania, które odpowiadają najnowszym normom unijnym i pozwalają na ich szybką i prostą wymianę – w ten sposób urządzenia starszego typu mogą bardzo prosto zostać dopasowane do aktualnych standardów UE. Zaprezentowano również źródła promieniowania, które szczególnie wzmacniają tworzenie się witaminy D. A także lampy, które przy takiej samej mocy cechują się wyraźną oszczędnością energii, jednocześnie dysponując dużo dłuższym czasem pracy.

    Również w zakresie kosmetyki solaryjnej pokazano liczne nowe produkty.

    Nieważne czy to preparaty typu Pre-, After-Sun lub samoopalacze – produkty przedłużają nie tylko opaleniznę i rozpieszczają nowymi substancjami zapachowymi i pielęgnacyjnymi, lecz mają także za zadanie chronić skórę przed starzeniem się oraz zwalczać cellulit. Również luksus nie jest obcy kosmetyce solaryjnej. Jeden z producentów przedstawił produkty pielęgnacyjne, które były wzbogacone pyłkiem diamentowym, szampanem i ekstraktami kawioru. Kto chce skorzystać w kabinie sprayowej z samoopalaczy, temu nowe technologie obiecują w przyszłości jeszcze lepszą, pozbawioną pasków i plam, opaleniznę. Swoją drogę na salony kosmetyczne znajdują również napędzane silnikami systemy fitness, które łagodzą objawy cellulitu, oraz działają zapobiegawczo w przypadku osteoporozy.

    Przyszłość branży

    Pod hasłem „Wizje Wellness – Słoneczne Studio Przyszłości” zajmowali się przyszłością branży rywalizujący w ramach konkursu studenci – jako część programu komunikacyjnego SOLARIA 2007. Dostarczone przez studentów koncepcje salonów solaryjnych przyszłości zostały zaprezentowane w ramach specjalnej wystawy. Wyróżnienie zwycięzców i zarazem zdobywców pierwszych trzech miejsc odbyło się podczas oficjalnego otwarcia targów. „Nowe rozwiązania dla właścicieli saun i salonów solaryjnych” przedstawiono w ramach wykładów 2. Forum Obiektów Rekreacyjnych i Wellness, zorganizowanego w ramach wszystkich trzech imprez targowych. Szczególną uwagę na jakość doradztwa w salonach solaryjnych zwrócono na seminariach kwalifikacyjnych Akademii Naświetlania, które były skierowane w pierwszej kolejności do pracowników salonów solaryjnych.

    Polskie akcenty w Kolonii

    Z edycji na edycję targów, zwiększa się liczba wystawców z Polski.

    Cieszy zwłaszcza fakt, że ekspozycje nie ograniczają się jedynie do niezwykle małych powierzchni, lecz coraz śmielej akcentują swoją obecność pośród liderów europejskiej branży solaryjnej. Wzrasta także świadomość nie tylko niemieckiego klienta, a produkty z naszego kraju cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Targi w Kolonii to dla wielu firm doskonała okazja do spotkania ze swoimi partnerami i klientami.

    O opinię, jak targi SOLARIA wyglądają z perspektywy przedstawicieli rodzimych firm, którzy odwiedzili tegoroczną edycję oraz wystawców – poprosiliśmy osoby związane z polską branżą solaryjną.

    AROMA TREND. Nasza obecność była podyktowana intensywnymi działaniami Aroma Trend na rynkach zagranicznych. Jesteśmy obecni już na ponad 30 rynkach, w głównej mierze europejskich, ale także w Kanadzie, Australii, Kazachstanie. Targi w Kolonii są okazją zarówno do potwierdzenia swojej pozycji i działań, jak i dają możliwości nawiązania nowych kontaktów handlowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni – mogliśmy się spotkać z naszymi partnerami, kontrahentami, a także nawiązaliśmy wiele nowych kontaktów handlowych, które dają nam jeszcze większe możliwości działania. W czasie imprezy uczestniczyliśmy w prezentacji tego, czym dysponuje branża solaryjna w Europie i na świecie. Choć uczestnictwo wymaga dużego trudu, intensywnej pracy i dużych nakładów, mamy nadzieję, że jako firma godnie reprezentowaliśmy polską branżę kosmetyczną i solaryjną zarazem. Daliśmy dowód, że nasza pozycja na rynku europejskim staje się coraz silniejsza i znacząca. Myślę, że nasze sukcesy, mogą mieć również przełożenie na rodzimy, polski rynek – na którym będziemy działać jako polska firma z europejskim potencjałem. [Andrzej Spinek]

    NOVA 2. SOLARIA 2007 to dla Nova 2 targi niezwykle udane. Wprawdzie nie uczestniczyliśmy w nich jako wystawcy, jednak firmy, z którymi na co dzień współpracujemy, pokazały się z jak najlepszej strony. Cieszą zwłaszcza nowości wśród urządzeń. Niezwykle pozytywnie odebrałem nowe urządzenia megaSun, które z całą pewnością staną się wkrótce prawdziwymi hitami sprzedaży. Pragnę zaznaczyć, że to co zobaczyłem spoglądając na modele megaSun 7900 alpha i 6800, przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Zwłaszcza świetna jakość i zdumiewający design. Natomiast dla wszystkich poszukujących rozwiązania w nieco niższym segmencie cenowym KBL zaproponował solarium megaSun 5800. Równie pozytywne odczucia mam po zapoznaniu się z nową ofertą Hapro. Nowe Luxury V10 i V7 stanowią mocne pozycje wśród kabin stojących. Świetna cena, absolutnie dopracowany design, a także szeroka gama wyposażenia dodatkowego, czynią te urządzenia konkurencyjnymi dla całego segmentu urządzeń wertykalnych. Dla wszystkich miłośników Hapro w segmencie urządzeń leżących będziemy mieli nie lada niespodziankę, Luxura X10 w nowej, arcyciekawej kolorystyce. To tyle jeśli chodzi o urządzenia. Z targów przywozimy także dwie duże nowości w postaci nowych linii kosmetycznych: Fiji Blend i Bio and Sun. Udało się nam stworzyć ofertę absolutnie kompletną, a te dwie marki świetnie się uzupełniają, dzięki czemu będziemy mogli zaoferować naszym Klientom zarówno świetną jakość, jak i zadowalającą wszystkich cenę. Z naszego punktu widzenia targi w Kolonii to doskonały czas. Otrzymaliśmy fantastyczne narzędzia, a nasi klienci mogą oczekiwać świetnych produktów w różnym segmencie cenowym. Jednym słowem dla każdego coś dobrego. [Andrzej Chmielewski]

    ABACOSUN. Z naszej perspektywy mogę powiedzieć, że w tegorocznych targach wzięło udział mniej wystawców, a wśród odwiedzających było też mniej właścicieli gabinetów z Niemiec, co najprawdopodobniej jest spowodowane regresem na tym rynku. Cieszymy się jednak, że było wielu klientów międzynarodowych. Szczególnie miło nam było gościć na naszym stoisku odwiedzających z Polski. „Solaria” posiadają swoją renomę i co dwa lata przyciągają największych graczy z branży oraz liczną grupę odwiedzających. Obecny kryzys na rynku niemieckim nie oznacza końca branży. Są kraje, z ogromnym potencjałem nabywczym, w których branża solaryjna zaczyna się dynamicznie rozwijać. Na wystawie klienci mogli bezpośrednio zapoznać się z firmami, porównać produkty i oferty cenowe. Na pewno międzynarodowe targi branży solaryjnej są potrzebne. Myślę, że czas pokaże czy Kolonia jest idealnym miejscem na tego typu spotkania. Zaprezentowaliśmy nową linię do ciała SPA. Są to kosmetyki skuteczne, których stosowanie dodatkowo sprawia przyjemność. Głównie ze względu na efekty, konsystencję oraz wspaniałe zapachy, które poprawiają nastrój. Ta linia detaliczna jest przeznaczona także do sprzedaży w gabinetach solarium, co pozwala zwiększyć ich dochody. [Grażyna Cichocka]

    BEECKER. To największa impreza branży solaryjnej na świecie, wszyscy producenci zaprezentowali się z ogromną starannością i pomysłowością. Wystrój poszczególnych stoisk zachwycił nawet najbardziej wymagających klientów. Z naszego punktu widzenia była to impreza bardzo udana. Olbrzymim zainteresowaniem cieszyły się urządzenia naszej produkcji, a zwłaszcza solarium pionowe Beeker Diamond Tower. Kabina ta, to zestawienie nowoczesnej technologii, funkcjonalności i doskonałej precyzji wykonania. To zainteresowanie przełożyło się na pozyskanie nowych odbiorców nie tylko indywidualnych, ale również hurtowych. Nasz udział w targach zaowocował nawiązaniem nowych kontaktów biznesowych z potentatami tej branży na terenie krajów Unii Europejskiej. [Szymon Stryjski]

    PROFI. Targi w Kolonii pokazały jak wiele jeszcze brakuje imprezom organizowanym w Polsce. Z zasłyszanych komentarzy wiem, iż wcześniejsze imprezy były większe pod względem liczby wystawców oraz atrakcyjniejsze dla odwiedzających. SOLARIA są z pewnością imprezą o bardzo dużym znaczeniu dla branży solaryjnej. Czy będzie miała ona również wpływ na jej rozwój? Z pewnością tak. Natomiast w kontekście sytuacji branżowej na rynku niemieckim, wprowadzenia nowych norm promieniowania, ważniejszym jest, w którą stronę zmiany branżowe będą podążały. Nowości, które z pewnością są szczególnie ważne dla polskich klientów, to przede wszystkim: nowe modele urządzeń opalających Soltron S 55 oraz S 50, a także lampy UV New Technology Flame i Titanum. [Tymoteusz Sejwa]

    JK SOLARIA. Targi były znacząco mniejsze niż 2 lata temu i chyba pokazały aktualną sytuację branży. Głównym tematem było oczywiście 0,3 W/m2 i wokół tego zbudowanych było wiele ekspozycji, a najważniejsze firmy starały się pokazać jak mają zamiar odpowiedzieć na te ograniczenia. Jeżeli chodzi o urządzenia, to znaczące nowości pojawiły się tylko w JK Ergoline. Firma wprowadziła nowy model kompaktowy Inspiration, który wywołał bardzo duże zainteresowanie. Sonnenengel pokazał jak twórczo i nowocześnie można wykorzystać możliwości jakie daje regulacja 0.3 W/m2. [Paweł Grabowski]

    Targi SOLARIA 2007 zostały odebrane bardzo pozytywnie. Dla większości rodzimych firm to impreza mająca spory wpływ na kierunki rozwoju całej branży, a także doskonałe miejsce promocji nowych urządzeń i akcesoriów solaryjnych. Cieszy coraz wyższa frekwencja polskich przedsiębiorców wśród europejskich wystawców. Tendencja ta utrzymuje się od pewnego czasu. Miejmy nadzieję, że każda kolejna edycja targów z punktu widzenia polskiego wystawcy będzie jeszcze bardziej okazała. Przyszłość pokaże, w którą stronę ta impreza będzie się rozwijać.

    Red.

    www.solaria.de

    Spis treści

     

     

    Solarium przyszłości – przyszłość z solarium


    Kiedy na poprzednich targach w Kolonii firma UWE zaprezentowała kolekcję sześciu nowych urządzeń, nie przypuszczano, aby rok 2007 miał przynieść zasadnicze zmiany w tej kolekcji.

    Tym większe było zaskoczenie odwiedzających stoisko UWE, gdy zobaczyli nie tylko całkowicie nowe solaria, ale również wiele ciekawych modyfikacji najpopularniejszych modeli.

    UWE wprowadziło szereg nowych technologii, potwierdzając tym samym swoją pozycję jako lidera innowacji branży solaryjnej.

    Największą uwagę warto zwrócić na najnowszy model solarium I-Sun. Już sama nazwa (I-Sun) zdradza silne związki z nowymi technologiami. Odnajdujemy tutaj wiele podobieństw do flagowego modelu Uwe I-Bed. Podobieństwo do „starszego brata” nie jest zresztą przypadkowe; grupą docelową producenta są klienci zafascynowani możliwościami I-Beda, którzy jednak z wielu przyczyn poszukują urządzenia nieco mniejszego, a co za tym idzie tańszego.

    Przykładowo I-Sun oferuje unikalny system audio stereo z głośnikami satelitarnymi, gdzie oprócz standardowego wejścia audio, do którego można podłączyć wieżę, znajduje się również drugie wejście na i-poda, mp3 playera lub telefon komórkowy obsługujący funkcje muzyczne (np. Sony Ericsson W800i). W tym przypadku rozmowy przychodzące mogą być odsłuchiwane poprzez głośniki solarium, a klient ma możliwość słuchania swojej ulubionej muzyki.

    Nie jest to jedyna innowacja. Przełomowy system EVG+UVS zastosowany już wcześniej we wspomnianym I-Bedzie jest oparty na elektronicznej kontroli napięcia i natężenia prądu. Są one nieustannie monitorowane za pomocą elektronicznych dławików. Dodatkowo specjalny sensor UV mierzy promieniowanie na końcach lamp i tak reguluje napięcie i natężenie, aby emisja UV była stała. System ten pozwala z jednej strony na znaczne wydłużenie czasu pracy lamp (z 800 nawet do 2.000 h), a przy tym zapewnia widoczną redukcję zużycia energii (o ok. 20%).

    Kolejną nowością są dwie nowe technologie twarzowe. Oprócz tradycyjnych wersji niskociśnieniowej CPS i wysokociśnieniowej XTT, klienci będą mieli możliwość zamówienia już w najbliższej przyszłości technologii przeciwstarzeniowej oraz Yellow Sol. Opcjonalnie siłę opalania można będzie wzmocnić opalaczami wysokociśnieniowymi Powerspot.

    Yellow Sol to nowoczesna technologia wykorzystująca w lampach specjalny fosfor dający witalizujące, żółte światło. Daje ono szereg korzyści, wśród których dominuje doskonały relaks, dostarczanie organizmowi sił witalnych i pozytywnej energii, zwłaszcza w miesiącach, w których o światło słoneczne trudno. W części twarzowej znajdują się specjalne lampy Liftlight emitujące promieniowanie podczerwone o długości fali 630 nm. Pomaga ono wygładzać zmarszczki, eliminować toksyny i dbać o właściwe dotlenienie skóry, a także usuwać zaczerwienienia i pęknięte naczynka.

    Śmiało można stwierdzić, że w przypadku I-Sun określenie solarium & wellness jest jak najbardziej na miejscu!

    I wreszcie ostatnim z nowych systemów jest Bodyguard pozwalający na określenie bezpiecznej dawki opalania.

    Przed skorzystaniem z solarium wystarczy wprowadzić do systemu dane dotyczące koloru włosów, oczu, nieopalonej skóry, jak również ilości znamion na skórze, a dodatkowo pod specjalnym czujnikiem dokonuje się analizy skóry w okolicy nadgarstka. Na podstawie parametrów lamp zamontowanych w solarium system określa czas sesji opalającej dla danego klienta. Warto wspomnieć, iż jest również możliwość zamówienia tego systemu w wersji dla całego studia. System może obsłużyć nawet do 64 solariów.

    Solarium oferuje ponadto znakomitą moc opalającą (44 lampy 160 W) i doskonały komfort, o który dbają klimatyzacja, systemy Breeze i Aroma. Całość uzupełnia zupełnie nowy, kosmiczny design z charakterystycznym podświetleniem nazwy solarium.

    W kontekście wymienionych innowacji widać, iż firma UWE po raz kolejny wytycza trendy rozwoju branży solaryjnej. Cieszą inicjatywy, które pozwalają zaoferować klientom najwyższą jakość i bezpieczeństwo usługi solaryjnej. Dlatego jesteśmy przekonani, że UWE I-Sun doskonale sprawdzi się na polskim rynku.

    UWE I-Sun The First Class!

    www.uwe.pl

    Spis treści

     

     

    Świadomy wybór – na styku branż


    Mało jest osób w branży solaryjnej, które tak mocno i tak znakomicie wpisały się w historię jej tworzenia i rozwoju.

    Mowa tu o Jacku Żychlińskim, który jeszcze niedawno był współwłaścicielem firmy TRI STAR. Teraz po reorganizacji firmy zajmuje się częścią zorientowaną na sprzęt kosmetyczny i szeroko rozumianą kosmetykę. W firmie TRI STAR Cosmetics, o której mowa, poza wspomnianym działem sprzętu kosmetycznego znajduje się dział odpowiedzialny za systemy informatyczne do sterowania salonami solaryjnymi. Jak ocenia ten rok poza branżą opalającą, jak widzi teraźniejszość i przyszłość branży solaryjnej, o tym wszystkim porozmawiamy z samym zainteresowanym.

    SOLARIUM & Fitness: Branża solaryjna czy kosmetyczna, którą Pan wybiera?

    Jacek Żychliński: Od ponad roku zajmuję się zdecydowanie branżą kosmetyczną, czyli sprzętem kosmetycznym i preparatami dla gabinetów kosmetycznych. Równolegle jednak moja firma TRI STAR Cosmetics produkuje sterowniki i systemy zarządzająco-sterujące do studiów solaryjnych i obiektów SPA. Jak widać, w branży solaryjnej zajmuję się tylko sterowaniem i to mnie tak naprawdę interesuje. Od szkoły średniej poprzez studia, elektronika była moim hobby i tak zostało.

    Branża kosmetyczna z kolei to ciągle nowe doświadczenia.

    Uważam, że w tej dziedzinie dzieje się dużo ciekawych i nowych rzeczy (produkty, urządzenia) i to bardzo wciąga.

    S & F: Jest Pan jedną z niewielu osób od lat związaną z branżą solaryjną i kosmetyczną, zarówno od strony zawodowej jak i poprzez działalność społeczną. Skąd ta determinacja?

    J. Ż.: Działając od wielu lat w branży kosmetyczno-solaryjnej zawsze wierzyłem, że wspólnie z innymi firmami z branży zrobimy więcej dobrego dla naszych klientów i dla siebie. Wiadomo, że w jedności siła!

    Mam więc ogromną satysfakcję, że inicjując, a następnie działając w zarządach PZS i ZPWKP, mogłem współtworzyć historyczne etapy, do których należą chociażby największe targi branżowe Salon na EXPO czy współpraca obu organizacji.

    S & F: Czy widzi Pan pola, gdzie branże o których mówimy znakomicie się dopełniają?

    J. Ż.: Oczywiście, że nie ma między nimi sprzeczności, przecież wiele gabinetów nadal świadczy usługi opalania na solarium. Ważnym elementem dla wielu klientów jest poprawienie urody i samopoczucia właśnie poprzez solarium. Tak zwana „wojna rynku kosmetycznego z solariami” dotyczy strefy wpływów na poziomie producentów rywalizujących o rynek.

    S & F: Co cenił Pan sobie najbardziej pracując w branży solaryjnej, a co szczególnie urzekło Pana w kosmetyce?

    J. Ż.: Zaczynając przed laty przygodę z solariami nie sądziłem, że jest to tak duży rynek. Mimo że to branża dużo węższa niż kosmetyczna, to na jej rzecz pracuje potężny przemysł. Nowe produkty pojawiają się rzadziej, ale są siłą rzeczy bardziej dopracowane.

    Z drugiej strony kosmetyka wnosi bardzo dużo nowości. Firm lansujących coraz to nowe kosmetyki nie sposób policzyć, ciągle powstają nowe urządzenia i właśnie ta dynamika ogromnie mi się podoba. Jest jeszcze coś co rzeczywiście mnie urzekło. Spotykam w tej branży wiele sympatycznych osób ogromnie zaangażowanych i przekonanych do oferowanego przez siebie produktu. Potwierdza to znaną teorię, że sprzedać można prawie wszystko, tylko trzeba chcieć i umieć.

    S & F: Jak z perspektywy ocenia Pan to co w chwili obecnej dzieje się z branżą solaryjną. Dostrzega Pan stagnację, czy jednak zdecydowany i szybki rozwój?

    J. Ż.: Nie śledzę już tak uważnie rynku solaryjnego, jednak patrząc z perspektywy ostatnich lat wydaje się, że czasy świetności i dynamicznego rozwoju minęły. Mamy czas stabilizacji i chyba spadku zainteresowania klientów opalaniem. W międzyczasie jednak ukształtował się duży rozwinięty rynek usług opalania i to na coraz wyższym poziomie. Szacuję to po zainteresowaniu instalowaniem naszego systemu do zarządzania i sterowania w studiach solaryjnych.

    Rynek ten będzie się porządkował, pozostawiając tych którzy będą świadczyli usługi najlepiej i najtaniej.

    S & F: Jaki według Pana wpływ na rozwój tego segmentu będzie miała nowa Norma Europejska, w skrócie zwana 0,3?

    J. Ż.: Pamiętajmy, że przez lata mocno ugruntowało się hasło: „szybko i mocno”. Trudno będzie z tym walczyć i dlatego sądzę, że czeka nas długi okres przejściowy. Wiele zależy od sposobu wprowadzenia normy w życie. Może to jednak skutkować dalszym spadkiem zainteresowania opalaniem. Jest to jednak proces nieuchronny, aby uniknąć powszechnego, niestety, zjawiska niszczenia skóry poprzez nadmierne opalanie w solarium. Równocześnie rodzą się nowe zadania i potrzeby, np. dla firm solaryjnych mogących świadczyć usługi adaptacji do wymagań norm itd.

    Podsumowując, myślę że branża nadal będzie się miała dobrze, ze względu na jej wielkość zarówno od strony liczby klientów opalających się w solariach jak i potencjału kapitałowego producentów.

    S & F: Czy Pan już kategorycznie powiedział solariom „dziękuję”?

    J. Ż.: Zdecydowałem się na kosmetykę i urządzenia kosmetyczne i stwierdzam, że to bardzo rozległa tematyka. Dodatkowo produkujemy sterowniki i systemy do sterowania urządzeniami, w tym także solariami. Muszę powiedzieć że absorbuje mnie to całkowicie, więc solaria pożegnałem raczej bez żalu.

    Aktualnie bardzo wiele dzieje się w nowoczesnych urządzeniach do kosmetyki i odnowy biologicznej. Ciągle pojawiają się nowości i jest w tej dziedzinie sporo do zrobienia. Uruchomiłem Kosmetologiczne Centrum Szkoleniowe przy firmie i realizujemy bloki szkoleniowe dla kosmetyczek oraz szkół kosmetycznych. W programie omawiamy ciekawsze produkty, zabiegi oraz działanie i obsługę urządzeń takich jak np. laser IPL, urządzenia do mikrodermabrazji i inne. W wykładach poruszam również tematykę opalania i światła, co przybliża często kosmetyczkom tematykę opalania w solarium.

    S & F: Czym w tej chwili zajmuje się Pana firma TRI STAR Cosmetics? Co jest Pańskim przysłowiowym konikiem?

    J. Ż.: Podstawowym zadaniem całego zespołu, a muszę powiedzieć, że to bardzo dobry i ambitny team, jest przełamanie opinii kojarzącej TRI STAR głównie z solariami. Nasi stali klienci bardzo się cieszą, że firma TRI STAR Cosmetics wyraźnie działa na rynku kosmetyki profesjonalnej. Nasze zainteresowanie nakierowane jest szczególnie na gabinety kosmetyczne, które „chcą iść do przodu”. Stąd pomysł szkoleń i ciekawych ofert np. dla dziennego SPA.

    Rozwijamy równocześnie dział elektroniczny wyraźnie akcentując, że jest to druga branża.

    S & F: Plany na przyszłość?

    J. Ż.: Plany są bardzo konkretne. Ustabilizowanie pozycji firmy w tym segmencie z ciekawą ofertą kosmetyków oraz wyspecjalizowanie się w ofercie sprzętowej dla nowoczesnej kosmetyki.

    W „drugiej odnodze” czyli elektronice, pracujemy nad wdrożeniem systemu zarządzającego również obiektami SPA. Rozwijamy ciągle wdrażany od lat system sterowania i zarządzania studiami solaryjnymi. Sprzedajemy go już na Litwie i w Rosji, i zamierzamy to rozwijać.

    S & F: Dziękujemy za rozmowę i życzymy sukcesów.

    Dariusz Idkowiak

    www.tristarcosmetics.pl

    Spis treści

     

     

    Załóż Fiji Blend.
    Nie opalaj się nago!


    Nadchodzi czas na zmiany, czas na nowe produkty,
    po prostu czas na Fiji Blend!

    Przygotujcie się – Fiji Blend to jedyny w swoim rodzaju świat balsamów spełniających wymagania miłośników słońca na całym świecie. To kosmetyki stworzone w oparciu o innowacyjne formuły, które zapewnią spektakularne efekty opalania.

    Jako najszybciej rozwijająca się marka na rynku artykułów służących do sztucznego opalania, Fiji Blend może pochwalić się godną uwagi historią sukcesu. Fiji Blend nie jest producentem łóżek opalających, lamp czy też kabin do opalania natryskowego i nie zamierza tego robić. Za to wytwarza najlepsze balsamy do opalania na świecie. Ta prosta filozofia była dla producenta tej rodziny kosmetyków motywacją do działania na przestrzeni minionych dwudziestu lat. Firma całą swą energię wkłada w to, aby oddać do dyspozycji klientów taki asortyment produktów i materiałów informacyjnych, które zagwarantują im sukces.

    Fiji Blend oferuje naprawdę najwyższą jakość i dopasowuje się do potrzeb Państwa klientów.

    Jak to osiąga? Poprzez jedyne w swoim rodzaju pozycjonowanie produktów, które na pierwszym miejscu stawia wymagania klientów, a Państwu daje możliwość dania im czegoś naprawdę wartościowego. Ponadto dokłada wszelkich starań, aby wielkość i zakres wytwarzanego asortymentu były na tyle przejrzyste, by możliwie rzadko dochodziło do dublowania się produktów. To z kolei zapewnia łatwość w rozpoznawaniu różnic pomiędzy poszczególnymi produktami i w przedstawianiu ich klientom. Opakowania natomiast zostały tak zaprojektowane, by przyciągały klienta i przemawiały do niego, ale jednocześnie budziły zaufanie do profesjonalizmu, tak abyście Państwo mogli zaprezentować je w swym studio w sposób prawdziwie przekonujący.

    W całej Europie Fiji Blend organizuje treningi sprzedaży w formie szkoleń zaliczanych do najlepszych w całej branży. Tak, jak cieśla nie może pracować bez swoich narzędzi, tak samo solarium nie może w pełni rozwinąć swoich możliwości, jeśli nie korzysta się z informacji i technik, za pomocą których można przekonać klientów o jakości produktów do opalania.

    Ważny argument stanowi to, że wszystkie produkty Fiji Blend zawierają silnie działający składnik pochodzenia roślinnego: wyciąg z drzewa moringa. Ten wysokowydajny ekstrakt jest już z samej swej natury bogaty w tyrozynę i wapń, które zapewniają komórkom skóry energię niezbędną dla osiągnięcia maksymalnej opalenizny. Abstrahując od wielu pozytywnych cech wspomagających proces opalania, moringa staje się znane w świecie również dzięki innym swym właściwościom. Może być ono mianowicie stosowane do uzdatniania zanieczyszczonej wody. Można w ten sposób rozwiązać problem przenoszenia chorób przez zanieczyszczoną wodę. Poprzez zastosowanie nasion drzewa moringa jako naturalnego systemu uzdatniania wody możemy przyczynić się do zwalczania najczęstszych przyczyn śmierci w krajach rozwijających się.

    Wszyscy pracujący i współpracujący z Fiji Blend są przekonani, że ta nadzwyczajna roślina i liczne wspaniałe właściwości, jakie posiada, muszą silniej zaistnieć w świadomości społecznej. Dzięki zastosowaniu wyciągu z moringi jako składnika wszystkich swoich produktów Fiji Blend ma możliwość zaoferowania nadzwyczajnej pielęgnacji skóry, a jednocześnie podwyższyć poziom wiedzy o drzewie, które dysponuje potencjałem mogącym uratować życie milionom istnień ludzkich.

    Oferta Fiji Blend to kilka linii produktów, kilkanaście rodzajów kosmetyków i mnogość materiałów wspomagających sprzedaż. Tu przedstawiamy jedynie kilka z nich. Z pełną ofertą możecie Państwo zapoznać się na stronie internetowej lub bezpośrednio u autoryzowanych przedstawicieli.

    Decadence – preparat przyspieszający opalanie dla miłośników słońca o suchej cerze.

    Pozwól się rozpieścić za pomocą rozrzutnie ekstrawaganckiej Decadence Ultra-Healing Tanning Therapy. Gdy rozpieszczasz swoją skórę kremową emulsją zawierającą owies i mleczko migdałowe, Glycofilm® tworzy na całym Twym ciele drugą skórę, która chronić Cię będzie przed oddziaływaniem szkodliwych czynników środowiska, osłabiających cenne zdrowie Twego naskórka. Unimoist® normalizuje odwodnioną skórę, a tym samym rozwiązuje problem u źródła, obdarowując ją tarczą chroniącą przed wysuszeniem. Pielęgnuj skórę nowym Cola Moist® – preparatem nawilżającym opracowanym z myślą o klimacie, w którym występuje niska wilgotność powietrza, i wspomagającym opaloną skórę w zachowaniu zimą dobrej kondycji i dobrej elastyczności. Pozwól sobie na wytrawną pielęgnację za pomocą Decadence... To Ci się należy!

    Decadence jest idealny dla miłośników słońca posiadających bardzo suchą, szorstką lub zniszczoną cerę. Pomaga skórze w odzyskaniu naturalnej zdolności gromadzenia wilgoci. Nanieść bezpośrednio przed opalaniem.

    Savage – ciemny krem przyspieszający opalanie.

    Niczego skóra nie wchłania tak szybko, jak tego kremu. Zawiera on formułę przyspieszonego opalania oraz wszystko, czego potrzebujesz dla uzyskania ciemnobrązowej cery. I nic więcej! Jeżeli nie tylko chcesz, ale wręcz pożądasz ciemnej skóry, to odkryj dla siebie świat Savage.

    Idealny dla klientów, którzy pragną delektować się opalaniem i doznawać intensywnej pielęgnacji nawilżającej. Przed opalaniem równomiernie rozprowadzić na skórze.

    Relief – żel podtrzymujący opaleniznę.

    Rozprowadzić na skórze bezpośrednio po zażyciu kąpieli słonecznej. Relief działa kojąco na skórę podrażnioną po kąpieli słonecznej i pomaga zachować uzyskaną opaleniznę na dłużej.

    Pompöös – preparat przyspieszający opalanie zawierający substancje wspomagające opalanie (DHA).

    Pozwól sobie na pieszczotę najnowszą kreacją Fiji Blend: Pompöös z jego stylową elegancją. Bogaty zestaw substancji opalających w kombinacji z czarnym kawiorem, francuskim ekstraktem winnym i olejkiem z czarnych trufli zapewni olśniewająco miękką skórę i wyczaruje jej fantastyczny koloryt. Pozwól sobie na luksus z Pompöös i przeżyj zadziwiające rezultaty odbiegające daleko od tego, do czego przywykliśmy.

    Pompöös stworzony dla miłośników słońca stawiających najwyższe wymagania odnośnie pielęgnacji skóry i efektów opalania. Rozprowadzić na skórze bezpośrednio przed opalaniem.

    Naked Truth – balsam z substancjami przyspieszającymi opalanie na bazie naturalnych składników.

    Skoncentruj się na tym, co istotne i sięgnij po Naked Truth All Natural Tanning Nourishment. Ta wysoce skuteczna kompozycja pielęgnuje skórę dzięki składnikom, które znaleźć można wyłącznie w przyrodzie, i w ten sposób zapewnia uzyskanie optymalnych efektów opalania. Vegetan, magnalys i moringa sprzyjają osiągnięciu atłasowej ciemnej opalenizny, podczas gdy marakuja, wyciąg z maliny himalajskiej i mleczko ryżowe dbają o intensywne nawilżenie skóry. Wyciągi z wasabi i z zielonej herbaty są z jednej strony wspaniałymi przeciwutleniaczami, zaś z drugiej optymalnie pielęgnują skórę, nadając jej przepiękny, promienny wygląd. Zaufaj sile Naked Truth i obudź w sobie prawdziwe, ciemne, tajemnicze i zmysłowe nowe „Ja”!

    Naked Truth idealny dla klientów, którzy życzą sobie produktów czysto naturalnych i to nawet, gdy chodzi o środki konserwujące! Nanieść na skórę bezpośrednio przed opalaniem.

    Vivid – odmładzający balsam opalający do twarzy (DHA).

    Ten wyjątkowy produkt pomaga w osiągnięciu młodszego wyglądu wrażliwej skórze twarzy nadając jej świeży blask. Balsam wzbogacono wyciągiem z abyssine, rzadkiej rośliny morskiej, rosnącej w ekstremalnych warunkach na dnie morza. Vivid działa na skórę kojąco i tworzy na niej warstwę ochronną. Mleczko kokosowe z niedojrzałych orzechów kokosowych oraz wyciąg z grzybów reishi wychwytują wolne rodniki, przyczyniając się do złagodzenia zmarszczek, a tym samym osiągnięcia gładkiej, jedwabiście miękkiej skóry. Dwutlenek tytanu i wyciąg z kory wierzbowej odbijają promienie światła i nadają cerze młodzieńczy wygląd. Substancje opalające pochodzące z trzciny cukrowej zapewniają natychmiastową, przepiękną opaleniznę.

    Polecany dla wszystkich klientów, którzy znają szczególne wymagania skóry twarzy podczas opalania. Nanieść bezpośrednio przed opalaniem. Vivid można również stosować jako nawilżający krem na dzień lub na noc.

    Loss Gloss Blast – błyszczyk do ust z substancjami hamującymi apetyt i z SPF 25.

    Dzięki Loss Gloss Blast, innowacyjnemu produktowi do codziennej pielęgnacji, możesz teraz uzyskać zmysłowe pełne usta i szczupłą figurę! Bloker cukru i specjalne składniki, znane ze swego działania polegającego na hamowaniu apetytu, pomogą Ci ograniczyć jedzenie. Ożywczy mix ziół energetyzujących i odświeżającej mięty zadba o chłodny i świeży oddech.

    Doskonały dla miłośników słońca, którzy pragną łączyć działanie Loss Gloss, polegające na poskramianiu apetytu, z dawką energii i świeżego oddechu. Przed opalaniem nanieść na wargi. W razie potrzeby można tę czynność powtarzać wielokrotnie w ciągu dnia.

    Razem z Fiji Blend odkryjecie nową jakość, przyszłość należy do nas wszystkich.
    Załóż Fiji Blend! Nie opalaj się nago!

    www.nova2.pl

    Spis treści

     

     

    Czystość najlepszą wizytówką


    Coraz liczniej pojawiające się w naszych miastach kluby fitness i solaria mają zapewnić aktywny odpoczynek i regenerację sił.

    Ich użytkownicy przez wysiłek okupiony litrami potu, starają się, korygując swoją sprawność, poprawić jednocześnie swój wygląd.

    By wysiłek ten był efektywny, przyjemny i bezpieczny, użytkowane obiekty muszą być właściwie wyposażone, jak również utrzymywane na odpowiednim poziomie w zakresie czystości. Czysty i higieniczny klub to najlepsza reklama i zadowolony, stały klient. Działania podjęte z myślą o oczekiwanym efekcie końcowym powinny być prowadzone zarówno na etapie projektowania, wyposażania, jak i eksploatacji obiektu.

    Wśród najczęstszych błędów w fazie projektowania wymienia się brak harmonii stylistycznej.

    Dotyczy to nie tylko podstawowych elementów architektonicznych, ale także takich drobiazgów, jakimi być może są dla niektórych urządzenia higieniczne.

    Kolejny problem to nieodpowiednie umiejscowienie, a także stosowanie urządzeń wykonanych z mało odpornych materiałów. Etap wyposażania powinien być poprzedzony analizą ekonomiczną stosowanych urządzeń.

    Firma Merida proponuje:

  • jedyną w swoim rodzaju kompleksową linię Merida Top, zawierającą dozowniki mydła w płynie i w pianie, pojemniki na ręczniki i papier toaletowy, a także elektryczną suszarkę do rąk i elektroniczny odświeżacz powietrza;
  • doskonałą jakościowo i ekskluzywną linię stalową w wersji matowej i polerowanej.

    Obie wersje posiadają suszarki do rąk oraz odświeżacz powietrza.

    Wszystkie wyroby w wersji metalowej wykonane są ze szlachetnej stali kwasoodpornej, a linia Merida Top z wysokogatunkowego tworzywa ABS. Na szczególną uwagę zasługują występujące w obu liniach dozowniki mydła w pianie. Zamiast tradycyjnego płynu, klient otrzymuje mydło w postaci delikatnej piany. Tego typu dozownik gwarantuje wysoką wydajność – 1500 porcji z jednorazowego, hermetycznie zamkniętego wkładu o pojemności 880 ml.

    Merida to także kompleksowa oferta materiałów eksploatacyjnych: bogata gama ręczników papierowych składanych i w rolach, kilka rodzajów papierów toaletowych, a także perforowane, gofrowane, dwuwarstwowe, superbiałe prześcieradła papierowe, nieodzowne w solariach oraz gabinetach masażu. Ten rodzaj asortymentu można streścić w maksymie: „pełne doradztwo w projektowaniu i wyposażaniu łazienek i toalet, natrysków, przebieralni oraz gabinetów odnowy”.

    Współpraca z firmą nie kończy się na etapie montażu, Merida oferuje także szybką, ciągłą, zawsze punktualną dostawę zamówionych artykułów higienicznych i materiałów eksploatacyjnych oraz ich bezpłatny dowóz.

    Firma proponuje swoim klientom:

  • inwentaryzację obiektu zakończoną przygotowaniem profesjonalnego planu higieny;
  • dobranie efektywnych i wysoko wydajnych preparatów chemicznych do mycia i dezynfekcji powierzchni pionowych i poziomych, takich jak stal, szkło, płytki ceramiczne i gresowe, wykładziny z tworzyw sztucznych i naturalnych;
  • dostarczenie sprzętu do utrzymania czystości;
  • dostarczenie odpowiednich urządzeń wyposażenia i materiałów eksploatacyjnych.

    Zapewnia również profesjonalne szkolenia z technik i technologii utrzymania czystości. Wiele jest polecanych przez firmę preparatów chemicznych. Przy myciu powierzchni metalowych, szklanych i z tworzyw sztucznych doskonale sprawdza się gotowy do użycia preparat Super Quick. Ten stworzony na bazie alkoholu środek doskonale usuwa naloty tłuszczowe z ww. powierzchni, nie pozostawiając jakichkolwiek smug. Występujące licznie w tego typu obiektach powierzchnie skórzane można myć i pielęgnować środkiem Visionoil, w skład którego wchodzą naturalne olejki. W ofercie chemii profesjonalnej znajdują się także biobójcze preparaty dezynfekcyjne: posiadający właściwości antykorozyjne Desitop i zawierający chloraminę Desichlor. Warto wiedzieć, że w oparciu o długoletnie doświadczenie, Merida stara się zawsze ograniczać ilość stosowanych preparatów, zwracając większą uwagę na ich efektywność.

    Wśród sprzętu do utrzymania czystości na podkreślenie zasługują niedoceniane wyroby z mikrowłókna. Mopy z mikrofazy Premium oraz ściereczki, ze względu na specjalną budowę, polegającą na rozszczepieniu włókna, pozwalają na efektywne sprzątanie w systemie półwilgotno, co w przypadku obiektów o dużym przepływie osób, pozwala szybko i bezpiecznie przeprowadzać procesy sprzątania.

    Warto również wspomnieć i polecić wszystkim profesjonalny system Super C.

    Jest to zestaw dozowników niewymagających hydraulicznych i elektrycznych połączeń oraz  odpowiadająca im gama preparatów chemicznych. System pozwala na podstawowe utrzymanie czystości w każdym obiekcie, ogranicza zużycie środków, nie pozwala na ich przedawkowanie oraz ogranicza bezpośredni kontakt preparatu z osobą utrzymującą czystość obiektu. Dla właścicieli obiektów, stawiających na zasady ekonomii, system ten daje wysokie oszczędności, wpływając jednocześnie dodatnio na jakość sprzątania.

    Dla wielu klientów Merida to jakość i zaufanie, oszczędność i estetyczne rozwiązania. Wiedza, doświadczenie i potencjał logistyczny firmy pozwala jej na opiekę każdej inwestycji fitness od etapu projektowania, a następnie budowy i długotrwałej eksploatacji.

    www.merida.com.pl

    Spis treści

  •  

     

    Marketing bezpośredni w nowoczesnej firmie


    W XXI wieku marketing bezpośredni stanowi osobny dział marketingu rozumianego jako cała dziedzina nauki.

    Marketing bezpośredni i działania z nim związane koncentrują się na kliencie jako indywidualnej jednostce, w której świadomości ma zostać zbudowany trwały wizerunek marki naszego produktu. Temu właśnie celowi służą wszystkie działania podejmowane w ramach marketingu bezpośredniego: call center, direct mailing, infolinie informacyjne, e-mailing, telemarketing.

    Marketing bezpośredni to jeden ze środków budowania wizerunku marki danego produktu na rynku.

    Dlatego istnieje konieczność zintegrowania działań podejmowanych w jego zakresie, z innymi działaniami firmy, np. z kampaniami reklamowymi w mediach, wizerunkiem strony internetowej. Rozwojowi marketingu bezpośredniego sprzyja rozwój nowoczesnych technologii: internetu, poczty elektronicznej, faksu, usług on-line, baz danych. Z tego punktu widzenia marketing bezpośredni uważany jest za najwłaściwsze narzędzie do tworzenia trwałych relacji z klientami, relacji, które swoim zakresem obejmują pole znacznie szersze niż sama sprzedaż towaru lub usługi, a często w decydującej mierze mogą przyczynić się do sukcesów rynkowych.

    Pierwsze kroki

    Zatrudnij w swojej firmie właściwych ludzi, których pasją jest tworzenie rzeczy niezwykłych. Ponadto zbuduj i stale poszerzaj grupę pierwszych klientów, którzy chcą wiedzieć więcej o ofercie Twojej firmy.

    Ci klienci – informatorzy, przekażą wiadomości kolejnym klientom, szczególnie wtedy gdy z Twoim produktem będą wiązały się ciekawostki, nowinki, interesujące informacje. Poszerzanie grupy klientów informatorów pozwoli na płynne osiągnięcie takiego stanu rzeczy, w którym przestaniesz poszukiwać klientów dla swojego produktu, a będziesz mógł poszukać produktu dla swoich klientów.

    Niech baza danych klientów stanie się podstawowym narzędziem zawierającym maksymalną ilość informacji o klientach. Baza klientów pozwala na identyfikowanie tych klientów, których z dużym prawdopodobieństwem Twoja oferta zainteresuje. Stała komunikacja sprzyja zdobywaniu nowych informacji, zbliżających nas do możliwości zaoferowania klientom tego, czego dokładnie oczekują. Pozwala ponadto na utrzymywanie relacji i tworzenie efektu zadowolenia klienta, gdyż jego zadowolenie przyniesie większy zysk niż zdobywanie klienta zupełnie nowego.

    Podkreślmy rolę produktu, który chcemy wyróżnić i któremu chcemy nadać szczególne cechy oraz wartość w oczach klientów. Każdy produkt może być szczególnie ważny, ze względu na różne kryteria, np. cenę, wartość dodaną – produkty gratisowe. Może on posiadać indywidualny charakter, musisz tylko w odpowiedni sposób pokazać te cechy swojemu klientowi.

    Podstawy marketingu bezpośredniego to: baza informacji o klientach, rozpoznanie klientów i ich grupowanie – klient o przeciętnym wynagrodzeniu nie dokona zakupu luksusowego auta, po co więc kierować do niego swoją ofertę, kontakt z klientem – pozyskiwanie informacji i docenianie, oferty kierowane za pomocą nowoczesnych technologii, spojrzenie na klienta przez pryzmat wartości klienta rozłożonej w czasie – długoterminowe relacje i zyski. Marketing bezpośredni ma jeszcze jedną ważną cechę – pozwala w sposób szybki i precyzyjny dotrzeć do bardzo dużej liczby klientów, choć w rzeczywistości może okazać się, iż istnieją sposoby tańsze i lepsze, np. reklama w prasie branżowej.

    Kampania z marketingiem bezpośrednim

    Cele kampanii – precyzyjnie określ cel, który chcesz uzyskać za pomocą kampanii, np. budowanie relacji z klientem, sprzedaż produktu X, wzrost sprzedaży bezpośredniej o 10%. do wybranego celu dopasuj działania, które podejmiesz. Jeżeli Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży, to zaplanuj działania tak, aby zachęcić klientów do kupowania produktu bezpośrednio w odpowiedzi na Twój kontakt.

    Klienci docelowi – określ grupę klientów, w stosunku do której podejmiesz działania. Czy są to wszyscy klienci Twojej firmy, czy tylko Ci, którzy dokonali już zakupu jednego określonego produktu.

    Kontakt z klientem – dokonaj wyboru formy kontaktu: reklama w liście, telefon, e-mail. Najlepiej zaplanuj działania tak, aby klient otrzymał informacje o produkcie z kilku źródeł. Każda kolejna informacja spotęguje wrażenie znajomości marki, co z pewnością przyczyni się do decyzji o zakupie.

    Efekty – kontroluj efekty swojej kampanii, sprawdzaj wzrost zamówień, ilość kontaktów, kontroluj koszty i osiągnięte zyski, badaj odsetek reakcji kupna na złożone oferty. Sprawdź swoją kampanię przed jej rozpoczęciem na szeroką skalę na wytypowanej grupie klientów. Pozwoli to na ewentualne redukcje kosztów w sytuacji, gdy któryś z jej elementów jest słabym i nie sprawdzającym się punktem lub rozwiązaniem.

    Działania w ramach marketingu bezpośredniego

    Call center – centrum obsługi telefonicznej, jeden z kluczowych elementów wchodzących w skład procesu zarządzania relacjami z klientem.

    Direct mailing – forma marketingu bezpośredniego, polegająca na dostarczaniu przesyłek reklamowych (ulotek, listów, katalogów produktów / usług, druków zamówień) do nabywcy za pośrednictwem poczty tradycyjnej.

    Infolinie informacyjne – infolinia służąca do pozyskiwania informacji o konkretnych produktach lub usługach, bądź o całej ofercie firmy,

    E-mailing – zaplanowane kampanie mailingowe – oferty przesyłane pocztą elektroniczną.

    Telemarketing – jedna z najszybszych metod dotarcia do potencjalnych klientów, daje możliwość usprawnienia poziomu obsługi klientów już posiadanych. Stanowi skuteczne narzędzie sprzedażowe i ma duży wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

    Tymoteusz Sejwa

    Spis treści

     

     

    Co może jogurt!


    Olos poleca nowość – zabieg tonizujący i ujędrniający skórę na bazie jogurtu, musli i miodu, który wykorzystuje składniki, mające dobroczynne właściwości dla skóry i mogą stanowić innowacyjne menu kosmetyczne. Wszystkie są wysokiej jakości i cechują się bardzo dużą efektywnością.

    Energia Bianca to linia nowych, zmysłowych zabiegów, które wprowadzają w stan głębokiego relaksu. Nie tylko zapewniają doskonałe samopoczucie, ale także widoczne rezultaty. Energia Bianca to nowatorskie zabiegi dla ciała i dla stóp, które wykorzystują oryginalną mieszankę składników takich jak miód, owies, musli oraz jogurt. Jogurt kosmetyczny zawarty w esencjonalnym kremie, kluczowym produkcie całej linii, zmieszany z różnymi produktami podczas kolejnych faz zabiegów, pozwala uzyskać zawsze świeżą i efektywną recepturę.

    Jogurt jest wyjątkowym pożywieniem dla skóry. Odkryty na Wschodzie, już 1000 lat p.n.e. był używany przez starożytne cywilizacje jako naturalne panaceum, środek na bezsenność oraz jako lek, aby zregenerować ciało poprzez uspokajanie i odświeżenie. Doceniano także własności jogurtu jako kosmetyku wybielającego i zmiękczającego skórę. W skład jogurtu wchodzą: laktoza, proteiny, tłuszcze, witaminy A i B, czyli niezbędne składniki pokarmowe, które zabezpieczają naturalne bariery ochronne w skórze, sprzyjają nawilżeniu, polepszają jej barwę i sprężystość.

    Aktywne składniki linii zabiegów Energia Bianca

    Yogurtene™ – podstawowy składnik całej linii, posiadający wyjątkowe właściwości odżywcze, zawierający naturalne składniki aktywne, wśród których można wymienić laktozę, proteiny, tłuszcze witaminy A i B. Yogurtene™ znany jest ze swoich wyjątkowych właściwości – chroni, nawilża i tonizuje skórę.

    Honey Extract – ekstrakt z miodu to doskonały środek zmiękczający i nawilżający. Posiada wysoką zawartość węglowodanów, witamin i soli mineralnych. Jest to prawdziwy eliksir przywracający suchej i odwodnionej skórze miękkość i optymalne nawilżenie.

    Muesli – nawiązują do tradycyjnego przepisu – starannie wymieszane: owies, cząstki banana i nasiona moreli. Posiadają odżywcze, energetyczne i oczyszczające właściwości.

    Oat Extract – ekstrakt z owsa zawiera najwięcej protein. Posiada intensywne właściwości nawilżające i zmiękczające.

    Yeast Extract – ekstrakt z drożdży posiada znakomite właściwości tonizujące. Poprawia integralność warstw pomiędzy skórą właściwą a naskórkiem. Pobudza produkcję kolagenu.

    Sugar Crystals – kryształki cukru, węglowodany – posiadają bardzo dobre właściwości zmiękczające.

    Energia Bianca – zabieg dla ciała i dla stóp

    Bazowym kosmetykiem jest Essential Cream – Esencjonalny Krem – Jogurt Kosmetyczny – miękki mus bogaty w Yogurtene™, aktywny składnik odżywczy, który zwiększa naturalne mechanizmy obronne w skórze, pobudza nawilżenie, poprawia barwę i gęstość skóry.

    Dla ciała: składniki aktywne, które intensywnie nawilżają i poprawiają integralność warstw pomiędzy skórą właściwą a naskórkiem, a zatem pobudzają produkcję kolagenu i integryn odpowiedzialnych za tworzenie nowych tkanek skóry i ich spójność.

    Dla stóp: naturalne składniki z bardzo dobrym środkiem zmiękczającym, posiadające właściwości nawilżające i chroniące, specjalnie stworzone, aby zmiękczyć nawet najbardziej wysuszoną i zrogowaciałą skórę.

    Etapy zabiegu na ciało

    Eksfoliacja – pierwsza faza zabiegu – Cosmetic Muesli wymieszane z Essential Cream uzyskują mieszankę do eksfoliacji, która głęboko oczyszcza skórę ciała i stóp ze zrogowaciałego naskórka, zanieczyszczeń i martwych komórek.

    Cosmetic Muesli – starannie zmieszane naturalne składniki służą najlepszemu oczyszczeniu skóry. Stworzone w nawiązaniu do tradycyjnego przepisu, mają właściwości odżywcze, energetyczne i oczyszczające. W połączeniu z mikrogranulkami gwarantują efektywność i przyjemność fazy eksfoliacji.

    Faza intensywna – Jogurt i Galaretka do Ciała Essential Cream mieszany jest z Active Jelly uzyskując mieszankę o tonizujących i ujędrniających właściwościach.

    Tonizowanie Active Jelly – ta kosmetyczna galaretka jest bogata w bardzo odżywczy ekstrakt z owsa. Zawiera cenny ekstrakt z drożdży o wyjątkowych właściwościach tonizujących.

    Poprawia integralność warstw pomiędzy skórą właściwą a naskórkiem, pobudza produkcję kolagenu i integryn.

    Odżywianie Melting Essences – płynny żel bogaty w ekstrakt z miodu z doskonałymi właściwościami zmiękczającymi i nawilżającymi. Z wysoką zawartością węglowodanów, witamin, soli mineralnych jest prawdziwym eliksirem przywracającym miękkość suchej, potrzebującej intensywnej odbudowy i regeneracji skórze.

    Masaż – ostatnie dotknięcie Essential Cream pozostawia skórę ciała i stóp niezwykle aksamitną, bardziej odżywioną i o znacząco poprawionej gęstości.

    Etapy zabiegu pedicure

    Oczyszczanie – zanurzenie w Sugar Crystals – kryształkach cukru mających nie tylko właściwości oczyszczające skórę, ale także doskonałe własności odżywcze i umożliwiające masaż stóp.

    Sugar Crystals – cukier w niezwykle czystych kryształkach. Posiada znakomite właściwości zmiękczające i regenerujące.

    Eksfoliacja – mieszanka Cosmetic Muesli i Essential Cream wmasowywana w skórę złuszcza nawet najbardziej zrogowaciały naskórek.

    Cosmetic Muesli – Musli kosmetyczne – eksfoliacja. Nawiązując do tradycyjnego przepisu, składniki musli są starannie wymieszane. Odżywcze, energetyczne i oczyszczające właściwości owsa, banana i nasion moreli w połączeniu z mikrogranulkami gwarantują efektywność i przyjemność fazy eksfoliacji.

    Pedicure Leczniczy – po złuszczaniu wykonywany jest pedicure leczniczy.

    Aplikacja – jest centralnym etapem zabiegu, podczas którego Essential Cream mieszany jest z Melting Essence. W ten sposób uzyskiwany jest najbardziej optymalny dla skóry, odżywczy okład.

    Odżywianie Melting Essence – płynny żel bogaty w ekstrakt miodu, o zmiękczających i nawilżających właściwościach oraz o wysokiej zawartości węglowodanów, witamin i soli mineralnych. Jest prawdziwym eliksirem dla suchej skóry, która potrzebuje intensywnej odbudowy i regeneracji. Przywraca jej miękkość i delikatność.

    Masaż – pedicure zakończony masażem pozostawia skórę głęboko odżywioną i jedwabistą w dotyku. Dzieje się to za sprawą mieszanki esencjonalnego kremu Essential Cream z ekstraktem Melting Essence.

    Energia Bianca – Pielęgnacja Domowa

    Dbałość o ciało, zwłaszcza o bardzo wymagające suche partie skóry ciała i stóp, jest niezwykle istotna każdego dnia. Pielęgnacja domowa uzupełnia profesjonalne zabiegi kosmetyczne. Olos poleca kosmetyki do pielęgnacji domowej Energia Bianca.

    Variegated - Cream różnobarwny krem tonizujący. Biały mus zawierający Yogurtene™ chroni, nawilża i tonizuje skórę. Kosmetyczna galaretka na bazie ekstraktu z owsa i drożdży, które pobudzają produkcję kolagenu, polepszają tonizację i zwartość skóry. Mus i galaretka powinny być zmieszane przed użyciem.

    Variegated Cream - różnobarwny krem odżywiający suche partie. Biały mus zawierający Yogurtene™ chroni i nawilża skórę. Żel zawiera ekstrakt z miodu, który zmiękcza i regeneruje najbardziej suche i odwodnione miejsca, a także współdziała podczas wykonywania odżywczego pedicure. Mus i żel powinny być zmieszane przed użyciem.

    Exfoliating Mousse - złuszczający mus do ciała. Miękki i delikatny mus na bazie Yogurtene™ jest bogaty w elementy aktywne, posiadające doskonałe właściwości nawilżające, ochronne i tonizujące. Wzbogacony jest ekstraktami z banana, owsa i moreli. Specjalne granulki efektywnie i przyjemnie złuszczają skórę ciała oraz najbardziej zrogowaciałe miejsca.

    www.dibi.amaris.pl

    Spis treści

     

     

    Zielona linia zdrowia


    Matka Natura chociaż groźna i bezwzględna – huragany, powodzie, pożary czy śnieżyce – dała człowiekowi także bogactwo świata roślin.

    Rośliny zawierają wiele naturalnych substancji leczniczych, które coraz częściej stają się alternatywą dla farmakologii. W ostatnich dziesięciu latach rozwój i spożycie suplementów diety dla poprawy zdrowia, kondycji, sprawności i wydolności jest faktem niezaprzeczalnym.

    Niemiecka firma Phytochem, której wyłącznym przedstawicielem w Polsce od 10 lat jest ENC Sport, to lider w Europie i na świecie.

    Prowadzona przez wybitnych specjalistów od dietetyki, żywienia, sportu i medycyny naturalnej, wprowadza specjalną linię naturalnych suplementów diety, opartych na naturalnych substancjach. Dzięki zaawansowanym procesom technologicznym uzyskano koncentrację substancji biologicznie czynnych i aktywnych, co gwarantuję skuteczność działania.

    W ten sposób powstała specjalna linia naturalnych produktów wspomagających różne funkcje organizmu człowieka i jego narządów. Poprawiają one kondycję fizyczną i psychiczną, wspomagają leczenie wielu chorób, przyspieszają proces powrotu do zdrowia po przebytych chorobach, wpływają na poprawę komfortu i jakości życia. Linia ta została opracowana na podstawie naturalnych metod leczenia człowieka stosowanych z powodzeniem od wieków, a jednocześnie z wykorzystaniem najnowszych wyników badań naukowych prowadzonych na całym świecie. Są to tylko naturalne produkty uzyskiwane z roślin w specjalnych procesach technologicznych pozwalających zachować biologicznie czynne substancje, które skutecznie i aktywnie oddziałują na organizm człowieka. Jakość i czystość tych substancji jest tak wysoka, że preparaty uzyskały certyfikat Unii Europejskiej i dopuszczono je do sprzedaży w aptekach Niemiec, Austrii i innych krajów europejskich.

    Apple Vinegar – ocet jabłkowy

    Ocet jabłkowy jest nie tylko popularnym dodatkiem smakowym, ale także naturalnym lekiem. Lekarze, nie tylko homeopaci, rekomendują go jako naturalny środek o korzystnym działaniu, głównie ze względu na dużą zawartość potasu, wapnia, fosforu i sodu.

    Zawiera on około 20 najważniejszych substancji mineralnych i mikroelementów, a także kwasy: octowy, mlekowy i cytrynowy, cenne substancje balastowe, cały szereg fermentów i aminokwasów.

    Główną rolę w powrocie organizmu do zdrowia odgrywa tu składnik octu jabłkowego pektyna. Jest to substancja balastowa, poprawiająca procesy trawienia i pełniąca szereg pożytecznych funkcji w organizmie: obniża poziom cholesterolu we krwi, poprawia stan naczyń krwionośnych, zapobiega miażdżycy, nadciśnieniu itp. Zawiera także witaminę E, uważaną za jeden z najsilniejszych przeciwutleniaczy, neutralizujących szkodliwe działania wolnych rodników, które mogą być przyczyną przedwczesnego starzenia się, zaburzeń systemu immunologicznego, chorób sercowo-naczyniowych, zaćmy i chorób onkologicznych.

    Pu-Erh Tea – czerwona herbata

    To oryginalna chińska czerwona herbata, której nazwa pochodzi od miasteczka Pu’er w prowincji Yunan. Herbata ta znana jest już od VII wieku. Wtedy pijali ją tylko panujący wiedząc, że zapobiega chorobom oraz podnosi odporność organizmu. Doceniono ją również w Europie, szczególnie zaś jej właściwości powodujące utratę nadmiaru tkanki tłuszczowej i przywracające prawidłowy metabolizm.

    Czerwona herbata Pu-Erh właściwości lecznicze uzyskuje dzięki długotrwałemu procesowi fermentacji.

    W długo dojrzewających liściach powstają charakterystyczne dla tej herbaty flawonoidy. Dzięki zawartości flawonoidów, alkaloidów oraz substancji mineralnych takich jak cynk, magnez, wapń, żelazo, mangan, miedź, selen, witamina E, herbata ta ma wysoko cenione właściwości prozdrowotne. Flawonoidy wzmacniają i uszczelniają naczynia krwionośne, pomagają w leczeniu miażdżycy i obniżaniu ciśnienia, odtruwają organizm, są silnymi przeciwutleniaczami (opóźniają procesy starzenia).

    Green Tea Extract – zielona herbata

    Specjalne kapsułki zielonej herbaty uzyskano w procesie TPGS (Advanced Delivery System). To specjalna technologia rozprowadzania i transportu substancji aktywnych w postaci kapsułek żelowych. Jedna kapsułka to odpowiednik 20 filiżanek herbaty. Właściwości lecznicze zielonej herbaty są wykorzystywane w medycynie chińskiej i japońskiej od wieków. Zawiera ona witaminy A, B, B1, B2, B6, K, PP, C, E, wapń, potas, cynk, miedź, mangan, magnez, żelazo, sód, fosfor, fluor; flawonoidy, puryny, lecytynę, garbniki, cenne olejki eteryczne. Dobre efekty zdrowotne daje wypicie minimum dwóch filiżanek herbaty dziennie. Zielona herbata chroni przed zawałem serca, stymuluje krążenie, zapobiega zwężaniu się naczyń krwionośnych, obniża poziom cholesterolu, wzmacnia kości, reguluje procesy trawienne, hamuje procesy starzenia się organizmu, działa pobudzająco, ułatwia koncentrację, usuwa zmęczenie, sprzyja akumulowaniu w organizmie witamin, wzmacnia odporność, chroni przed grypą, wolnymi rodnikami. Wskazana jest dla chorych na chorobę wrzodową, cukrzycę, gdyż zapobiega wzrostowi poziomu cukru we krwi, chroni przed wirusowym zapaleniem wątroby, ma działanie moczopędne, dzięki czemu szybciej pozbywamy się toksyn z organizmu, zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby nowotworowe.

    Lecytyna

    To substancja wyjątkowa. Nie ma podobnego naturalnego produktu tak doskonale łączącego fizjologiczne, dietetyczne, farmaceutyczne i technologiczne funkcje w jednym kompleksie. W organizmie człowieka lecytyna jest obecna w każdej komórce ciała, zwłaszcza jako składnik błon komórkowych. Bierze udział w rozmaitych procesach przemiany materii, jest bardzo ważnym elementem składowym mózgu i tkanki nerwowej, stanowi barierę ochronną ścian żołądka, ma poważny udział w gospodarce cholesterolem. Ponadto opóźnia procesy starzenia, pełni funkcje ochronne wobec wątroby, wspomaga wykorzystanie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, podnosi sprawność krążenia krwi. Najważniejszym chyba obszarem działania lecytyny jest funkcjonowanie układu nerwowego.

    Lecytyna bierze udział w metabolizmie tłuszczu i cholesterolu.

    Jest to związane z obecnością w jej cząsteczce wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które wiążą się z cholesterolem ułatwiając jego transport i usuwanie z ustroju. Działanie lecytyny wpływa pozytywnie na zmniejszenie ryzyka wystąpienia miażdżycy i związanych z nią schorzeń sercowo-naczyniowych. Jest nazywana pogromcą tłuszczu. Nie tylko wspomaga metabolizm tłuszczów, ale także zapobiega jego gromadzeniu w niechcianych miejscach. Ponadto ma pozytywny wpływ na układ mięśniowy, między innymi podnosi wytrzymałość mięśni. Jest odpowiedzialna za rozpuszczalność cholesterolu w żółci i chroni przed tworzeniem się kamieni żółciowych. Podawanie przez 6 miesięcy lecytyny z kwasem cholowym prowadziło, co stwierdzono w badaniach klinicznych, do zmniejszenia rozmiarów kamieni żółciowych. Lecytyna oddziałuje również na funkcje wątroby. Niedobór choliny w pożywieniu sprzyja akumulacji lipidów w wątrobie. Zaobserwowano pozytywny wpływ lecytyny na wątrobę u alkoholików.

    www.encsport.com

    Spis treści